View Single Post
Sitat av wkL
Nå har det vel seg sånn at det er såpass nytt produkt at forskning ikke har kunnet bli foretatt i den grad det er blitt gjort med sigaretter. Sigaretter var jo heller ikke farlig før. Wow, plutselig ble det?
En uting er ikke subjektivt, objektivt. Det er ikke pent å ha en kul under leppa, det er ikke pent å gå rundt å spytte, det er ikke pent med snus rennende nedover tennene. Jeg har aldri hørt, nå dette er subjektivt, et godt argument for HVORFOR man skal snuse. Det blir som røyk. "Du blir så avlsappet" - vel, det var du FØR du begynte å røyke også.
Vis hele sitatet...
De har forsket en del. Snus har vært relativt normalt i Sverige mye lenger enn i Norge må du huske. At røyk var sunt til å begynne med er ikke ett særlig holdbart argument da forskningen har kommet så utrolig mye lenger nå. Det finnes mye mer effektive måter å teste for helseskader, og bevisene er i vår tid mer holdbare. Også tobakkselskapene er nødt til å fremlegge bevis, de kan ikke bare hevde at det ikke er usunt slik som det ble gjort med røyk.

Jeg vil ikke nødvendigvis oppfordre folk til å snuse, men jeg syns det er digg. Og i motsetning til røyk var det digg første gangen også.

At det objektivt er en uting ved at det ikke er noe fint å se på. Dersom du snuser fast slutter du å gå rundt å spytte, det renner ikke på samme måte ut over tennene og ser grusomt ut. Jeg har selv gått over til porsjon da jeg bare ikke gidder å bake, og du ser ikke at jeg har en i hvis du ikke vet det. Syns forsåvidt ikke at en liten kul under leppen ser dumt ut heller, men det kan vær min subjektive mening. Enig i at 15 åringer som ikke klarer å lukke munnen bare ser dumt ut forsåvidt, samme som at rosa bukser ser dumt ut. Uting? selvvalgt, må vel ha lov til det?