View Single Post
God dag.

Jeg sliter. Med det så mener jeg at min Asus A6T sliter og dermed har også jeg problemer nå når det nærmer seg eksamen og store innleveringer.

Problembet:

Når jeg skrur på laptopen (trykker på power-button) begynner vifta å svive, jeg hører i noen tilfeller litt lyder fra det jeg tror (gjetter) er harddisken. Etter dette skjer ingenting. Den står og sviver på tomgang. LED-lyset viser at pcen er på, men ingen av LEDs som viser at pcen jobber eller lignende lyser. Viften hører tidvis ut som om den skal få hele huset til å lette, for så å gå tilbake til normalt støynivå igjen.

Dersom jeg trykker kjapt på power-button skrur den seg rett av. Merk at jeg ikke holder i 5 sekunder som er vanlig for "kill-button", men bare trykker som et vanlig tastetrykk.

Jeg blir ikke klok på dette. Har prøvd å starte uten batteri, med batteri uten strøm og med begge deler. Eneste forskjellen er at når jeg starter på batteriet lyser også LED for "lading" en stund etter at jeg plugger i strømmen igjen.


Skjedd før

Dette har skjedd ved 3 anledninger den siste uken (to uker?). Da har medisinen vært å skru av-og-på et par ganger. Mirakuløst nok funket den igjen. I dette tilfellet går det altså ikke.

En annen ting som kan være verdt å nevne er at det alltid har skjedd når jeg har restartet via Windows. Aldri når jeg har skrudd av.
Det har også vært i forbindelse med at pcen har gått tregt p.g.a. uTorrent (som har vært helt klikk den siste tiden, får ikke internett når uTorrent kjører)


Det bør også nevnes at i minst 2 av disse tilfellene har jeg brukt kill-button mens Windows Vista skrur seg av, p.g.a. den har brukt helt ufordragelig lang tid på å skru seg av.



Nå tror jeg at jeg har fyllt i alt av informasjon som kan være til hjelp. Vennligst, vennligst gi meg en løsning.
På forhånd takk!

On a sidenote kan jeg spørre om noen av dere tilfeldigvis jobber i support hos Asus da jeg har min garanti direkte hos dem og ikke kan ta det gjennom forhandler.