' freak.no - Spiritisme?
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Annet spill (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=109)
-   -   Spiritisme? (https://freak.no/forum/showthread.php?t=94626)

ekoli 26. oktober 2007 10:43

Spiritisme?
 
Hei, jeg og noen venner har fått for oss at vi skal prøve spillet spiritisme:p Det vi sliter med nå er hva brettet vi trenger heter og hvor vi kan få kjøpt det (kan hende jeg er helt på jordet nå og at vi ikke trenger noe brett i det hele tatt) Hadde vært fint om noen av dere hadde kunne svart meg før kvelden er kommer for jeg hadde planlagt å dra på handleturen i dag.


(sorry hvis dette er i feil forum men dette handler jo om spill :D )

seigalf 26. oktober 2007 10:48

ok..for og si det sånn...HOLD DEG UNNA DETTTE,det kan være farlig.. spiritisme brett kan faktisk gjøre slik att portaler blir åpnet (en åpning mellom ånde verden og oss) og da kan de bare komme og gå som de selv vil og gjøre masse faenskap...men du bestemmer dette såklart selv om du vil eller ikke men jeg foreslår att du tar deg en tur til www.paranormal.no og leter ett noe info om dette (det er det garantert)

ekoli 26. oktober 2007 10:51

Sitat:

Sitat av seigalf
ok..for og si det sånn...HOLD DEG UNNA DETTTE,det kan være farlig.. spiritisme brett kan faktisk gjøre slik att portaler blir åpnet (en åpning mellom ånde verden og oss) og da kan de bare komme og gå som de selv vil og gjøre masse faenskap...men du bestemmer dette såklart selv om du vil eller ikke men jeg foreslår att du tar deg en tur til www.paranormal.no og leter ett noe info om dette (det er det garantert)

Jeg tror ikke på overnaturlige ting så jeg gir egentlig blanke faen:p men mange av venna mine har spilt det, og det høres ganske morsomt ut alt jeg lurte på var navn på spiritisme brett:p får man kjøpt det på sånne butikker som f.eks hobby larsen? eller må man bestille fra nettet?

Restyle 26. oktober 2007 10:51

Sitat:

Sitat av seigalf
ok..for og si det sånn...HOLD DEG UNNA DETTTE,det kan være farlig.. spiritisme brett kan faktisk gjøre slik att portaler blir åpnet (en åpning mellom ånde verden og oss) og da kan de bare komme og gå som de selv vil og gjøre masse faenskap...men du bestemmer dette såklart selv om du vil eller ikke men jeg foreslår att du tar deg en tur til www.paranormal.no og leter ett noe info om dette (det er det garantert)

Hva faen? ;p

seigalf 26. oktober 2007 10:52

noen vet bedre om dette enn andre og i dette tilfelle.... :)

ekoli 26. oktober 2007 10:53

Sitat:

Sitat av Restyle
Hva faen? ;p


Enig han virka litt freaka:p

Men er det noen som vet om hva disse brettene heter`? Og om jeg får kjøpt i butikken eller må kjøpe fra nettet

Restyle 26. oktober 2007 10:54

Sitat:

Sitat av seigalf
noen vet bedre om dette enn andre og i dette tilfelle.... :)

Jaja, overnaturligheter er vell kanskje normalt i din hverdag?
Trur du kan legge spill som Half-life på hylla for en stund jeg :)

Edit; Søkte litt rundt, og ser ut som det er ganske vanskelig og få tak i.
Men så ut til at endel har kjøpt det på ebay.

Men ofte kan det være lurt og lage det selv.

Sto du kunne lage et spiritisme brett ved å tegne eller sirkel ved å lage bokstav for bokstav, ha med ja/nei/hei/hade og et vinglass.

crEpi 26. oktober 2007 10:54

Sitat:

Sitat av seigalf
ok..for og si det sånn...HOLD DEG UNNA DETTTE,det kan være farlig.. spiritisme brett kan faktisk gjøre slik att portaler blir åpnet (en åpning mellom ånde verden og oss) og da kan de bare komme og gå som de selv vil og gjøre masse faenskap...men du bestemmer dette såklart selv om du vil eller ikke men jeg foreslår att du tar deg en tur til www.paranormal.no og leter ett noe info om dette (det er det garantert)

faens idiot

aislinn 26. oktober 2007 10:54

Sitat:

Sitat av ekoli
Enig han virka litt freaka:p

Men er det noen som vet om hva disse brettene heter`? Og om jeg får kjøpt i butikken eller må kjøpe fra nettet

Brettene hetter Ouija.

