View Single Post
Sitat av disaster master
Offtopic:

Hvordan ble du egentlig nFF crew meitemark?
Har alltid lurt på det, pluss at jeg lurer litt på når nFF kom?
Vis hele sitatet...
Det er faktisk en historie som begynte før nFF sin tid, og på et annet nettsted. Nettstedet het norsk-undergrunn.as aka Radikal. nu.as hadde to forum. Et stk "undergrunnsforum" og ett "tjenpengerpånett". Jeg husker ikke når jeg regget meg der, men jeg husker at jeg brukte 3 måneder å på lese gjennom HELE forumet for å få med meg hvordan de ønske at folk skulle oppføre seg der, før jeg svarte på min første post. Det var også muligheter for anonyme å svare på postene der og det kunne til tider være jævla mye søppelposter der, så på tross av at dette absolutt var et frihetens forum, ble det mast til at det skulle være moderatorer der. Jeg og speq var de som knivet om posisjonen, og for å gjøre alle til lags ble vi begge moderator der.
Link til hvordan forumet så ut merk nicket mitt med rød skrift, da var jeg allerede blitt moderator.

Så publiserte nu.as en del saker om sikkerheten på VISA-kort, avisene kopierte det uten å nevne kilde, og de som drev forumet skjønte at det var på tide å trekke seg ut;
http://web.archive.org/web/200101182...undergrunn.as/

Omtrent samtidig hadde iblis startet diskusjonsforumet iblis.nu som var meningen å bli et FXP forum. (andre kilder hevder at det skulle være et phreakingforum, men jeg regget meg på iblis.nu FØR nu.as stengte, og jeg husker som en elefant). Problemet da var det at det var ikke mange som hadde penger nok til å kunne stå for hosting av et forum av den typen nu.as var. Piratkopiering og hacking og visakort skandaler gjorde at de fleste hostingtjenester ville trekke ut kontakten så fort som de så oss, så et warezforum som ibnlis.nu var ble plutselig mottakeren av en hel haug folk som hadde hatt det slik og sånn og ville ha det slik og sånn på nytt igjen. Nå husker jeg ikke hele historien heretter, men det tok ikke lang tid før jeg var inne i moderatorrollen igjen, og etterhvert ble crew.
(tror jeg skal kikke i gamle poster og slikt for å se hva det egentlig var som skjedde)

Speq er som meg crew her, Draz Q er drifteren av skitx.com, mens aFFi har root.no, iblis er ett eller annet sed.

Sitat av GothQueen
Så, politiet har resusrer nok til å kikke innom nFF?
Men ikke nok resurser til å fjerne de drittungene utenforbi leiligheten som syns det er kjekt å bæsje i postkasser og sjele brannslokkingsaparater?
Way to go! O_o
Vis hele sitatet...
I likhet med de fleste andre folk antar jeg politiet sitter å surfer litt for kjedsomhetens skyld også, og da er jo nFF et gøyalt sted å stikke innom bare for å se hva tullingene her har lirt av seg igjen.

edit(1): en gang etter 28. May 2001 ble jeg først mod i Webdesign forumet.
edit(2): Dere finner en masse gøy ved å søke på forumet etter "historie" og poster fra meg
edit(3): Crew ble "startet" en gang i august 2002, etter at admins ble lei av å styre med en masse moderatorer på forskjellige steder. Fun Fact; det har en gang i tiden vært 14+ stk crew.
Sist endret av meitemark; 29. november 2007 kl. 21:26. Grunn: legge til ting