View Single Post
Jeg har tenkt ut en måte å lage tids innstillt detonator på, jeg har ikke lagd den ennå men jeg har alle delene liggende og bare venter på å lodde det sammen.
Jeg er overasket over at ingen har tatt opp dette temaet før, men det er kansje ikke så rart siden de fleste dyktige pyroteknikkere bruker en sikrere tenning og de fleste ikke-dyktige pyroteknikkere ikke vet hvordan man lager det.

Ting du trenger:
En vanlig alarm klokke
En bunt med ledning
Lodde bolt med lodde tinn
9-volt batteri
Av-På bryter
En tenner/fenghette
Delay/ Elektromagnet som slutter en krets (Sannsynligvis den vannskeligste delen å få tak i)

Hvordan du bygger den:
Skru opp klokka og finn høytaleren. Ta av høytaleren, men la ledningene bli igjen.
Lodd den ene ledningen på delay'en og den andre på av-på brytere og derfra til delay'en sånn at når alarmen går så sluttes kretsen.
Fest/Lodd 9-volt batteriets ene pol til delay'en og den andre til tenneren.
Så fest/lodd dan andre ledningen på tenneren til delay'en.
Hensikten med bryteren er at de fleste alarmer piper litt når du stiller den, hvis du har en bryter på den kan du stille den ETTER at du har byggd den uten at det du fester tenneren på går av i trynet ditt.

Når alarmen går så får delay'en strøm og slutter kretsen mellom tenneren og batteriet.

Dette er sånn jeg har tenkt meg at min tids innstillte tenner skal fungere.
Jeg tipper det er mange her som er skeptiske til dette siden hensikten med sånt ofte ikke er særlig bra, men jeg skal ikke bruke det til noe faenskap værtfall.

Hva syntes dere ?