Ozzfan 26. oktober 2007 10:56

Det heter Ouija-brett, men er ikke til å anbefale.

"Oppskrift"

Ikke ha en seanse alene - du behøver ikke skremme deg selv unødvendig!
Mange mener Ouija er et spill, andre mener det er et verktøy. Avgjør selv, men ta alt med en klype salt
Forbered dere før seansen, avklar gjerne spørsmål på forhånd
Ha en kassettspiller tilgjengelig, kanskje ukjente stemmer dukker opp? Kanskje av den type som "menneske-øret" ikke hører
Åndene står ikke alltid til vår disposisjon
Husk å alltid be en forbønn til dine hjelpere/skytsengler. Be om beskyttelse under seansen. Dette kan gjøres slik:

Jeg ber om at våre hjelpere skal tre inn for å beskytte oss under denne seansen. Jeg ber også om at De Høyeste skal tre inn i en sirkel av lys.

De Høyeste er synonymt med det du oppfatter som Gud, rettere sagt "Det Høyeste". Det er viktig at du mener det du sier. Det må kommer fra hjertet, et meget sterkt og konsentrert ønske
Start seansen med et JA/NEI spørsmål til åndene: Spør om noen er tilstede.
Spør etter et navn.
Spør hvem ånden vil prate med.
Spør hva ånden vil prate om.
Husk å alltid takke for beskyttelsen og avslutt seansen, ellers kan du få ubudne gjester. Døren kan lukkes slik:

Jeg ber åndene om å gå ut av seansen. Jeg takker De Høyeste og mine guider for beskyttelsen. Jeg lukker seansen.
Om en person skulle falle i transe er det viktig å beholde roen. Du bør ikke vekke noen som er i transe. Ta dere god tid og la det slippe av seg selv

ekoli 26. oktober 2007 10:56

Sitat:

Sitat av aislinn
Brettene hetter Ouija.

Kan jeg få kjøpt dette i en vanllig morro butikks som f.eks. hobby larsen?

seigalf 26. oktober 2007 10:59

Sitat:

Sitat av Restyle
Jaja, overnaturligheter er vell kanskje normalt i din hverdag?
Trur du kan legge spill som Half-life på hylla for en stund jeg :)


spiller ikke half-life...spiller noen som heter for "real life shit!!!!" :p

Her kan du lete vettu
Sitat:

Sitat av ekoli
Hei, jeg og noen venner har fått for oss at vi skal prøve spillet spiritisme:p Det vi sliter med nå er hva brettet vi trenger heter og hvor vi kan få kjøpt det (kan hende jeg er helt på jordet nå og at vi ikke trenger noe brett i det hele tatt) Hadde vært fint om noen av dere hadde kunne svart meg før kvelden er kommer for jeg hadde planlagt å dra på handleturen i dag.


(sorry hvis dette er i feil forum men dette handler jo om spill :D )


her

Ozzfan 26. oktober 2007 10:59

Se på outland,shang-rila eller Avalon

aislinn 26. oktober 2007 11:01

Sitat:

Sitat av Ozzfan
Se på outland,shang-rila eller Avalon

..eller diverse alternative butikker..

http://www.dragenshule.no/display.as...48&prodid=2914

ekoli 26. oktober 2007 11:07

Er det noen som har ett gammelt ett som de ikke bruker lenger?:P som de kan selge/gi meg?:P Har egentlig ikke 700kr atm

Cikey 26. oktober 2007 11:18

No offense, men dette handler om religion. Og de fleste som driver med spiritisme vil vel si at om man ikke tror på det og "gir faen" så får man ikke kontakt med åndene. Ergo vil det bare være en av dere som sitter å jukker rundt på bordet / glasset.

