View Single Post
Demolith: Det er mest sansynlig flein _nesten_ alt samma. Noe mer spesifikt en det kan jeg ikke si, da dette er en samling av de individene som skiller seg mest fra "normen". Det er det så å si umulig å være 100% sikker bare ut i fra et bilde. Trenger å ta på dem, se dem i virkeligheten, samt å se dem i naturen osv, for å være bombesikker på endel merkelige individer. Og selv om man har gjort dette er det fortsatt endel sopp man kan lure på, selv om man er en erfaren fleinplukker/tripper. Kan være lettere for deg å indentifisere etter at du har tura på noen sikre, jeg opplevde det hvertfall sånn første gangen minnes jeg. Altså ikke mens du er på tur, men etterpå.

Ta en nøye titt til, og da mener jeg NØYE. Klem litt på stilken riv i hatten osv, og sammenligne med forskjellige individer du er sikker på, og ikke gidd å spis det du til slutt ikke er sikker på.

Kunne kanskje plukka ut noen som er ganske så sikre, men jeg syns du bør klare å finne ut av det selv, når du har så mye å sammenligne med.

Timmy; Alle på det siste bildet er mest sansynlig flein, men som jeg har skrevet over det er noen litt merkelige individer, som man gjerne skulle hatt litt mer "data" på. De på det øverste er flein.

Sånn til slutt: Denne tråden bør være for å hjelpe folk å finne riktig type, ikke for å få folk til å garantere for at merkelige individer er flein. Det er som sagt en helhet når man er å plukker vurderingen gjøres ut ifra.
Sist endret av DeMenT; 26. september 2008 kl. 15:59.