View Single Post
Trådstarter
622
Sitat av slashdot
Trur ikkje det har spesifikt med at det er innvandrarar å gjere - eg trur problemet er at folk som bur der opplever at staten ikkje bryr seg, opplever staten og politiet som fiender, og generelt slit med høg arbeidsløyse.

Så kan ein kanskje skulde arbeidsløyse på feilslått integrering.

Forøvrig stiller eg meg kritisk til mykje av det Human Rights Service gjer - dei opptrer i mine auge som ekstremister.
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i, ut ifra formuleringene dems er det vel liten tvil om at de har en agenda mot innvandring. Men de linkene jeg har lagt ut har kun inneholdt konkrete tall, tatt fra SSB, som i mine øyne er en god kilde til statistikk. Jeg kan selvfølgelig begyne å linke direkte til SSB's tall, om det fremstår som mer objektivt.

Som sagt har jeg ingen personlig stand i denne saken da jeg ikke har i nærheten av nok grunnlag til å konkludere med noe som helst. Men de tallene jeg har sett peker desverre bare feil vei.

Men hva med å vinkle det litt annerledes - hva har vi som taler for innvandring? Menneskerettigheter er selvfølgelig en veldig avgjørende faktor her. Men sett bort ifra ansvaret ovenfor verdenssamfunnet - hvilken argumenter for ikke-vestlig innvandring finnes? Ut ifra SSB's egne tall samt flere andre egne studier er innvandring noe som totalt sett går i minus økonomisk, samtidig som at det unektelig bidrar til mer grov kriminalitet.