Dersom du ikke tror på det, og gir faen kan du bare spare deg pengene og heller laste ned en film som omhandler temaet, det vi gi deg mye mer!

ekoli 26. oktober 2007 11:22

Sitat:

Sitat av Cikey
No offense, men dette handler om religion. Og de fleste som driver med spiritisme vil vel si at om man ikke tror på det og "gir faen" så får man ikke kontakt med åndene. Ergo vil det bare være en av dere som sitter å jukker rundt på bordet / glasset.

Dersom du ikke tror på det, og gir faen kan du bare spare deg pengene og heller laste ned en film som omhandler temaet, det vi gi deg mye mer!

Har jeg bedt om tips om hvordan jeg kan gjøre noe annet? NEI, eneste jeg ba om varnavnet på brettet og eventuelt hvor jeg kan kjøpe det. Dette er MINE penger som blir brukt på det ikke DINE..stor forskjell..

EDIT: Dette handler ikke om reiligion. Hele spillet er jo bare innbildning, og jeg har lyst på litt fart i min ellers så kjedlige levetid. Men ser jo ut som at du har det verre enn meg?

reklame 26. oktober 2007 11:39

hehe. alle har vel en periode i livet der man søker etter det ukjente. har selv spilt dette når jeg var 14-15 år gammel.
vi laga et pappbrett som var glatt. vi skrev på Ja og Nei og alle bokstaver i alfabetet. så tok vi et shoteglass og alle la en fing på dette. så begynte liksom shoteglasset å bevege seg og skrev forskjellige ting. man liksom tente et levende lys.

Det som er farlig med dette er den psykologiske effekten spillet har. det kan "trigge" frem en reaksjon for dem som kanskje har en svak psyke.
Det er jo selvsagt bare sprøyt og tull alt sammen, men det virker veldig overbevisene og da blir det ofte "virkelig".

DonTomaso 26. oktober 2007 11:39

Sitat:

Sitat av ekoli
Har jeg bedt om tips om hvordan jeg kan gjøre noe annet? NEI, eneste jeg ba om varnavnet på brettet og eventuelt hvor jeg kan kjøpe det. Dette er MINE penger som blir brukt på det ikke DINE..stor forskjell..

EDIT: Dette handler ikke om reiligion. Hele spillet er jo bare innbildning, og jeg har lyst på litt fart i min ellers så kjedlige levetid. Men ser jo ut som at du har det verre enn meg?

Jeg tror ikke helt du skjønner konseptet diskusjonsforum. Poenget med slikt forum er at man snakker om ting. Hvis du bare vil ha svar på spørsmål kan du finne et supportforum, noe nFF nemlig ikke er. Forøvrig er ikke Quija et "spill", men et brett med bokstaver og tall som du like godt kan lage selv hvis du ønsker å bli skremt. Jeg tror ikke åndene og djevlene bryr seg om at brettet er laget av et konkret amerikansk selskap (som ønsker å tjene penger på folks dumskap.)

Eyeamare 26. oktober 2007 11:50

Disse brettene kan du fint lage selv, bruk google. Og forøvrig som DonTomaso sier er ikke dette et spill!!

Cikey 26. oktober 2007 12:07

Sitat:

Sitat av ekoli
Har jeg bedt om tips om hvordan jeg kan gjøre noe annet? NEI, eneste jeg ba om varnavnet på brettet og eventuelt hvor jeg kan kjøpe det. Dette er MINE penger som blir brukt på det ikke DINE..stor forskjell..

EDIT: Dette handler ikke om reiligion. Hele spillet er jo bare innbildning, og jeg har lyst på litt fart i min ellers så kjedlige levetid. Men ser jo ut som at du har det verre enn meg?

