View Single Post
Interessant synsvinkel, og jeg støtter absolutt tanken om å gi til de som trenger det. Ikke at jeg er i mot julegaver (tror heller ikke du er det), for det er en måte å vise at du verdsetter en person på. Gaver er en av fem kjærlighetsspråk som vi mennesker har.
Men nå må vi ikke glemme hva julen EGENTLIG handler om, noe som jeg tror du har glemt, eller du er av en oppfatning at dette aldri hendte (jeg respekterer det viss det er tilfellet). Det jeg snakker om, er at vi feirer den dagen da Jesus ble født (tradisjonsmessig, tidsregninger viser at Han ikke ble født 24. desember...Poenget er uansett at vi feirer en stor begivenhet). Han kom ned til oss, som ikke hadde noe å stille opp med, ikke noen ting å komme med, bare av ren og pur kjærlighet, og pga at Gud hadde en lengsel etter fellesskap med oss (dette høres sikkert fjernt ut for mange av dere, men det har blitt ekte for meg).
Husk at det er det vi feirer! Og en del av den Gudommelige kjærligheten handler også nettop om dette: å gi til de som trenger det - å lyse opp en ellers grå hverdag for noen som ikke har noe sted å hente inspirasjon og livsgnist.
Lykke til folkens Jula er her, og det er tid for hyggelig samvær med venner og familie.
Ha noen ekstra smil klar - de betyr mye=)