View Single Post
Copenhagen tur - Christiania

Først satt jeg og en kompis herreter kallt A hjemme hos han og smoka.
Husker ikke hvem av oss det var som kom med forslaget, men en av oss nevnte for kødd at vi skulle dra en tur til Christiania, hvor vi da etter 1 times tid og hadde sjekket ut ulike reisemåte og bestemte oss for å ta buss.

Vi tok med oss en 5'r god brunt og en sekk med litt mat i og satte oss på bussen nedover.
Etter å ha sitti der 1 time så kom vi til den konklusjonen at vi begynte å bli litt hole der vi satt, så A gikk inn på dassen på bussen og mekka en j.
Han røyka halve og kom ut igjen til meg med den hvor jeg så gikk inn og smoka resten.
(Den dassen på den bussen var helt genial fordi den ventilasjonen som var der gjorde at all røyk ble sugd direkte ut...)
Etter 3-4 j's så kom vi fram til køben ca 2-3 om natta og fant oss et hotell, røyka nattings og ventet på morgen dagen.

Dagen etterpå kom og det første vi gjorde var å dra rett til christiania og hente mere god gall.
Vi begynte å prate med noen innfødte hvor det endte med at vi ble sittendes å smoke med de to.
Han ene dansken mekka god grønn joint som vi delte rundt et bord ute.
Så når vi sitter der å smoker å passer rundt bordet, røyka ca halve j, så passer jeg til dansk dude 1, så passer han til dansk dude 2, som passer til A, som passer tilbake til meg.
Så akkuratt idet jeg passer videre til dansk dude 1 så hører vi noen plystrer og begynner med masse fløyter. (Signal i christiania om når snuten kommer)
Dansk dude 1 capper j og putter den i lomma.

2 Sekunder etter (uten å overdrive) så står det plutselig 8-9 politifolk væpna til tenna rundt oss.
Heldigvis så er alle så erfarne at vi bare fortsetter å prate som normalt og snakker om alt mulig rart untatt smoking uten at noen får noia, så det ender med at politifolka bare beveger seg sakte videre.
Alle pusta letta ut og lot det gå 2-3 minutter igjen før dansk dude 1 tenner på j igjen, passer til dansk dude 2, som passer til A, som passer til meg, som passer tilbake til dansk dude 1 igjen.
Så plutselig helt uten forvarsel kommer det to snut løpendes og huker tak i dansk dude 1 og bærer avgårde med han.
Vi tre satt rundt bordet, denna gangen med grisenoia, men heldigvis skjer det ikke noe mere, så vi takker for trekk og bestemmer oss for å tussle tilbake til hotellet og smoke resten av det A hadde kjøpt.

Vi tilbringte så 2 dager til i en meget stein tilværelse og nøyt livet i danmark med pils, brunt, grønt og den deiligste maten i hele verden.
Har endel jeg kunne føyd til her men tror ikke det passer seg

Den dagen vi skulle hjem så bestemmer A seg for å ta med litt hjem igjen, så vi drar tilbake til christiania og kjøper en 225g plate med visstnok det beste en kis vi møtte på hadde.
Jeg mekker 4 j's til, 3 med store papir og 1 med vanlig rizzla, til å ha med på tilbaketuren som blir lagt i tobakks pakka til A og putter en 2'r i lomma selv

Denne gangen bestemmer vi oss for å ta toget tilbake igjen (ja tro det eller ei, steine som vi var).
A la resten av gallen i sekken, hvor vi så fyra en feit en før vi fant veien til togstasjon.
Vi satte oss på toget til Norge og ante fred og ingen fare, og begge sovna av.

Jeg våkkna mellom grensa fra Danmark til Sverige av 2 tollere som kom med bikkje.
Jeg sparka borti A som med en gang skjønner tegninga og setter seg helt normalt igjen.
Heldigvis så var ikke den bikkja helt i form så begge tollerne og bikkja bare spaserer forbi oss. Flaks! Tenkte vi, når vi la oss til å sove igjen etter en lang tur.

Igjen på grensa mellom Norge og sverige, så våkkner jeg, av at en forpult jævla bikkje (unnskyld utrykket) snuser på og markerer på beinet mitt. Jeg hadde glemt den 2'rn jeg putta i lomma før vi dro fra Danmark. Denne gangen er det 4 norske tollere...
De kikker oppi sekken til A og dermed le vi offesielt busta.

De tvinger oss til å gå av toget i Fredrikstad, hvor vi blir ført mot tollhuset.
På veien tenkte jeg det at jeg måtte ha en sigg og ber A om tobakks pakka.
Tollerne kikker mistenksomt og ser at det ligger 3 lange j's i pakka og konfiskerer dem, men de tar heldigvis ikke den ene j'n med rizzla papir, så jeg fyrer på og passer på å holde meg noen meter unna tollerne.
A følger etter meg og vi begynner å toke som faen på den lille j'n til omtrent fingertuppa begynner å brenne, med tollerne ved siden av oss.
De merket heldigvis ingen ting!
Når vi kommer bort på tollhuset blir vi henta av politi og sendt på glattcelle.
Steine som bare faen!

Dagen etter blir det avhør og faenskap, men det går rimelig greit og vi slipper ut på morgenen begge to.
Slitne og forbanna tar vi toget til Oslo.

(Nå begynner du kanskje å bli litt sliten av å lese, men jeg er dobbelt så sliten av å skrive hvis det er noen trøst)

Når vi kommer til oslo, så finner vi første og beste dealer soom står ved akers elva, å kjøper oss en 5'r til.
Går i parken og smoker litt der vi sitter å prater om hvor mye sprøtt som har skjedd på turen.
Da det nærmet seg kvelden og vi endelig skulle begynne å bevege oss hjemover med tog videre fra oslo, så finner vi ut at siste toget allerede har gått!
Da var begge så slitne og forbanna at vi bestemmer oss for å ta en tax! (selv om det er en 2 1/2 times kjøretur).

Vi praier første og beste taxi, en inder i 40 åra.
Heldigvis fikk vi lov å røyke (sigg) i taxin.
Så når man skal så langt så prater man gjerne litt med dem man sitter på med og etter 1 times kjøretur kikker jeg på A og ser at han begynner å bli hol igjen.
Så A begynner å lirke litt ut av taxi sjåføren, veldig tydelig hva han er på jakt etter for min del, så etter å ha spurt noen lure spørsmål spør han direkte ut om det er i orden at vi mekker oss en joint i bilen hans.
Til vår store forbauselse får vi til svar at det er helt ok!!
Vi mekker oss noen feite og spør høfflig om taxi sjåføren vil ha, men han sier at han ikke holder på med sånnt lenger.

Etter en stund er vi tilbake hos A igjen og mekker oss en siste nattings før vi legger oss.

P's taxi turen kom på ca 7500,-