"Åh, så sinna" Rolig nå, det var bare et velmenende råd, men for all del, hva du bruker pengene dine på er ikke mitt problem ;)

Men jo, dette handler om religion. Selv om ikke du tror på dette, så er det mange som gjør det, og hevder de faktisk har kontakt med ånder.
Om du bare skal "spille" er det vel ett fett hvordan brettet ser ut vel? Bruk papp og papir og fargelegg noe fint som du og vennene dine kan leke med.

ekoli 26. oktober 2007 12:10

Sitat:

Sitat av Cikey
"Åh, så sinna" Rolig nå, det var bare et velmenende råd, men for all del, hva du bruker pengene dine på er ikke mitt problem ;)

Men jo, dette handler om religion. Selv om ikke du tror på dette, så er det mange som gjør det, og hevder de faktisk har kontakt med ånder.
Om du bare skal "spille" er det vel ett fett hvordan brettet ser ut vel? Bruk papp og papir og fargelegg noe fint som du og vennene dine kan leke med.

Jeg ble ikke akkuratt sur, litt irritert fordi en jeg aldri har snakka med prøver å hjelpe meg med hvordan jeg skal bruke penga mine.. men vi har funnet ut at vi skal lage det selv.

Men da er problemet: Hva trenger vi? pappa plate, ett glass..og hva meg?

Restyle 26. oktober 2007 12:13

Sitat:

Sitat av ekoli
Jeg ble ikke akkuratt sur, litt irritert fordi en jeg aldri har snakka med prøver å hjelpe meg med hvordan jeg skal bruke penga mine.. men vi har funnet ut at vi skal lage det selv.

Men da er problemet: Hva trenger vi? pappa plate, ett glass..og hva meg?

Noe å skrive med kan vere greit.
Søk etter bilder på google så du har noe å tegne fra :)

snusmisbruker 26. oktober 2007 12:15

Litt offtopic men hva faen.. :P

For å være ærlig tror jeg ikke på noe overnaturlig, jeg skulle ønske jeg kunne tro på at det var en gud, det ville liksom gjort det lettere å takle døden og håndtere problemer i hverdagen. Men jeg klarer ikke å tro på noe som det ikke finnes noe som helst bevis for utenom en bok og masse snåle historier som superkristne forteller på konfeleirer uten noen form for bevis.

Når det skal være sagt så synes jeg dere (ekoli, crEpi og Restyle) er patetiske. Det er greit at dere ikke tror på det, det gjør ikke jeg heller, jeg tror ikke på gud, men min beste venn er kristen og han er en helt normal person som fester og har det gøy. Bare fordi dere ikke tror på det såkalte åndelige, så betyr ikke det at dem som gjør det er idioter. Hvorfor i helvete vil dere prøve spiritisme vist dere ikke engang er så mye som ÅPEN for at det KANSJE kan være noe annet enn en av idiotene i gjengen din som styrer glasset eller hva dere vil bruke?

Seigalf og de andre har gitt dere helt saklige svar på deres spørsmål, og de har fortalt dere hva de synes om saken, dere har ingen som helst rett til å dømme dem, dere vet ingenting om dem unntatt at de tydeligvis tror på det åndelige.
Den eneste personen et svar som "faens idiot" sier noe som helst om, er den som sier det, det du burde si er "takk", for han prøver å advare deg mot å gjøre noe han selv og mange andre tror kan være farlig.

Jeg skal være ærlig og si at når jeg leste en del av svarene, blandt annet det med å be en bønn før og etter osv, så synes jeg også det var litt teit, men jeg sier ikke at han er en idiot, for han er like lite idiot som min kristne kamerat.
Så prøv å tenk deg litt om, og finn ut om du virkelig vil ha noe som helst igjen for å bruke 700kr på et Ouija brett eller hva de nå kalte det, eller om det vil være mer givende å bruke 100 kr på en film som handler om noe lignende og heller bruke to timer av livet ditt på å se en om ikke annet underholdende film, med tanke på at spiritisme ikke vil gi deg noe som helst vist du ikke tror på det.

Jeg har hørt mange skrekkhistorier om spiritisme, bl.a. en jente som gjorde det og neste dag ble hun funnet med hodet trykket ned i en do og hele skallen var knust, men siden jeg ikke er åpen nok til å tro på historier uten noe som helst bevis annet en en person som sier det, så skremmer det meg ikke, jeg har bare aldri giddet å prøve spiritisme fordi jeg "vet" at det bare er en eller annen gjøk jeg gjør det sammen med som styrer glasset, ikke en ånd.

