View Single Post
Sitat av thomasf
I dårlig fysisk form? Vel, med litt motivasjon og vilje BLIR du i form etter 12 mnd i forsvaret.
Vis hele sitatet...
Ikke alle som har lyst til å bruke 12 måneder på å komme i fysisk form.
Sitat av thomasf
Problemer med autoriteter, eller at folk som er 3 år yngre enn deg skal sjefe deg rundt? Bli voksen, mann deg opp og bit det i deg.
Vis hele sitatet...
Den skal jeg ikke krangle på.
Sitat av thomasf
Mister et år av livet ditt? Ja, å bli kjent med flere titalls nye mennesker, bygge et sosialt nettverk og oppleve saker og ting du aldri kan oppleve andre steder er virkelig å skylle et år rett ned i dass.
Vis hele sitatet...
Det er ikke å skylle det et år i dass, men tenk deg selv i militæret med den følelsen at du ikek hører hjemme. Du føler du heller kunne vært på et universitet, studert det du liker, møtt folk med dine interesser, bygge et sosialt nettverk og tenke "Nei, her har jeg det virkelig fint" mens du gjør noe nyttig for deg selv.
Sitat av thomasf
Nei, boys. Jeg ser virkelig ingen gode grunner til at noen ikke skulle ville gjennomføre førstegangstjenesten.
Vis hele sitatet...
Godt at du har dine verdier.

Jeg har mine, akkurat som mange andre her.
Sitat av thomasf
Edit: Jeg har forøvrig aldri hørt om noen som angrer på at de gjennomførte førstegangstjenesten.
Vis hele sitatet...
Nuvel.

Min bror, min bestekompis, og to andre kompiser har gitt meg kun ett intrykk; alle gikk inn med gode tanker, gikk gjennom rekrutten med et stort glis, og deretter var det 6 måneder med vasking, kjipe øvelser og kalde føtter(ikke figurativt), før de kom ut igjen, sjeleglade over å ha sluppet ut av fengsel.

Likevel er det jo mange flere kjente som har hatt det kjempemorro, og nå, 10-40år etter har de masse kule historier å fortelle!

Men som jeg sa;
Du har dine verdier, jeg har mine.