View Single Post
Artist: ...And You Will Know Us by the Trail of Dead
Album: Madonna
Sjanger: Indierock
År: 1999

http://images.amazon.com/images/P/B00000K5B4.01.LZZZZZZZ.jpg

1. "And You Will Know Them..." – 0:31
2. "Mistakes & Regrets" – 3:46
3. "Totally Natural" – 4:16
4. "Blight Takes All" – 4:43
5. "Clair de Lune" – 3:26
6. "Flood of Red" – 3:53
7. "Children of the Hydra's Teeth" – 1:22
8. "Mark David Chapman" – 4:10
9. "Up from Redemption" – 0:22
10. "Aged Dolls" – 7:17
11. "The Day the Air Turned Blue" – 1:03
12. "A Perfect Teenhood" – 5:17
13. "Sigh Your Children" – 5:22

De fleste foretrekker "Source Tags & Codes" fra dette bandet, men jeg synes Madonna er mye bedre. Sangene er drøyere, mer episk, proggete - rett og slett bedre. Å kalle dette albumet for "indie rock" blir egentlig ganske feil, men kort oppsummert så er det støyete, prog-ish og punkete rock. Til tider er det bare gitarfeedback og knusing av instrumenter, andre ganger er det herlige lydlandskap med fantastiske tekster og flott energi. Med "Madonna" videreutviklet Trail of Dead sounden de skapte med den selvtitulerte debutene, de massive og gitardrevne poweranthemrocken.

Dette albumet kan i utgangspunktet favne ganske bredt, og vil anbefale alle som liker rock (og spesielt de som har hørt på Trail of Dead, men ikke har hørt dette) - her er det noe å hente for de aller fleste. Hver gang jeg hører albumet tenker jeg på hvilket fantastisk band de var den gangen. Jeg så dem live for nesten et år siden (Samfundet i Trondheim), og gleden var stor når de begynte å hente frem sanger fra dette albumet i encoren, men det kan uansett ikke måle seg med dette opptaket fra Reading-festivalen i 2001, hvor de først spiller "Mistakes & Regrets" etterfulgt av "Mark David Chapman". Sjekk de ut!

[Dessuten er dette albumet sikkert den beste kandidaten til "Dårligst cover på best mulig album"]
Sist endret av mongeland; 18. juli 2008 kl. 14:15.