Uansett, vist du har tenkt å prøve det, lykke til, kansje du får noe ut av det, men personlig tror jeg ikke du vil få en dritt ut av det.

Cikey 26. oktober 2007 12:15

Sitat:

Sitat av ekoli
men vi har funnet ut at vi skal lage det selv.

Men da er problemet: Hva trenger vi? pappa plate, ett glass..og hva meg?

No offense, men om dere i så liten stand til å tenke selv blir dere et lett offer for onde ånder... ;)

HOWTO

lykke til!

Eyeamare 26. oktober 2007 12:16

er ikke værre en dette : en stor nok plate (papp-tre,spiller ingen rolle), et melkeglass,bruk melkeglasset for å tegne opp alle rundingene du trenger,alle bokstaver fra A til Å, tall fra 0 til 9 + JA-NEI-VET IKKE....
enjoy your "game".

ekoli 26. oktober 2007 12:18

Sitat:

Sitat av Restyle
Noe å skrive med kan vere greit.
Søk etter bilder på google så du har noe å tegne fra :)


Fant ett fint ett her tror dere det funker å lage det noe lignende det?

Hvor stor burde plata være?

Restyle 26. oktober 2007 12:21

Kommer vell litt ann på, opp til deg trur jeg.
Uansett, leste ista at de ligger på rundt 35-45cm *35-45cm

Eyeamare 26. oktober 2007 12:23

Sitat:

Sitat av ekoli
Fant ett fint ett her tror dere det funker å lage det noe lignende det?

Hvor stor burde plata være?

Funker fint det.

ekoli 26. oktober 2007 12:28

Sitat:

Sitat av snusmisbruker
Litt offtopic men hva faen.. :P

For å være ærlig tror jeg ikke på noe overnaturlig, jeg skulle ønske jeg kunne tro på at det var en gud, det ville liksom gjort det lettere å takle døden og håndtere problemer i hverdagen. Men jeg klarer ikke å tro på noe som det ikke finnes noe som helst bevis for utenom en bok og masse snåle historier som superkristne forteller på konfeleirer uten noen form for bevis.

Når det skal være sagt så synes jeg dere (ekoli, crEpi og Restyle) er patetiske. Det er greit at dere ikke tror på det, det gjør ikke jeg heller, jeg tror ikke på gud, men min beste venn er kristen og han er en helt normal person som fester og har det gøy. Bare fordi dere ikke tror på det såkalte åndelige, så betyr ikke det at dem som gjør det er idioter. Hvorfor i helvete vil dere prøve spiritisme vist dere ikke engang er så mye som ÅPEN for at det KANSJE kan være noe annet enn en av idiotene i gjengen din som styrer glasset eller hva dere vil bruke? .

Så du mener at jeg ikke er åpen for dette?`det er jo en grunn til at jeg ska prøve det da

Eyeamare 26. oktober 2007 12:32

da syns jeg du skal revurdere forsøket hvis du er "åpen" for det...
hvis du bare er ute etter å finne ut av HVOR åpen du er, så foreslår jeg at dere finner dere et hus det "spøker" i , for så å sette deg i kjellern i huset, vente, å KJENNE!!!
Selv tror jeg det finnes MEGET mellom himmel og jord,å dette er IKKE en lekesak,ikke et spill!

snusmisbruker 26. oktober 2007 12:33

Sitat:

Sitat av ekoli
Så du mener at jeg ikke er åpen for dette?`det er jo en grunn til at jeg ska prøve det da

I såfall, hvordan kan du kalle ham for en idiot? Vet ikke om du gjorde det, men etter det jeg husker uten at jeg gidder å gå tilbake for å finne det så svarte du ihvertfall ganske fiendtlig. Men er mulig jeg bare husker feil eller noe, uansett så fikk jeg ihvertfall sagt min mening om den typen holdning.

Som sagt, lykke til, får håpe du får noe utav det =) Kan godt skrive senere og fortelle hvordan det gikk.

