View Single Post
Regnbue's Avatar
Trådstarter
14
Dere er inne på noe viktig ja.
Men når det er snakk om dype depresjoner lar dette seg vanskelig kurere bare av at man finner noe man har glede av. Hadde det vært så enkelt hadde man nok ikke hatt så mange deprimerte mennesker runt omkring. Det er viktig å skille mellom bare litt "nedfor", og virkelige depresjoner. Når man er virkelig deprimert har man ofte ikke glede av noen ting, og de gangene man greier å komme opp på et "glad"nivå synker man som regel rett ned i gørra igjen etter kort tid.
Dessuten var det i utgangspunktet kosttilsskudd (dvs vitaminer, oljer, aminosyrer osv) jeg spurte etter her, ikke rusmidler. Jeg er forøvrig klar over at følelsesmessige problemer som regel må løses ved å arbeide med seg selv, og ikke ved å innta medikamenter som døyver symptomene. MEN, når det er sagt: Depresjon er vel også fysisk på en måte. Kjemisk ubalanse i hjernen. Hvis man ved hjelp av kosttilskudd kan oppnå normale dopamin og serotoninnivåer i hjernen tror jeg det er lettere å ta tak i den følelsesmessige delen av depresjonen. Hvis det fysiske er på plass er det lettere å fikse følelsene liksom. Ja takk, begge deler. Å arbeide med seg selv på et følelsesmessig plan er en stor og uunnværlig del av kampen mot depresjon og angst.


Anyways, angående angstdempende tilskudd: Jeg tenker på å kjøpe tryptophan istedenfor GABA og 5-HTP, da jeg har hørt tryptophan er mer beroligende enn de to andre. Noen som har erfaring med tryptophan?

Her om dagen bestilte jeg kava. Håper det kommer frem snart.