View Single Post
Sitat av rents
Har blitt helt nødt til å kutte ut, jeg. Jeg opplevde det som veldig mange opplever - på et tidspunkt slutta kolaen og pillene å bidra til festen, de ble festen. Rus som sådan slutta å være kos, det ble noe jeg trengte for å slippe å forholde meg til verden. Jeg fikk en unge jeg måtte ta ansvar for. Så jeg roet meg ned noen år, kjørte streit og tok det pent.

Så ja - jeg har allerede slutta. Det gir meg ingenting lenger. Og det har antakelig aldri gjort det heller. (Men jeg regner med at jeg kommer til å begynne å drikke vin til maten igjen..)
Vis hele sitatet...
Akkurat det der har jeg tenkt på en del ganger. Jeg mener, selv om jeg kun har testa weed/hasj, en bitteliten stripe cola og hatt en heftig tur på sopp en gang, så merket jeg at livet mitt dreide seg veldig mye om rus. Jeg røyket MYE igjen (femmer om dagen, give or take), hver eneste dag. mornings før jobb, joint i lunsjen. Hele livet mitt dreide seg om å være rusa, i ca 1 år.

Nå som jeg har begynt på skole osv, og fyrer kanskje 2 ganger i måneden så er det akkurat som om jeg har kommet ut av en 1årig psykose. Min virkelighetsoppfatning er plutselig tilbake, er akkurat som om noen har åpnet øynene mine kinda. (Klisje, jeg vet)

Om jeg slutter med rusmidler? Ikke nå om dagen. Studentlivet er mye alkohol osv, og det er forsåvidt greit i min bok. I forhold til faktiske rusmidler? Hvem vet. Kjenner aldri noe behov for å røyke lengre, og det er egentlig veldig befriende å kunne legge seg til å sove uten nattings. En kompis som kom hjem fra polen for første gang på en god stund igår, ble selvfølgelig en grønn kveld.