View Single Post
Jeg har ikke vært så "dypt i det", men kjenner definivt igjen store deler av det.
Noen år tilbake hadde jeg mange venner, som jeg så på som gode venner. Jeg begynte å ruse meg på cannabis og andre stoffer, og merka fort det "miljøet" der, soom var greie så lenge det var noe rus inblandet. Men når det ikke var det så var de ikke lenger noe som jeg ville kalle venner, bare ute etter å finne noe penger til rus, og bare kriminalitet. Og jeg likte meg ikke innenfor den kretsen der, pga. jeg så "utviklinga", fra å være venner(eller ihvertfall late som om de var det) til å bare bry seg når de trengte meg. Og ga faen ellers.
Når jeg brøt kontakten med de, for å prøve å finne igjen noen av de jeg trodde var de gode, pålitelige vennene mine, så merka jeg fort at det ikke var noen venner heller. Fordommer mot "hardere rus" enn alkohol, gjorde at jeg ble sett på som en narkoman, og rusmisbruker av dem.

Jeg merket det uansett veldi fort, at det var bare folk som hang sammen for å tjene nok til rus, og ruse seg sammen. Utover det kunne de vel ikke gitt mer faen i verandre. Det var også mye av grunnen til at jeg brøt kontakten med det miljøet. Men det er nok lett å misforstå det, å tro at det er venner det man har i det miljøet.

Bra tråd foresten!
Sist endret av adiabatic; 20. januar 2008 kl. 19:54.