View Single Post
Sitat av minigolf Vis innlegg
MEN, jeg syntes det blir feil å "slenge dritt" om religioner. Kristemdommen feks. har veldig mye godt i seg. Moralen bak hele "historien" Bibelen er en veldig god tanke, og hadde alle levd etter denne moralen så er jeg sikker på at verden ville vært et bedre sted.
Vis hele sitatet...
Har du lest hele bibelen? Den vil diktere alt ifra hvem som er verdige "paradis", til hvilken stol du skal sitte på. Det er én ting, en annen er at hvis du skal følge bibelen og "Guds ord" til et elementært stadie, så vil det si at du ikke har noen normer eller moraler med verdi: Med den guden kristendommen beskriver, kan du gjøre akkurat hva du vil; det vil ikke få noen konsekvenser. Du kan begå alskens "onde" handlinger, men fortsatt havne ved siden av de "godeste" personene gjennom tidene i himmelen... Så lenge du erkjenner den kristne guden som din gud og Jesus Kristus som din frelser. Med den guden så eksisterer det ingen moral.

Sitat av minigolf Vis innlegg
Da tenker jeg hovedsaklig på "Du skal ikke stjele, du skal ikke drepe, du skal elske din neste" osv. "Småting" som homofobi og drap som kristendommen har medført er jeg naturligvis sterk motstander av.
Vis hele sitatet...
"Småting"? Gjennom tusenvis av år har mennesker blitt forfulgt, torturert og drept i den gudens navn fordi de ikke tror på Bibelen, uavhengig av "gode" handlinger - og det er småting?
Sist endret av adiabatic; 1. desember 2008 kl. 20:56.