View Single Post
Syns valgkampen i USA minner mer og mer om en såpeopera. Her har vi fått vite om alt fra Palins bh størrelse, McCains music of choice og Obamas bestemor enn det vi faktisk har fått vite om politikken dems.
Jeg har aldri vært en som bryr eller setter seg veldig mye inn i politikk, men alt vi har fått høre er Obamas "time to make a change", og McCain som unnskylder seg og fastslår at han ikke er Bush.

Som sagt, jeg har ikke fulgt veldig godt med, men har det i det hele tatt vært en nyhet i norske aviser (og de største i USA) som handler om de har noen konkrete mål for sin periode? Skattelette, forandring o.l., fint fint det, men det er jo vanlig valgflesk.

Uansett er jeg utrolig glad for at Obama vant, det USA trenger er en ung og energisk president, mye erfaring eller ei - tror Obama blir en god president, til forandring fra de forrige 8 årene.
For første gang så ble jeg faktisk bekymret når det gjelder politikk; hvis McCain skulle vinne, med tanke på alderen hans, så ville jeg ikke bli overraska om han ville gått på en et frekt hjerteinfarkt, og dermed kunne Palin overtatt makta. DET ville vært katastrofe. Det siste USA trenger er en våpen entusiastisk anti-abort og ekstremkristen kvinne som det der. Huff.

Igjen, Obama, hurra!