View Single Post
Jeg må starte med å si at dette er første gangen jeg hører om Foreldrerett og det de står for. Men etter å ha lest André Oktay Dahls (H) reaksjoner i VG sin artikkel om kampanjen som Foreldrerett kjører, så har jeg en følelse om at vi blir å høre mer fra denne interesseorganisasjon.

Foreldrerett.no er en samling av det som må være ekstremt trangsynte konservative KrF elskende personer. Det som er kjernesaken deres, er kampen mot lovendringene som regjeringen har foreslått i den nye ekteskapsloven, som innebærer at det blir én ekteskapslov for par med samme kjønn og ulike kjønn. Lesbiske ektefeller og samboere får samme adgang til assistert befruktning som heterofile ektepar og samboere.

De har laget det som kanskje må være, og nå overdriver jeg ikke, tidenes mest skremmende, ensidige, latterlige og propagandalignende kampanje.
I det fremtidsrettede og veldig så, fiktive intervjuet møter vi på Eiliv (Ei Liv), som forteller om sin oppvekst som et inseminasjons barn. Det er rystende og trist lesestoff, ikke på grunn av selve historien, men på grunn av innholdet.
Normalt, så ville jeg listet opp momenter fra intervjuet som jeg ville fremheve som ekstreme meninger fra Foreldrerett sin side, men det blir bare så alt for mange, det må bare leses i sin helhet.

Jeg har ikke ord til å kunne beskrive hva jeg føler etter å ha lest det som best betegnes som propaganda, så jeg ender bare opp med å le, i håp om at det ikke finnes et menneske som lar seg overbevise av dette søppelet.

På Foreldrerett sine sider, så er de ekstremt flinke til å støtte den politiske plattformen til Landsforeningen for Lesbisk og Homofil Frigjøring, men kjemper imot homofile og lesbiske sin rettighet til å få barn igjennom inseminasjon, eller er det inseminasjon alene de kjemper imot ?
"JA TIL TOLERANSE og DEMOKRATI!" skriver de også på sin nettside, er dette bevist bruk av ironi, eller mener de faktisk at de står for toleranse og demokrati ?
De bruker også meningsmålinger fra VG Nett som en slags høytidelig og korrekt form for undersøkelse som skal reflektere hva det norske folk mener prosentvis.

Nå vet jeg hva prisen er for ytringsfrihet. Idioti.

Er det noen her på nFF som støtter Foreldrerett sin sak? I så fall vil jeg gjerne høre fra dere.