View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av MissQueenSlayer Vis innlegg
På godt og vondt. Å er uenig i at hasj, er ett bedre rusmiddel enn alkohol, ingen her som har kunnskap om hva hasj gjør med ett hode i virkeligheten? Uvitenhet gjør dum.
Har mange venner, som idag angrer på mange av valgene de tok når de var yngre. Idyllisere narkotika, cannabis feks. (Men slik lærer man seg å leve som "ikke a4", narkomane er jo de som blir sett mest ned på i samfunnet, generelt. Synes btw, dette er feil. Finnes mange okey rusmissbrukere, å mange dumme mennesker man kan møte på byen.)
Det er ett rusmiddel, som faktisk btw, trigger alle psykiske lidelser, om du ikke sliter før du begynner å røyke, kan du garantere for deg selv at du vil slite en vakker dag. Som ofte er nærmere en de fleste tror.
Vis hele sitatet...
Som et temmelig nytt medlem synes jeg du kommer med en del påstander om hva vår (vi medlemmer som har diskutert emnet en del ganger nå) kunnskap om effektene av cannabis er.

Men, jeg har hatt denne diskusjonen før, og jeg tar vel ikke skade av å repetere det en gang til.

Jeg vil først presentere deg noe lesestoff:
http://www.parliament.the-stationery.../151/15105.htm

Og en smule lat skal jeg være, så jeg linker deg til en tidligere post jeg har skrevet og enda en som du også kan se på.




Har sett mange gjøre dumme ting både ruset på alkohol, men også på forskjellige narkotiske stoffer. Kjemiske og "naturlige". Rus er rus! Get over it! Hasj blir ikke legalisert i Norge! Takk Gud for det! Men alkohol, er å blir, å har lenge vært, en "folkesykdom".

Men uvitenhet gjør dum. Ikke alt kan man lese seg til, noe må man føle på kroppen selv. Fysisk eller psykisk. Synes mange her burde lese litt mer "allmenkunnskap" om narkotika, rusmiddler og kriminalitet, og alle "bilidelsene/bivirkningene" disse 3 temaene har i "virkeligheten"
Jeg har desverre vært så uheldig å lært alt for mye om disse temaene i virkeligheten. På godt og vondt.
Vis hele sitatet...
"Allmennskunnskap" om disse emnene er omtrent ikke-eksisterende, de er omtrent tabu områder innen politikk. Se på reaksjonene etter at riksadvokaten ville diskutere narkotikapolitikken. Unge venstre blir stemplet som "useriøse" bare fordi de vil ta opp en diskusjon som er overmoden.

Vi koster all dritten under teppet og håper på at det skal gå bra, og alikevell har Amsterdam lite til ingen økning i tunge rusmisbrukere.

Enhver person må jo da kunne stille spørsmålet "Hvorfor endrer man ikke 30 år med feilslått narkotikapolitikk", og "Hva gjør Nederlenderne som er riktig?"

Denne artikkelen er vel også ganske relevant: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle204436.ece
Sist endret av Dodecha; 8. desember 2008 kl. 18:23.