View Single Post
Til alle dere som sier bibelen er "gått ut på dato". Er det noen av dere som har åpnet den siden dere leste fader vår som 5 åring? Jeg leser flittig bibelen, og selvsagt er noe skrevet som ikke angår oss idag på samme måte som for 2000 år siden. Men, visst du leser tar den opp tema som fortsatt er relevante. Homofili, skilsmisse, ja til og med de ti bud, som ble nedskrevet lenge før Jesus ble født er fortsatt relevante!

Om Jesus eksisterte er vel lite å diskutere, så mye peker mot at nettopp han har levd, og at mye av det han gjorde stemmer. Om Gud eksiterer, og hva han/hun/det er, er ett spørsmål om tro. Men han har fått tiden til å gå bakover, sjekk opp med forskere og de vil si at en god del år før kristus, husker ikke hvem av proftene som skriver det, så gikk jorden "feil" vei, og vi gikk tilbake i tid. Dette er uforklarelig for forskere, i bibelen var det skrevet ned før det skjedde, men jeg kan dessverre ikke huske hvor det står.

At kirken har missbrukt sin maktrolle med tiden er det liten tvil om, den har hatt for mye makt, og da spesiellt den katolske kirke, men dette er mennesker, ikke Gud.

Jeg ser at mange komfirmerer seg pga tradisjon, men for meg var det viktig å komfirmere meg i kirken, jeg gikk i pinsekirken og lærte mye om livet som kristen, hvordan møte problemer og mye mer. I statskirken har jeg forstått at flere som går der bare er ute etter å bli ferdig med "plikten" sin. For de er kanskje den borgerlige komfirmasjonen best.