' freak.no - Sterkeste tobakk?
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Rusmidler (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Sterkeste tobakk? (https://freak.no/forum/showthread.php?t=42017)

syko16 11. oktober 2004 11:48

Sterkeste tobakk?
 
Lurer på hva slags tobakk som er sterkest av det man får kjøpt i norge? Har tidligere prøvd Rød 3 og syntes det var relativt kraftig. Har imidlertid hørt at det finnes en god del sterkere saker der ute, og i stedet for å kjøpe alt jeg finner og røyke alt det spør jeg heller her..

Alphanio 11. oktober 2004 11:51

Blå strek tror jeg er en av de kraftigste.
Det er slik blanding 2 3 osv, en av de er for å rulle/pipe de andre tror jeg er kun for pipe.. hehe

zpn* 11. oktober 2004 11:57

aner jeg et barn som ønsker å være tøffest i gjengen ved å røyke det sterkeste?

meitemark 11. oktober 2004 12:00

Pipetobakk er noe kraftigere enn vanlig rulletobakk. (Men det smaker pyton). Skal du ha virkelig sterke saker, så er det å røyke sigarer som om det var rullings :)

Cybergasm 11. oktober 2004 12:11

Karvet blad er den sterkeste tobakken som selges i Norge...

lord [SH] 11. oktober 2004 12:58

Ja, fy faen karvet blad er helt jævlig sterkt! Jeg har prøvd det og det føltes mildt sagt ut som om lungene ble revet ut igjennom ræva gitt!!

syko16 11. oktober 2004 13:09

Grunnen til at jeg vil røyke det sterkeste er fordi jeg liker nikotinrusen... Jeg tøffer meg ikke ved å røyke , jeg røyker nesten alltid alene eller sammen med en god kompis for å nyte det mest mulig... Jeg er riktignok "bare" 16 men jeg ser på meg selv som relativt moden, det kan hende det blir litt innbilsk av meg å påstå dette, men jeg lyver ikke når jeg sier at jeg er moden for alderen min. Egentlig syns jeg det er litt ukult å røyke, men jeg digger rusen. Karvet blad? Er det bare å spørre om det i kassa, eller er det et spesielt merke som fører det?

lars? 11. oktober 2004 13:11

Karvet blad får du kjøpt hos de fleste seriøse tobakksforhandere. Er ikke sikkert kiosken på hjørnet har den.

Karvet blad smaker veldig digg, men er litt sterk. Hakket før ubehagelig.

Gullsnitt er og en av de med mye nikotin

shrty 11. oktober 2004 14:04

Prøvd snuff?

syko16 11. oktober 2004 14:15

Nei, er det noe bra? Gjør det ikke veldig vondt i nesen din en stund etterpå?

Scha 11. oktober 2004 14:18

Vist du blander tobakken med litt hasj blir rusen mye bedre..

Scha :D

shrty 11. oktober 2004 14:20

Jeg synes hvertfall det ikke er noe bra. Du nyter jo ikke snuff på lik måte som med snus/røyk.

Du blir bare mett på nikotin en stund, og nei, det svir ikke i nesa.

Tias 11. oktober 2004 14:48

Det må vel nesten nevnes at den tobakken som selges i Norge (og sansynligvis verden ellers) er av arten Nicotiana tabacum. Den orginale tobakken som Indianerne røykte på, og som deretter Colombus dro med seg tilbake til Europa, er av arten Nicotiana rustica, en plante som inneholder mye mer nikotin enn dens mer folkevennlige venn tabacum.

Meget niktinholdig plante, rett under giftgrensen vil jeg tippe. Hallusinogen. Dét blir du mann av å røyke det :p.

utmeldt 11. oktober 2004 15:08

1. "Jeg tøffer meg ikke ved å røyke"

2. "Egentlig syns jeg det er litt ukult å røyke, men jeg digger rusen."

3. "Jeg lyver ikke når jeg sier at jeg er moden for alderen min."

1. Det virker nesten sånn. 2. Egentlig? Det er ukult. Rusen? Sært. 3. Du viker ganske moden, å spørre om den sterkeste tobakken er ofte et tegn på at du begynner å bli voksen.

promiscuous 11. oktober 2004 15:16

Gullsnitt skal visst være en av de sterkeste ferdigrøykene har jeg hørt.

rdxz 11. oktober 2004 15:21

Sitat:

Opprinnelig postet av windoze
1. "Jeg tøffer meg ikke ved å røyke"

2. "Egentlig syns jeg det er litt ukult å røyke, men jeg digger rusen."

3. "Jeg lyver ikke når jeg sier at jeg er moden for alderen min."

