View Single Post
Sitat av Provo
Fjås. Hvorfor det? Han trenger mere bass i headsettet, ffs. Hvordan skal rørene bidra til det på en måte en transistorforsterker ikke kan? Anbefaler du triode- eller pentoderør i så fall? Begge deler, kanskje? Triodestrappede pentoder? Eller hva med de mer sjeldne tetroderørene? Hvilket rør anbefaler du som fasesplitter? 12AX7? Foretrekker du rørdioder i strømforsyningen også? Også skulle jeg hatt anbefalt et merke utgangstrafo for impedansmatching til headsettet, så synes du Hammond lever opp til prisen?
Vis hele sitatet...
Sennheiser-hodetelefoner høres bedre ut på rør enn transistorer imho, og jeg er ikke den eneste som synes så (ref. head-fi.org). Du trenger ikke kverulere med at det 'ikke er noen forskjell på rør og transistor' heller.

Doble trioderør (6AS7 / 6922) er tingen å gå for, koster ikke mye, enkelt å få tak.
Når det gjelder fasesplitter-rør har jeg har mer suksess med ECC81 enn 12AX7.

Rørstrømforsyninger er helt klart morsomt å ha, men mye enklere og billigere og heller gå for en normal løsning fra Kina.

Hammond er altfor dyrt, jeg har i det siste brukt diverse fra Tamura. Billigere og minst like god kvalitet.

Men du har rett, jeg har aldri hørt om CMOY, ikke eid annet enn Porta Pro-headset og aner ikke hva jeg snakker om.

For å svare på resten:
Blåse et headset i filler vil ikke si man får god lyd mens man gjør det.

Balanserer hodetelefonene, og da trenger man en DAC som gir ut balanserte signaler.

Mener du virkelig at 9V vil kunne gi like presis og kraftig gjengivelse av et analogt signal som 220V?

Å bruke en mikser for å 'forbedre' lyden i et hjemmeoppsett gjør bare alt verre imho.