View Single Post
Sitat av Muradi Vis innlegg
Cannabis gjør jo ingen skade, særlig hvis du inntar det oralt. Jeg mener at alkohol og nikotin er mye farlige for helsen. Eneste er at hasj kan føre til mentale og/eller sosiale problemer ved stort forbruk, og at selve røykingen er skadelig for lungene , men hvis man røyker med måte, f.eks noen ganger i måneden, akkurat som med alkohol, så er det ikke det spor farlig. Alkohol kan være farlig selv om man bare drikker i helgene. Drikker man mye, selv i store mellomrom, så har det stor effekt på leveren som fort kan føre til døden.

Så hvis ikke cannabis blir lovlig, så mener jeg at alkohol heller ikke skal være lovlig.
Vis hele sitatet...
Her er jeg veldig enig i Arild Knutsen. Hva er vitsen med forbud? Forbud mot uansett hvordan rusmiddel minsker ikke % rusmisbrukere. BORT med forbud. For det om cannabis aldri blir ulovlig, så mener jeg ikke vi skal kriminalisere all alkohol heller. Hvorfor skal vi det? Vet du hva som skjedde sist gang USA prøvde og kriminalisere det? Mafian tok over alkohol markedet og tjente seg RIKE, på det svarte markedet. Ett forbud setter ikke stopper for rusbruken og rusmidlene.