View Single Post
Hasj består i hovedsak av trikomer, selv i såkalt fetthasj (hasj blandet med fett for å oppnå den svarte fargen, som forøvrig er tvers igjennom svart og inneholder null brun på innsiden av det svarte overlaget) eller tørrokk (såkalt kvernet hasj og blandet med alle ulumskheter som påstått overalt har jeg skjønt) er 2-8% thc veldig lite.

Et eksempel er at normal innhold av thc i potplanter er, skal vi si 2-15% thc, bare for å ta et prosentinnhold fra løse lufta. Så kan en ta i betraktning at marokkanerne bruker sikkert en skog for å lage den marokken som kommer inn til norge (hvor mange plater det blir, husker jeg ikke sånn i farta, men i forhold til vektantallet startet i planteform til ferdig preperat var det overraskende mange planter som bøter med livet for liten mengde ferdig hasj).

Norsk gatehasj har standard marokk som sitt numero uno hasj - jeg har ingen kilder på det, men tviler sterkt på at jeg tar så feil. Kværnes hasjen opp og tillegges 15 - 20% ulumskheter på en 150 - 200 plate, pakkes inn i cellofan og med hjelp av spribluss varmes platene for ny-press, ville fortsatt ihvertfall en kvart skog ligge igjen i tørrokk-platene (paranoy kan ikke regne, og har heller ikke tenkt å lære seg det - så vær overbærende). Standard gatemarokk ligger på rundt 20% thc hvis en skal tru alle mulige slags kilder på nett. Ta vekk en kvart av 20 og du står med 15, og da snakker vi om at du har tørrokk!

Det er nemlig ikke så enkelt at du bare kværner opp hasjen og pressern sammen igjen, nye plater må lages for å få til den der. Kværn opp 10 gram med marokk, tilsett mel og press sammen så ser du hva jeg mener. Skal du klare det bør du nok vurdere forhold hasj kontra ulumskheter, eller selg hasj som pulverform.