View Single Post
Det er ikke det at jeg absolutt mener hasj burde bli legalisert framfor alkohol. Selv om det sistnevnte kanskje gjør mer skade.
Men slike ting irriterer meg mer en noe annet!

Ta på Freakforum da, noen av de smarteste menneskene vi har her er gjenngangere på rusmiddelforumet, folk som Mentamelt feks.
Det finnes mennesker som bruker LSD, Sopp, Salvia, DNT(Hvis jeg skrev det riktig) til konstruktive formål, selv om jeg ikke utelukker at de samme personene også finner det interesangt og spennende, såklart! Eller at mange først har blitt lukket inn i et dårlig miljø hvor de oppdager slike stoffer.

Når jeg leser gjennom rusmiddelforumet så ser jeg utrolig mange spennende og utrolig bra skrevede tekser, mentamelt sine stopper jeg nesten alltid opp og leser gjennom.
Jeg ser på meg selv som utrolig heldig som har denne kilden til infomasjon, ordentlig informasjon, ikke statlig propaganda som har en tendens til og dra alt slikt under samme kam.

Takket være dette har jeg lært utrolig mye om rusmidler, og ikke minst forskjellen på alt dette som faller under katogorien narkotika.
Takket være denne informasjonen har jeg dannet meg et kritisk øye, og jeg føler meg såppass smart på emnet at valgene jeg tar når det kommer til narkotika ikke er like preget av spontane, dumme der og da beslutninger for og ta noe jeg ikke vet hva er, eller ikke vet nok om.

Nå datt jeg litt offtpoic, poenget mitt var egentlig at, de klarer sikkert å fange noen dumme sinn med denne propagandaen, om det er bra eller ikke varierer, det jeg kan si for sikkert er at det ikke er bra og få et så forenklet syn på et så bredt og omfattende emne.
For noen av disse folkene så kanksje skillet mellom metamefatim og en joint ikke blir så stor, eller det og skyte heroin og det å prøve LSD med noen gode kamerater i trygge omgivelser hjemme blir en å samme sak.

Jeg vet jeg formulerer meg litt dårlig, det er sent og jeg har ikke et like godt utviklet språk som mange her da jeg kommer fra England i tilegg.
I bunn og grunn så er kjernen av innlegget mitt, eller poenget mitt at, disse forestillingene som setter slikt et dårlig lys på alle som bruker dop forsvarlig, og de som misbruker det for den saks skyld, er svake mennesker, dårlige mennesker, mennesker uten viljestyrke og sånt, hjelper ingen!

Det finnes MANGE mennesker som klarer og bruke rusmidler forsvarlig, da spesielt psykoaktive rusmidler. Det finnes også mange som "driter seg ut" og kommer på kjøret, i feil miljø osv.
Men imho så er det mye pga uvitenhet, det er mange sarte sjeler som kommer til og prøve narkotika, selv hvor mange filmer, skuespill og propaganda vi fyller hodet deres med.
Er det ikke da bedre at de får riktig, korrekt informasjon fra subjektive kilder, om de forskjelige droger som finnes og farene forbundet, fra virkelig folk, og ikke den konstante skremselspropagandaen vi faktisk blir utsatt for hvor enkeltsaker blir overdramatisert og generalisert, så de kan ta et bedre valg når dagen kommer og de bestemmer seg for å prøve noe?