View Single Post
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
558
Sitat av sneipen Vis innlegg
Det skal mye til for å bli overberuset på cannabis, da tenker jeg på at en person ikke greier å komme seg heim etc. Eller slik som man ser med alkohol.
Vis hele sitatet...
Må innrømme at jeg ved et par anledninger har blitt så stein at jeg ikke har turt å reise fordi jeg har vært redd for å spy momentant. Nå skal det sies at de fleste av disse episodene også har hatt en touch av alkohol over seg, så det er kanskje blandingsrusen som er problemet mitt.

On-topic: Jo mer jeg tenker over det jo mindre hensiktsmessig synes jeg avkriminalisering virker. I mitt hode er det ihvertfall det at jeg pumper penger inn i organisert kriminalitet som er det største problemet med å nyte et ulovlig rusmiddel. Jeg ville med glede betalt 150kr grammet hvis jeg:
a) Hadde sluppet å oppsøke en person som tar del i nevnte organiserte kriminalitet
b) Hadde vært sikker på at det jeg får er av en viss kvalitet
c) Hadde visst at deler av pengene gikk til Norge AS og dermed også velferdssystemet og alle de andre tingene som gjør at jeg er så fornøyd med Norge som land

Men såklart, jeg ser jo hvor avkriminaliseringsforkjempere vil. Man slipper unna gatewayopplegget og cannabisbrukere slipper å stemples som kriminelle narkotikabrukere. Det hadde helt klart vært en forbedring fra i dag, men fortsatt et ganske lite steg i forhold til sånn som jeg ser for meg at det kunne vært.

Edit: Ja, jeg er for legalisering. Hvis jeg virker negativ mot avkriminalisering er det fordi jeg tror en legalisering ville funket bedre, ikke fordi jeg mener dagens system funker.
Sist endret av Mr. Meow; 29. november 2008 kl. 18:17.