Tråd: For mye Hasj?
View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Inspecta Deck:

Du har jo ramset opp en haug av bivirkinger som du har fått av gjevnlig og langvarig bruk av hasj?
Èn ting er hva du klarer å leve med, men det beviser jo at cannabis har skadevirkninger.

Det er ikke mer enn under et år siden jeg sluttet å røyke fast, flere jointer for dagen - hver eneste dag.
Jeg sluttet ikke fordi at jeg merket at skadevirkningene var så store. Jeg sluttet rett og slett fordi jeg var møkk lei alt som hadde med cannabis å gjøre. Det vil si at jeg var drit lei av smaken, lukten, bare det å mekke, hele miljøet, det konstante pratet om cannabis osv.
Da jeg "sluttet" gikk det ikke mer enn 2 uker før jeg fikk svært gode tilbake meldinger fra mine kamerater. Jeg merket ikke så veldig stor forskjell selv, men der igjen så var det jo ikke grunnen til at jeg sluttet - jeg var jo bare lei.
Etter en mnd. fikk jeg svært gode tilbake meldinger familen rundt meg også. Jeg fikk høre ting som at det var mye mer tak i meg, jeg var kvikkere, mye mindre glemsk, bedre konsentrasjon, bedre humør osv. Ting jeg over hodet ikke hadde tenkt over tidligere.

Jeg kan si at den dag i dag så merker jeg ikke sånn merkbar forskjell. Eneste store forskjellen er at det ikke frister å røyke flere spliffer for dagen, hver eneste dag. Jeg vet at andre merker forskjell for meg, og venner nevner det dann og vann. Dette er venner som fremdeles er hverdags stonere og som jeg selfølgelig ikke dropper fordi om jeg ikke røyker selv. De må gjøre det de har lyst til.
Men det som provoserer meg er folk som ikke forstår og skjønner at det ikke er sundt å bruke det hver dag.
Jeg røykte gjevnlig (hver dag) i 10 år, der jeg ikke hadde mer enn maks 4-5 ukers avbrekk til sammen på de siste 5 årene. Eneste grunnen til at jeg da ikke har røykt må være grunnet ferie eller at det har vært umulig for meg å røyke.
Forskjellen mellom det jeg gjorde og det som det virker som enkelte her inne ikke skjønner er at jeg forstod at det ikke var bra for meg. Jeg GADD bare ikke ta et tak for å forandre det. Jeg "hadde det helt greit" og forsatte i de uvanene jeg hadde lagt meg opp. Jeg slapp å tenke på penger oppi det hele som sikkert var en stor faktor for at jeg røykte så mye som jeg gjorde pr. dag.

Det jeg nå merker er at når jeg først røyker fungerer hasj som et mildt psykadelia og ikke bare som å temme den daglige lysten. Jeg tåler samtidig mye mindre og blir også til tider satt mer ut når jeg røyker. Det er også nå at jeg merker hvor potent stoff cannabis er og hvor undervurdert det er i de fleste kretser.
Man merker ikke slike ting uten at man har hatt en real pause eller kuttet ned på sitt daglige bruk.

Det er ikke slik at jeg har noe i mot at dere som ønker å røyke hver dag gjør det. Det jeg har noe i mot er den uvitenheten som enkelte sprer på forumet i form av "hasj propaganda". Da fremstiller dere dere selv som uvitende og uerfarne.
Mine venner røyker hver dag, flere ganger for dagen. Noen tåler det, noen tåler det ikke men røyker fordi om. Det får være opp til de. Forskjellen mellom de og enkelte her inne er at de i hvertfall vet hva de gjør og hva hasjen gjør med dem. Om det er smart eller ei er en annen diskusjon.
Sist endret av spQ; 25. november 2008 kl. 17:04.