View Single Post
nå begyner jeg å fundere på om jeg bare har blitt gammel, eller om brukerne her holder alderen 14 år...
dirty oppland? 3 år er faen ikke mye gammelt... isåfall kan vi jo nevne slagerne fra i sommer, for det er jo nesten et halvt år sia......

"I Norge kryr det av fjortiser som tror de er hip hop'ere bare fordi de poserer i posete bukser og snur skyggelua bak fram." - B.O.L.T. Warhead til Rock Furore nr. 19, 1993.
Vis hele sitatet...
'nuff said.

artikkel pluss historien bak mesteparten av A-Team og B.O.L.T. Warhead
noen kjenner sikkert igjen navn fra bl.a. hit lista topp 20 som dura på slutten av nittitallet og begynnelsen av milleniet.

Her ligger "The Re-enforcement", skiva til B.O.L.T. Warhead ute for gratis nedlastning.
husk å takke blogeiern. mp3 blogger er det råeste som finnes

Og jeg minnes vagt en samleskive med diverse rap artister som kom en gang i tia, som gjorde meg interessert i hip-hop første gang.
Husker ikke hva den heter, men den hadde grått\grålig cover med grafitti og den siste sangen var mellom bakkar og berg av Gatas Parlament
(mellom bakkar og berg, her skal vi jobbe og slave, her skal vi drekke og rave her skal vi rocke med jahve! )

Finner ikke noe anna enn forkrøpla "artikler" om staale stiil, men kanskje hvis noen leiter finner de mer.. han ga ihvertfall ut den desidert første hip-hop skiva i norge.


Sitat av Pipa Vis innlegg
Har jo alltid hørt på dirty oppland og deretter jaa9 og onklp.. Men haha, husker jo de store slægerne til Klovner i kamp og Tungtvann også, mange gode gamle sanger her..
Vis hele sitatet...
høhø Wow! en fra nesodden som ikke har hørt om og anbefaler Oral-bee?
jeg er imponert. han prater jo alle sinte nesodd-ghetto-ræpperes sak når han synger om hvor kjipt det er i ghettoen på flaskebekk eller hvor han nå er fra
(de som er fra andre steder i norge vet ikke at nesodden er en forstad til oslo, ca 20 minutter med båt unna, hvor det stort sett bare bor rike folk i store villaer. litt som bærum, bare med mindre sossefaktor fordi befolkninga stort sett består av bønder)

anyway
http://no.wikipedia.org/wiki/Oral_Bee

forøvrig er jo Tommy Tee og alle artistene som havna under hans vinger selvsagte artister å nevne

Takin' Ova!

edit: og slevfølgelig Østens Sol av Pen Jakke
Sist endret av HellToPay; 23. desember 2008 kl. 16:52.