View Single Post
Viss cannabis hadde blitt avkriminalisert\legalisert så tror jeg prisene hadde gått opp, eller ett gram vil koste mer enn det gjør i dag.
Avgiftene i norge er ganske høye generelt sett, når det kommer til rusmidler så økes avgiftene betraktelig.

Men det kan bli billigere viss man dyrker selv, da det ikke koster mye i forhold til hva man kan sitte igjen med. Viss det hadde blitt avkriminalisert\legalisert (noe jeg ikke tror det vil bli med det første) så lurer jeg litt på hvordan reglene angående dyrking hadde blitt.


Effektene; Ikke godt å si.

Overgangsperioden tror jeg man vil oppleve spesielle episoder.
Det skal mye til for å bli overberuset på cannabis, da tenker jeg på at en person ikke greier å komme seg heim etc. Eller slik som man ser med alkohol.
Kanskje dette er veldig individuelt, men jeg har enda til gode å se en person som er så beruset på cannabis at politiet burde ta i bruk lignende tiltak som er i bruk når en person er overberuset på alkohol.

Jeg tror flere hadde sluttet med alkohol, og kanskje fått litt annet syn på alkoholen. Gatene hadde blitt roligere, viss flere hadde røykt istedenfor å drikke. Vold og lignende situasjoner hadde og gått ned i takt med alkoholforbruket.

Ikke minst så håper jeg på at vi hadde fått en grei kultur rund cannabis, ikke på samme måte som alkohol. Nordmenn har generelt en dårlig ruskultur, men det er lov å håpe. Får vi en skikkelig kultur rundt ett rusmiddel så vil det påvirke bruksmønster etc. Kultur spiller en stor rolle, tror jeg ihvertfall.
En liten teori. Narkotika er og farlig pga manglene på en kultur rundt det, pga kultur = struktur? Kanskje struktur ikke er det beste ordet å bruke...
Sist endret av sneipen; 28. november 2008 kl. 12:15.