View Single Post
Sitat av Synderen Vis innlegg
Men en ting som faktisk fikk meg til å tenke i den filmen var hypotesen om hvordan de var blitt laget, på dokumentaren sier de at kornet ikke ble knekt men bøyd på de "ekte" kornsirklene. Altså e ble ikke laget med en planke og et tau, men varmet kjapt og så bøyd i posisjon.
Vis hele sitatet...
Ingen biologer er enig med disse skrotnissene. Jeg stoler mer på biologer med ekte professorat enn skrotnisser med postordredoktorgrader som tror på UFO-er som lager mønster i åkre(!). Litt googling leder til en haug med nettsteder som forklarer alt omkring kornsirkler, både denne påståtte elektromagnetismen, bøyde korn og gudene vet hva ufologene finner på.

Sitat av Synderen Vis innlegg
Det ble også vist eksempler på det at kornsirklene dukker opp i løpet av minutter. Blant annet den videoen som allerede er linket til her, som faktisk ble filmet i 1989 og ikke ble filmet og redigert etter år 2000 skiftet.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg husker så har han som laget filmen innrømmet at den var fake ...

[quote=Synderen;1306178]
Som noen har sagt tidligere så var det en privat pilot som hadde kjørt over et jorde og så når han kom igjen 20 minutter senere var det plutselig kornsirkler der,han var heller ikke den eneste ombord i flyet. Det skjedde også mitt på lyse dagen.[/quote
Et anekdotisk bevis. Jeg ser ingen grunn til å tro på dette. Absolutt ingen. For alt jeg vet så er ikke fyren pilot engang, kanskje dikter han opp historien sin, kanskje så ikke han på jordet første gangen han fløy over.

Det finnes folk som tror de så bigfoot og bruker helgene sine på å traske rundt i skauen på jakt etter figuren, selv om de påstår at de så bigfoot så ser jeg ingen grunn til å tro på bigfoot.

Sitat av Synderen Vis innlegg
Jeg selv tror egentlig ikke på dette og mener det er noen med ett eller annet hjemme snekret apparat de klarer å lage kornsirklene kjapt og nøyaktig med.

P.S
Dokumentaren er verdt å se.
Vis hele sitatet...
Alt tyder på at alle kornsirkler er laget av grupper av personer med kjepper, tau, geometrikunnskaper, god planlegging og relativt høy disiplin. Ingen UFO-er, ingen avanserte maskiner.

Å tro at kornsirkler er laget av små grønne menn er omtrent like tåpelig som å tro på den avsindige konspirasjonsteorien i ITPro.