Edit: lol, innlegget mitt (over) fikk 2 kp på 10 min :p

Jeg er forresten helt enig med Eyemare eller hva du heter, og jeg tror også det er en god del mellom himmel og jord som vi sannsynligvis aldri vil få svar på.

snusmisbruker 26. oktober 2007 12:37

Sitat:

Sitat av Eyeamare
Dette velger jeg å signere!!

Hehe ;) Dette begynner nesten å bli spam :p

ekoli 26. oktober 2007 12:38

Sitat:

Sitat av snusmisbruker
I såfall, hvordan kan du kalle ham for en idiot? Vet ikke om du gjorde det, men etter det jeg husker uten at jeg gidder å gå tilbake for å finne det så svarte du ihvertfall ganske fiendtlig. Men er mulig jeg bare husker feil eller noe, uansett så fikk jeg ihvertfall sagt min mening om den typen holdning.

Som sagt, lykke til, får håpe du får noe utav det =) Kan godt skrive senere og fortelle hvordan det gikk.

Edit: lol, innlegget mitt (over) fikk 2 kp på 10 min :p

Haha..Grattis med 2kp da:p

Uansett..jeg skal hvartfall prøve det.. Og finne ut om det funker for meg eller ikke. Jeg kan prøve å få lagt inn ett innlegg iløpet av helgen med åssen det gikk.

Hvis jeg har oppført meg som en dust(som jeg mest sannsynlig har) så er jeg lei meg for det. Takk for all info jeg har fått ;)

Restyle 26. oktober 2007 12:40

Okei snusmisbruker, first off:
Jeg har samme oppfattelse som deg, jeg klarer ikke å tru på ting, før jeg rett og slett får det bevist.
Og ofte, GODT bevist. Trur at jeg hadde begynt og lure om dette virkelig hadde fungert, for jeg har hatt lignende opplevelser med en jeg møtte på the experience "exequter" cs-gameren. Som viste noen helt syke korttriks jeg rett og slett trudde var 100% umulig. Snakker ikke om noen billige triks, dette var SYKT.

Hadde ikke i planene og prøve dette spillet, men mulig jeg skal teste det nå siden folk sier det skal være så farlig, for morroskyld. Og spenningens skyld.

Les dette igjen:
Sitat:

ok..for og si det sånn...HOLD DEG UNNA DETTTE,det kan være farlig.. spiritisme brett kan faktisk gjøre slik att portaler blir åpnet (en åpning mellom ånde verden og oss) og da kan de bare komme og gå som de selv vil og gjøre masse faenskap
Er det virkelig patetisk og være skeptisk til useriøsitet i dette inlegget?

snusmisbruker 26. oktober 2007 12:42

Bra =) Jeg liker bare ikke at folk dømmer folk pga. religion eller tro, selv om jeg er helt nøytral når det gjelder sånt, så respekterer jeg andre folk sin tro og jeg ser ikke ned på andre enn idiotiske talibanere som sprenger seg selv i filler og tar med seg en haug andre i slengen bare fordi en "religiøs leder" sa det. Det må da finnes NOEN grenser for hva man er villig til å gjøre. Selvstendighet <3

Restyle: Kjenner du Jørgen(aka. XeQtR)? :D Vert på et par lan med han og møtt ham rundt omkring ;) Lenge siden jeg har sett han nå da...

Men uansett, jeg er helt enig i at det hørtes ganske teit ut fra vårt ståsted, det nekter jeg ikke for, det jeg mener er at du skal ikke dømme folk for deres tro, døm folk når du har prata masse med dem, ikke på grunnlag av en liten ubetydelig ting de mener. Og det er ikke nødvendig å svare nedverdigende selv om du ikke er enig i det, og kansje mener han virker litt loco.

