View Single Post
Jeg skjønner ikke hvorfor man plutselig skal få rasisme anklager flyvende mot seg så fort man mener det er noe galt med innvandringspolitikken i dette landet her. ( referer nødvendigvis ikke til denne tråden men på generelt grunnlag mener jeg rasisme beskyldningene hagler alt for ofte )

Man skal ikke skyve under en stol at det er noe som er riv ruskende galt med innvandringspolitikken her til lands, det er så lett å få opphold i Norge, man kan jo gjøre hva som helst uten noen som helst sjanse for at man blir sendt tilbake igjen.

Leste senest i dag tidlig om en bygd med 90 innbyggere som i dag dobler folketallet med 100 asylsøkere på ett mottak. Det kan da umulig bli en suksess? Hvor lett blir det for disse asylsøkerne å integrere seg i det norske samfunnet i en bygd hvor det faktisk er flere nye landsmenn enn nordmenn? Jeg tipper det kommer til å gå kort tid før vi kommer til å høre om at asylsøkerne sloss med hverandre pga religion eller noe lignende. Her jeg kommer fra lagde de noen rekkehus i umiddelbar nærhet til hverandre, midt i det nyeste boligfeltet i kommunen. Rekkehusene skulle være såkalte integreringsleiligheter og etter at våre nye landsmenn hadde flyttet inn tok det mindre enn 2 uker før 1 person hadde knivstukket naboen fordi han hadde konvertert til kristendommen og faktisk gjort ett hederlig forsøk på å bli norsk. Burde ikke de ansvarlige sett faremomentene ved denne karen som knivstakk før? Burde han få fortsette oppholdet sitt i Norge? Hadde han gjort det hvis han visste at ved å begå en slik handling ville det vært første fly hjem og aldri lov til å komme tilbake?


Terskelen for å bli kastet ut av landet her er også altfor høy. Jeg mener at det er ett fett om man kommer til Norge som flyktning fra ett krigsherja land eller om man flytter hit for å studere. Gjør du noe som strider mot Norsk lov så skulle man blitt satt på første fly hjem igjen uten noen mulighet for å få komme tilbake.

I følge mitt syn er flertallet kjempehyggelige mennesker som gjør det de kan for å integrere seg, lærer seg norsk og aksepterer den norske kulturen og måten å leve på. Mens ett lite mindretall gjør de tingene som fører til at oppfatningen til mange blir det stikk motsatte.

Jeg har hatt mange ansatte som ikke er etnisk norske og jeg er like fornøyd med de som de norske. De eneste jeg har hatt samarbeidsproblemer med er jenter/koner som lever undertrykt i hjemmet sitt, men dette er selvfølgelig ikke deres egen feil og de kan ikke lastes for det.