Tråd: Ustabilt nett
View Single Post
Sitat av danielsk Vis innlegg
Hvilket utgangspunkt har du for å komme med slike påstander egentlig? Telenor bruker mye av de samme merkene som f.eks. NextGenTel, og det er ikke slik at noen av disse modemene vanligvis knekker ved flere tilkoblinger. Da er det heller det ene modemet som har problemer, og løsningen er ofte å bytte dette.

Uvær har utrolig liten innvirkning på det trådløse nettverket som er inne i huset. Hvorfor skulle været ha noe å si inne i huset?

Og nei, det har ikke vært noe dårlig internett fra NextGenTel i Bergen de siste dagene. Nettet fungerer helt nydelig hos meg og alle andre jeg kjenner i Bergen. Uvær har kun noe å si for nettlinjen din dersom telefonledningen inn til ditt hus går over luftstrekk isteden for å ligge i bakken, eller hvis uværet har ført til skader på utstyr i sentral o.l. Det er ikke slik at nettet blir dårlig av seg selv ved uvær.
Vis hele sitatet...
Jeg har utgangspunktet at jeg har hatt telenor i over 4 år, hver bidige modem jeg har fått ifra dem er brukbart, men ikke i nærheten av brukbart for mitt bruk. Jeg har hatt internetten alene, men det har vært relativt dårlig når jeg fikk besøk. Og forresten så bruker nextgentel ikke samme modem telenor. Tror du tenker på router.. som er noe helt annet.

Og jo, uvær har MYE for å si iallefall i knarvik. Vi ringte inn til nextgentel sist den 13 desember for å spørre hvorfor internettet var ustabilt. Vi fikk svar at været ofte slo ut internettet. Har aldri sagt at det må være uvær, sa at det kunne være en grunn.