View Single Post
Sitat av DonTomaso
Norske nyheter er faktisk balanserte i Israel-spørsmålet, og viser det som skjer uavhengig om det er Israelske terrorister eller palestinske terrorister som utfører drapene.
Vis hele sitatet...
Ser du masse på nyhetene du? Noen veldig få av innslagene handler om at Israel blir bombet.


[quote=DonTomaso]
Israel har okkupert stadig større og større deler av Gaza og Vestbredden ved å la "nybyggere" etablere seg. De tapte heldigvis Sinaihalvøya etter krigen mot Egypt. At de vil "gi det fra seg" ved en eventuell våpenhvile er latterlig naivt å tro. Hadde Israel fått gjennom sine krav hadde samtlige palestinere bodd i Egypt, Libanon, Jordan eller omkringliggende land.[quote]

Det er også latterlig å mene at Israel skal gi fra seg slike områder som de holder på nå. Hvis de gjør det, og det ikke er fred, så vil palestinerne, veldig sannsynlig gå inn i de områdene, og bombe Israel. Dette er svake punkt.

Tenk deg at vi er Israel. Sverige, Danmark, Finland, England, og Island begynte å bombe oss. Hva skulle vi gjøre? Vi kunne ikke bare sittet her og la alle bli drept. Ok, så vi gjør det eneste mest fornuftige. Vi kjemper i mot, og mot alle odds, så vinner vi! Men vi har "okkupert" noen landområder i Sverige. Dette mener alle i verden er galskap, så vi gir fra oss 97% av det. Ok, folk mener fortsatt dette er galskap, å holde på landområder "uten grunn". Men vi bare passer på at svensk militær ikke kommer bort til grensen og skyter på oss. Vi passer på grensen. Hvorfor er hele verden imot oss likevel? Hva har vi gjort galt? Vi beskytter oss.

[quote=DonTomaso]
Man kan sikkert regne seg tilbake til år 70 for å se hvem som kastet den første steinen, og hvem som dermed pr. definisjon er den aggressive her. Poenget er at Israels angrep overfor palestinerene ikke er i nærheten av å være et rettferdige forsvar. I forrige uke drepte Israel over 100 palestinere, inkludert et tjuetalls barn, fordi en rakett fra Hamas eller Hizbollah tok livet av en Israelsk soldat. Israel er et fascistisk drapsdiktatur, som dreper palestinske sivile for fote, terroriserer sivilbefolkningen ved å sperre dem inne i et fengsel bak høye betongmurer, og kaller det forsvar mot terrorisme.[quote]

Ok, jeg hater at folk kommer med slike påstander. Jeg vil ha bevis, og det har du ikke. Det dør fler israelitter enn palestinere hver dag. Sivile eller ikke.

[quote=DonTomaso]
Det stemmer absolutt ikke. NRK har bred dekning av terrorangrepet mot den israelske skolen i forrige uke, og har hat mange saker som omhandler israelsk side.
[quote]

Det er absolutt riktig at NRK hadde bred dekning av terrorangrepet mot den israelske skolen i forrige uke. Og det ble jeg veldig glad for. Vet du hvorfor? Jo fordi at det er ikke ofte det skjer.

[quote=DonTomaso]
Dette kan jeg godt inbille meg er en forferdelig situasjon å leve under, men så lenge Israel fortsetter sine drap kommer rakettene dessverre til å fortsette å komme.
[quote]

Men så lenge israel fortsetter sine drap, kommer rakettene dessverre til å fortsette å komme? Haha, hvem startet krigen, og hvem må avslutte den. Det er ikke fordi Israel dreper palestinere, krigen fortsetter, men fordi palestinerne dreper israelitter. Israel har klart og tydelig sagt at dersom fienden erklærer fred, skal de trekke seg ut av de okkuperte områdene, og slutte å sende bomber (selvfølgelig).

[quote=DonTomaso]
Palestina er bare ett av mange navn på området.
[quote]

Araberne kaller Judea for Palestina, fordi Judea ligner på "jøde", som her beviser at dette har vært et jødisk bebodd område.
Sist endret av tekken20; 21. mars 2008 kl. 10:55.