Tråd: Kristendom...
View Single Post
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
*ler*

Ruben: har jeg virkelig sagt det du siterer meg på? Tror kanskje noen andre har sagt det, men ikke jeg...

*ler litt til*

Jeg tror kanskje ikke at vi kommer noen som helst vei med denne diskusjonen. Når noen snakker om et vannlag som lå rundt jorda, og bla bla bla, så gir jeg nesten opp med en gang. Ting blir trykt ned på grunn av alt vannet som visstnok dekket hele jorda, og virker dermed eldre. Javel...? Måten man daterer gamle funn på, er å finne prosentandelen av visse isotoper som finnes i det organiske materialet. Om tingen har vært under vann eller ikke, har absolutt ingen ting å si. Ikke på noen som helst måte.

Greit nok at ikke-kristne må ha satt seg inn i kristendommen for å kunne diskutere den, men kristne må også ha satt seg inn i vitenskapen, og må godta ting som er bevist, for ikke å drite seg loddrett ut, før man kan delta i diskusjonen.

Mennesker stammer fra primater, uansett hva kristendommen eller andre religioner sier. For å backe opp den påstanden:

sitert fra caplex.net:
I The Descent of Man la han fram teorien om at mennesket stammer fra samme dyregruppe som apene. D.s teorier har vært sterkt omstridt, ikke minst fra religiøse grupper, men hovedtrekkene i dem har blitt stadfestet av moderne genetisk forskning.
Vis hele sitatet...
Edit:

Jocke: Jeg er ikke homofil, og jeg syns ikke det er så veldig kjekt å være sammen med to homofile som utøver seksuelle aktiviteter. Men det er likevel ikke noe galt med å være homofil. Jeg kjenner godt to homofile (nei, de er ikke sammen), og begge disse oppfører seg som helt vanlige mennesker, og er kjempegreie å være sammen med. Og uansett om de oppfører seg "normalt" eller ikke, er ikke homofili en sykdom eller feil på noen som helst måte. Punktum.

Ser veldig fram til svaret angående warez... De ti bud er jo kanskje det aller mest sentrale i kristendommen, og de kan heller ikke mistolkes. Så dette kan bli spennende...

*syns fremdeles litt synd på jocke, og også ruben, siden de er hjernevasket i tidlig alder, og sannsynligvis aldri vil få et ordentlig opplyst liv*
Sist endret av aybara; 6. desember 2002 kl. 14:15.