View Single Post
Sitat av puffman Vis innlegg
Vil legge til noe i diskusjonen som omhandler hasjpsykoser her. Prosent antall mennesker som har vært psykotisk i løpet av sitt liv her i Norge er like mye per dags dato som det var for 50 år siden. Men hasj og marihuana bruk og misbruk har økt voldsomt de siste 50årene her i Norge. Jeg har ikke den rapporten og de tallene her akkurat nå, siden jeg ikke husker hvor jeg har det fra. Men det sier jo kanskje litt om hvor oppblåst det er?

Jeg likte forresten det du sa om høna og egget "legalize-it" Det er ett viktig poeng - Hva er problemet, personen eller rusmiddelet?

Men de svarthvitt alkohol mot cannabis argumentene hvor alkohol dreper, og cannabis gjør deg glad... Hehe, litt oppbrukt og dårlig argument. Jeg tror verken cannabis forkjempere eller motstandere liker slike argument. Og ærlig talt bidrar de lite til diskusjonen.

Skal man ulovlig gjøre alt som kan være farlig for kropp og sinn?
Vis hele sitatet...
Ja. La oss ufarlig gjøre og ulovlig gjøre, bilkjøring, isbrevandring og alkohol, og hei? narkotika er allerede ulovelig. glad jeg har slutta da Med hodet psyken og æren i behold

Sitat av Slaktern Vis innlegg
Dette blir bare for dumt. Prøver du å påstå at du har noen kilder på de tingene du sier? Og den nedlatende arrogante tonen får deg ikke til å fremstå i noe bedre lys hvis det er det du tror. Spar hersketeknikken din til skoledebatter.
Vis hele sitatet...
Jeg er ferdig på skolen for en god stund siden
Men takk for at du er oppmerksom på min ironiske tone.

Lucif3r, hadde en kildehenvisning til dere.
Det var mere en jeg giddet i denne diskusjonen/forumet
Er ingen hersketeknikk, kalles ærlige meninger, som kan kildehenvises, men de er og "allmenkunnskap" for folk med selvrespekt og "vett" i huet

Er btw, ikke anti stoff. Bare anti meninger jeg sliter med å respektere.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Hasj

*Ikke dødelig.

*Skader ikke kroppen.

*Minker sjansen for å få alzheimer.

*Kan gi psykoser etter LANGVARIG MISBRUK.

*Rusen er svak. Man blir avslappet og blid.

*Ikke noe bakrus.


Alkohol

*Dødelig.

*Skader stortsett hele kroppen.

*Skader hjernen.

*Kan gi psykoser etter langvarig misbruk.

*Rusen kan være utrolig sterk. En full person mister som regelt kontrollen over seg selv. Det kan fort oppstå ulykker eller vold.

*Bakrus som kan vare i flere timer/dager. Ikke behagelig.


Hvem vinner tro?

Si ifra hvis jeg glemte noe.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan noen vinne? Det ene er ulovelig, det andre er en folkesykdom. Alt for lovlig.

Du glemte mye. Men bakrus er ubehagelig dog.

Sitat av emphi Vis innlegg
Nå motsier du deg selv veldig her. Først så slenger du ut påstander om at vitenskap ikke er endelig, at man ikke kan lese seg til alt osv. Nå påstår du at hasj kan utløse psykoser hos alle mennesker, nei ikke bare utløse, men faktisk forårsake og utvikle. Kilder, plz? Jeg mener - dette er vel ikke påstander du drar ut av eget hode?

Og så ber du folk lese vitenskapelige tidsskrifter. Hjelp - var det ikke nettopp dette det ikke var noe hjelp i? Livets skole er da mye bedre? Eller...?
Vis hele sitatet...
Er du uhøflig? Eller bare veldig usaklig. Eller lar du deg opprøre for lett? Irritere? Dette er btw ikke påstander jeg drar ut av eget hodet nei.
Sist endret av MissQueenSlayer; 16. desember 2008 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.