Tråd: irak vs usa
View Single Post
Opprinnelig postet av MacGyver
Klart USA er eplekjekke, det er jo helt klart. Men de har jo en grunn til å være eplekjekke. USA er jo verdens kraftigste nasjon. De har jo grunn til å rakke ned på andre. Og forresten; hvem skal nuke USA?
Vis hele sitatet...
Er det grunn til å rakke ned på andre? I såfall håper jeg at jeg treffer på deg in real life en eller annen gang, så skal jeg virkelig plage livet av deg... lurer på hvor god grunn du syns det er da?

Og i følge USA selv så er det flere de er redde for at skal nuke dem... f.ex Irak & Nord-Korea...? Det er jo derfor de vil bygge et nasjonalt missilforsvarssystem. Riktignok litt tåpelig - for de fleste vil det være enklere å gjøre det som i "det absolutte mareritt" - å smugle inn en nuke, plassere den et eller annet sted, og fyre den av. Vanskelig å lage nukes er det heller egentlig ikke. Det tekniske er ikke så utrolig vanskelig (du lærer jo det meste allerede på vgs, og resten hvis du tar litt høyskole/universitet), problemet er bare å skaffe materialene, men hvis man har litt spenn i ryggen så kan nok det problemet også løses ganske kjapt, har hørt noen rykter om at det er mange russere som er ganske despo etter $€£ for tida... Det er det politiske/moralske som vil stoppe de fleste fra å bruke nukes. Tror nok det er flere land som har det enn det de fleste er klar over. Siden nukes er mest effektivt som et avskrekkingsmiddel er det nok noen som vil ha det "i bakhånd", så det kan avsløres "ved behov", mens de er redde for at tilsvarende ting som skjer med irak nå, skal skje med dem hvis de avslører det for tidlig.