View Single Post
Sitat av Popp
Ja jeg har nok sett ett kart før, så er nok klar over det, og les posten min igjen så ser du at jeg aldri har nevnt at alt sør for Trondheim heter Oslo. Oslo var enkelt å greit ett eksempell.
Og at verden ikke gjør som dere gjør, lær dere å lev med det!

Men tråden er vel nok OT nå vil jeg tro, så bare legg bort alt detta og gå tilbake til topic nå før folk kun blir slemme mot hverandre.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk ikke OT, fordi dette tydeligvis er et definisjonsspørsmål. Det eneste folk argumenter for her, er hva de ikke anser som rasisme.

Sitat av Popp
Selv tror jeg veldig mange har lett for å hyle rasist er fordi at vi fra før av har lagt for mye rett opp i henda på dem, altså får de ikke som DE vil, og at VI ikke tilpasser oss DEM så er vi rasister, selv om de for det meste får alt lagt oppi henda gratis..
Vis hele sitatet...
Her er du godt i gang med den hverdagsrasismen jeg omtalte tidligere i denne tråden; du sier "vi/oss" og "de/dem".

Hvem er "vi"? Er det folk med norsk statsborgerskap?

Hvem er "de"? Er det utlendinger, uansett opprinnelse? Er en svenske like mye utlending som en nigerianer?

Så til slutt, akkurat hva er det vi har lagt i hendene på "dem"? Hva vil det si at "de for det meste får alt lagt oppi henda gratis"?

Uvitenhet skaper rasisme, og det har du klart å bevise med én lang, horribel setning.