View Single Post
Sitat av Dably II
Greit at det blir irriterende å hjelpe en som ikke er interessert i å lære, men få et produkt i fanget. Men å be en som faktisk prøver, om å dra til helvete og bli der, fordi han ikke får det til, selv etter et vagt hint eller to, DET er drøyt.
Vis hele sitatet...
Det finnes de som bare holder på å be om hjelp, men viser at de ikke har planer om å lære, bare å få hjelp av andre. (Finnes masse eksempler, men skal ikke henge ut folk.)
Sitat av Dably II
Sånn bortsett fra den konstante redselen for slakt og sletting dersom jeg stiller et PHP-spørsmål etter å ha googlet og lest i lengre tid, så har jeg ikke sett noen sinnsyk flaming her inne. Så det er ikke det jeg mener. Vidarlo; det jeg reagerer på er at du mener det faktisk er saklig, og helt på det rene, å be en annen dra til HELVETE fordi han ikke evner å lære. Selv om vedkommende ikke nødvendigvis mener noe vondt med det. Hva med å si; "Sorry m8, du er et håpløst tilfelle. Vil du lære dette leser du mer selv. Punktum finale." Istedetfor "Dra til helvete og bli der, n00b. Du er evneveik og ubrukelig."
Vis hele sitatet...
Han overdrev nok en del når han skrev "Dra til helvete".
I et (hypotetisk) tilfelle der du for eksempel holder på med en hjemmeside i php, og har lært deg php (siden det faktisk er et prosjekt og du bør ha lært deg php selv), og søkt på google etter en bestemt funksjon uten resultat er det helt ok og spørre, du kan kanskje også skrive at du har søkt på google for å slippe at folk spør etterpå.

Det han mener er tilfeller der en kanskje har et større prosjekt, og poster spørsmål etter spørsmål fordi han ikke gidder å lære det selv (og bare ignorerer poster som ber han om å gjøre det), i sånne tilfeller burde de heller betale en som kan det for å gjøre det for dem.
Sist endret av TanteSpiker; 5. desember 2007 kl. 10:55.