Tråd: Kristendom...
View Single Post
xenos: hva i alle dager er det som er så morro med det jeg skrev? I setningen "Noe kan ikke komme fra ingenting, så ett eller annet må ha vært før universet, men hvor kom det fra?", spør jo jeg om akkurat det samme som deg. Hvor kom det første fra ffs?!?! Jeg har som de fleste ingen aning om hva som er rett, jeg bare tenker høyt og du har rett i at jeg ikke har brukt lang tid på å gruble over dette, grunnen er at det er meningsløst å diskutere siden vi ikke får vite svaret før vi dør. Jeg har heller ikke bestemt meg for hvilken versjon jeg skal gå for: universet eller noe annet først? Det jeg skrev er kun spekulasjoner og ikke et argument for noe som helst. Det eneste jeg sier er at hvis universet har oppstått en gang, altså at det ikke alltid har eksistert (dette tror jeg er det de aller fleste tror), må det ha vært noe som startet prosessen og siden ingenting av vår virkelighet eksisterte akkurat da lurer jeg på hva det kan ha vært som startet alt. Men hvis universet alltid har eksistert så er det jo ingenting iveien for at det kan være "det øverste nivået".