View Single Post
det er to grupper jeg tror denne artikkelen appellerer til: uerfaren ungdom som har lyst til å ruse seg, og foreldrene deres. konsekvensene av dette blir at uerfaren ungdom kommer til å prøve salvia og at livredde mødre og tanter kommer til å forlange et forbud.

videre viser jo all statistikk at forbudet ikke kommer til å ha den ønskede effekten, tvert imot. stoffet kommer til å bli ansett som likestilt med andre hallusinogener og narkotiske stoffer. de positive virkningene det har vil bli glemt. hvor lang tid dette kommer til å ta avhenger av hvor mye styr det vil bli rundt denne og andre artikler om salvia divinorum. mye mulig det samme ville skjedd uansett, ved mindre det hadde blitt kjent for sine medisinske virkninger først; men som all erfaring tilsier er det mer eller mindre umulig for et stoff som i første omgang har blitt kjent som et narkotikum å bli brukt for sine medisinske egenskaper. se bare på hvor vanskelig det er å få cannabis anerkjent som medisin til tross hvor mange som trenger det.

dette er egentlig ikke særlig vannsklig å tenke seg, så jeg kan ikke tro annet enn at du som skrev artikkelen er fult klar over at det bare vil komme helvete ut av den, om det kommer noe i det hele tatt. trodde alderig jeg kom til å si dette til noen, men du burde skamme deg anders holth johansen.