Eyeamare 26. oktober 2007 12:51

Sitat:

Sitat av snusmisbruker
Hehe ;) Dette begynner nesten å bli spam :p

hehe,sletta den jeg. Jeg vil uansett si at utifra MINE opplevelser oppigjennom årene med diverse experimenteringer har gitt meg svar på tiltale:dette er IKKE en lek,ja,greit å utforske,men kanskje ha litt mere respekt enn å kalle det for en lek,døden er INGEN lek,å de døde respekterer vi (burde ihvertfall gjøre det)

snusmisbruker 26. oktober 2007 13:06

Tenkte egentlig mest på meg selv, som bare siterer og svarer "Hehe" :p
Personlig tror jeg ikke noe på det, men jeg har ikke tenkt å prøve, enkelt og greit fordi jeg ikke er sikker på om det faktisk funker, egentlig er mitt eneste synspunkt i denne saken som jeg velger å uttrykke, mitt syn på visse holdninger :p

Eyeamare 26. oktober 2007 13:07

da signere æ IHVÆRTFALL dette :P
Det er vel strengt tatt personlige synspunkt det handler om på nFF da ;)

Restyle 26. oktober 2007 13:12

Sitat:

Sitat av snusmisbruker
Restyle: Kjenner du Jørgen(aka. XeQtR)? :D Vert på et par lan med han og møtt ham rundt omkring ;) Lenge siden jeg har sett han nå da...

Men uansett, jeg er helt enig i at det hørtes ganske teit ut fra vårt ståsted, det nekter jeg ikke for, det jeg mener er at du skal ikke dømme folk for deres tro, døm folk når du har prata masse med dem, ikke på grunnlag av en liten ubetydelig ting de mener. Og det er ikke nødvendig å svare nedverdigende selv om du ikke er enig i det, og kansje mener han virker litt loco.

Ikke XeQtR men executer, en annen proffgamer som gamet med jeagern, firat osv på the experience comp :) Satt ved siden av dem ^^

Jeg synes personlig alle skal få lov til å tru hva dem vil, og jeg har ingen ting imot det :)
Det jeg blir skeptisk av, er ikke hva dem "trur" men hva de "påstår".

Hvis noen sier at dem klarer og fly, fordi dem trur på den flyvende engel, hadde jeg heller ikke trudd på det før jeg faktisk så dem fly. (De må gjerne tru det går ann)
Dermed vil jeg nok heller ikke velge og tru på at "gjenstandene" flytter seg, før jeg med mine egne øyne ser at de flytter seg på brettet.

Litt logisk tankegang sier at det er umulig, eller hva?
Og om det virkelig hadde flyttet seg uten noen form for triks, hadde media blåst opp saken 100 ganger allerede :)

Men for all del, tru på hva dere vil :)

n00bcake 26. oktober 2007 13:13

Sitat:

Sitat av ekoli
Hei, jeg og noen venner har fått for oss at vi skal prøve spillet spiritisme:p Det vi sliter med nå er hva brettet vi trenger heter og hvor vi kan få kjøpt det (kan hende jeg er helt på jordet nå og at vi ikke trenger noe brett i det hele tatt) Hadde vært fint om noen av dere hadde kunne svart meg før kvelden er kommer for jeg hadde planlagt å dra på handleturen i dag.


(sorry hvis dette er i feil forum men dette handler jo om spill :D )

Ouija brett for eksempel.. Noe du kan helt fint lage selv ved hjelp av et ark og en glassflate :p Søk litt på google, så finner du nok noen tips :p

crEpi 26. oktober 2007 17:27

Sitat:

Sitat av DonTomaso
Jeg tror ikke helt du skjønner konseptet diskusjonsforum. Poenget med slikt forum er at man snakker om ting. Hvis du bare vil ha svar på spørsmål kan du finne et supportforum, noe nFF nemlig ikke er. Forøvrig er ikke Quija et "spill", men et brett med bokstaver og tall som du like godt kan lage selv hvis du ønsker å bli skremt. Jeg tror ikke åndene og djevlene bryr seg om at brettet er laget av et konkret amerikansk selskap (som ønsker å tjene penger på folks dumskap.)

næmmen Don da.. Hør på Seigalf sine vise ord! Dette er 100% ekte, og man skal passe seg for det. Ikkenoe dumskap her i gården :eek:

ivioynar 26. oktober 2007 17:38

Ojia-brettet mitt befaler meg å stenge denne tråden fordi debatteknikken deres får avdøde språkforskere til å rotere i graven.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 21:31.