View Single Post
Som dere kan se er jeg i høyeste grad ny på nFF og enig i det DonTomaso(trådstarter) her påpeker om generel høflighet. Selv har ikke opplevd noen ubehagligheter her på forumet (foreløpig, men jeg har vel kun +/- 10 stakkers innlegg ), men jeg ser nok av andre som får innleggene sine slaktet rimelig fort. Dette gjelder da helt fra folk som mener en eller annen er en idiot fordi han selv ikke har klart å google seg fram til informasjonen han trengte, til folk som har behov for å holde en moralpreken ang. emnet han/hun ønsker å diskutere.

Det er sålangt disse moralpreknene som har irritert meg mest og som jeg føler har vært mest ødeleggende for mange av trådene her. Men dette henger jo absolutt sammen med høflighet. Derfor skriver jeg her et lite innlegg om mitt syn på disse moralpreknene.
(Obs! Tørr humor og sarkasme følger xD )


Etter å ha lest utallige moralprekner rundt om kring her på nFF, klarer jeg nå ikke lengre å holde kjeft! Hva er det dere tenker? Dere går inn på et emne, leser hva det omhandler og hva trådstarter lurer på/ønsker å diskutere. Så setter dere i gang med å skrive et mesterverk av en moralpreken som ikke inneholder svar på noe av det tråden handler om, tvert i mot noe vedkommende som start tråden har vudert før han/hun startet tråden. Tror dere at dere er de eneste som er utstyrt med dømmekraft?

Hvis alle hadde følt for å komme med moralprekner til enhver tid, samt andre personlige meninger som ikke er relevante for det tråden faktisk omhandler ville enhver tråd blitt ødelagt. Det finnes alltid noen som ønsker å vri og vende på det trådstarter spør om, eller ønsker at det ikke skal diskuteres i det hele tatt.

Her er noen eksempler satt litt på spissen for at dere skal se hvor dumt det blir:

[Q]Hvordan stjele en bil? [A]Du skal ikke stjele.

[Q] Hvordan lure en løgndetektor? [A] Du skal ikke si falskt vitnesbyrd mot din neste.

[Q] Jeg ønsker å kjøpe meg en bil av type Lada, noen forslag til modeller?
[A] LOL, Volvo240 er det eneste som river!

(Og ja, to av moralpreknene i eksemplet ovenfor er hentet fra De Ti Bud + ett er hentet fra RånerBibelen.)

Dersom det er noe som er over streken for hva som kan diskuteres her på nFF har vi utmerkede administratorer som enkelt og greit stenger tråden.
Nå som dette er sagt håper jeg på færre moralprekner og flere saklige svar : )

Til slutt; ironisk nok er dette en moralpreken mot moralprekner!