View Single Post
Sitat av Tapio
Jeg prøver ikke å dra i gang en flamewar her, men jeg hadde satt pris på om du gav meg noen eksempler på hvilke positive ting de gir oss.
Vis hele sitatet...
Kebab?

Kommer selv ikke på noe mer....

(PS! Nå kan det vel sikkert også diskuteres hvor positivt kebab er....)


Sihex

[quote=Joey]Viss alle går rundt med den tanken i hodet så tror jeg det bare er å vinke takk og farvel til en god integrering av innvandrere. Men kanskje det er akkurat det som skjer nå? Ikke vet jeg.[quote]

Det tror ikke jeg...når det gjelder integrering så tror jeg det kan gå bra med de fleste folkeslag bortsett fra muslimer....

Tenk deg den kulturforskjellen det er for dem å komme hit? Fra et land der, som du sa, religion er blitt stappet inn fra barnsben, til et land der meningsytringer om hva det måtte være, er en selvfølge. Et land der kvinnene skal skjule alt som heter hud, til et land der jenter i bikini pryder Oslos gater i form av H&M-reklamer. Jeg tror ikke så mye på at førstegenerasjons innvandrere greier å helt forstå seg på norsk og vestlig kultur, men viss barna deres får en god integrering fra skolestart av så kommer integreringen til komme med tiden. Der de lærer seg at det går an å praktisere sin religion fult og holdent, men likevel ha god forståelse av hvordan vi lever.
Vis hele sitatet...
Joda. Jeg ser at det er en stor overgang. Det jeg imidlertid lurer på er hvorfor vi skal tilpasse oss disse menneskene i eget land? Hvorfor skal ikke de tilpasse seg oss?


Slik som mange av Oslo-skolene er i dag, er det noen plasser med nesten bare barn med innvandrerbakgrunn. Hvordan skal de greie å integrere seg med norske da, viss det ikke blir tatt fra starten?
Vis hele sitatet...
Jeg tror dessverre det ikke er mulig.

Men det krever forståelse fra begge sidene og mest nordmennene, tror jeg.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Hvorfor skal vi FORSTÅ og akseptere at folk som tilber Allah og hans profet skal kunne slå kvinnene og hate jøder? Jeg synes det er på tide at de prøver å forstå oss.
(Å hevde noe slikt er selvfølgelig uhørt i dagens PK-samfunn....men det får så være)

Arabere er utrulig åpne folk i motsetning til nordmenn som sjelden prater med andre på bussen viss de ikke er kjent fra før, eller har en eller to pils innabors.. For at innvandreren skal tørre å integrere seg i Norge må jo nesten nordmenn vise de hvor snille og greie mennesker vi er slik at dem føler seg velkommen
Vis hele sitatet...
Selv har jeg ikke sett en eneste slem Nordmann som ikke har latt disse menneskene få innpass i vårt samfunn. Problemet er vel at de føler seg litt for velkommene. Med andre ord forsøker de å påtvinge oss sin tro og sitt levesett....

Slik som det er i dag, med Mohammed-karikaturene, skepsisen for fremmed kultur, er det ikke rart at de blir redde for vår kultur og tror at vi er farlige for dems kultur og religion, som de setter høyst på lista.
Vis hele sitatet...
Hehe...jeg synes det er veldig rart...de skriker opp om at de føler seg støtt hele tiden, men i det vi er så frekke å påpeke deres egen vold mot norske folk er vi rasister...og nei det er ikke disse menneskenes skyld men den venstrevridde pressen og politikerne sin skyld spør du meg....

Ellers så er det jo interessant å se at de "moderate" muslimene som det snakkes om i media ALDRI fordømmer selvmordsbombere eller andre terroristgjerninger....Dersom de er så moderate hadde vi vel hørt noe fra dem eller?

Sihex

Sitat av minigolf
"De" gir oss innsikt i nye og delvis ukjente kulturer som før ikke var så godt kjent i Norge. Pga. innvandring har vi muligheten til å få litt nye perspektiver på ting, istedet for å se på absolutt alt med urnorsk tyttebærmentalitet. Vi blir enkelt og greit forbundet litt mer med verden rundt oss, og skaper et forhold til ting som før ikke "crossed our mind".
Vis hele sitatet...


Hvorfor trenger vi denne innsikten mener du?
Selv klarer jeg meg godt uten Islam....med alt det innebærer av undertrykking av kvinner, steining og henging...Kan ikke se noe positivt med denne "kulturen".

Dersom du har oppdaget noe positivt med denbne kulturen så vennligst del det med meg...

Sihex