1. Det virker nesten sånn. 2. Egentlig? Det er ukult. Rusen? Sært. 3. Du viker ganske moden, å spørre om den sterkeste tobakken er ofte et tegn på at du begynner å bli voksen.

Han spurte om hva som var sterkest, ikke om vi kunne analysere hvorfor han spør om dette. Shut up instead.

^V|per^^ 11. oktober 2004 15:28

promiscuous: Gullsnitt? Ferdigrøyk? Har jeg aldri hørt om før...

syko16 11. oktober 2004 16:44

Hmm.... Jeg røyker mest for meg selv, om kvelden og helst ute...
Jeg har alltid vært litt interresert i universet og stjernehimmelen er jo veldig fin nå så da blir det litt ekstra kos til stjernekikkinga:)
Men det er ikke tøft å røyke, det har du rett i. Men jeg liker det, jeg "tøffer" meg ikke når jeg deler en pakke med en venn heller, tror nok du tar litt feil når du sier at det virker som jeg tøffer meg. Men det kan jo du egentlig ikke vite siden du ikke kjenner meg, derfor skjønner jeg at du kanskje tror det siden du bare har en post på et forum å basere deg på. Dessuten er jeg ikke så veldig flink til å ordlegge meg og da blir det ofte misforståelser:)
Men hvis jeg skulle tøffe meg med å røyke, ville det ikke da vært lurere av meg å røyke der det faktisk er mennesker som kan se meg? Tror det....

zpn* 11. oktober 2004 16:57

Det finnes ingenting "tøffere" enn en 16 år gammel gutt som sitter å røyker beinsterk tobakk alene ute under stjernehimmelen:P

Gullhorn 11. oktober 2004 17:00

Sitat:

Opprinnelig postet av syko16
Nei, er det noe bra? Gjør det ikke veldig vondt i nesen din en stund etterpå?
Neida, det føles bare litt uvandt. Gir en ganske god nikotinrus.

promiscuous 11. oktober 2004 17:16

Sitat:

Opprinnelig postet av ^V|per^^
promiscuous: Gullsnitt? Ferdigrøyk? Har jeg aldri hørt om før...
På en "nikotinskala" i den gamle naturfagsboka mi, toppet Gullsnitt på både styrke og mengde nikotin. Men leting på nettet etter noe som backet meg up var forgjeves. Virker som om røyken er heller utdatert, men selges kanskje hos noen tobakksforhandlere med skikkelig utvalg?
(Det eneste sporet jeg fant etter Gullsnitt var på Conrad Langaards hjemmeside, under "produkter/røyketobakk").

obnx. :p

eatme 11. oktober 2004 17:27

Gullsnitt står i hylla på Rimibutikken ved hjørnet her, har også sett den på andre butikker, er ikke helt utdatert her..

Frozk 11. oktober 2004 17:44

Det stemmer som Orgazmus sier: Karvet blad er den sterkeste tobakken. Men er det om å gjøre å ha den sterkeste tobakken? "nikotinrus" kan du likegjerne skape ved å snurre fort rundt og rundt.

Har vert 16 år og røyka selv, så jeg vet at det jeg sier sansynligvis ikke blir tatt så alvorlig. Men; etter å ha røyka i 13 år, angrer jeg litt på at jeg absolutt skulle røyke Teddy i 16-års alderen. (Teddy=en av de sterkeste ferdigrøyk, uten filter)
Nå hender det rett som det er at det piper fra lungene mine, særlig når jeg skal sove. Sorte slimklumper som hostes opp er ekkelt. Blir sliten av å sykle opp en liten bakke osv. Men jeg klarer faen meg ikke å slutte, selv om jeg vet at det er på tide å gjøre det. Har visst det lenge!

Advarslene på pakkene er ikke bare kødd, selv om man ofte liker å tro det. Å velge den sterkeste tobakken gjør deg bare raskere avhengig, så pass på! Og det er lett å si "røyker bare av og til, er ikke avhengig.." Når du har sagt denne setningen noen ganger, er du allerede avhengig!

Måtte bare få det ut! ;)
Nå skal jeg ha en røyk! :p

Tengesdal 11. oktober 2004 18:17

syntes ikke at karvet blad er så spesielt sterkt jeg... men så syntes jeg ikke noe røyk er sterkt...

alfie 11. oktober 2004 18:17

litt off topic men hvorfor ikke bare ta deg en snus... slepper den fæææle røyken og du får i deg MYE nikotin! :)

Tengesdal 11. oktober 2004 18:24

fordi snus ser for jævlig ut.. (sorry språket)

zpn* 11. oktober 2004 18:27

Sitat:

Opprinnelig postet av crazy-cato
syntes ikke at karvet blad er så spesielt sterkt jeg... men så syntes jeg ikke noe røyk er sterkt...
Fordi du er så tøff, tøffere enn toget!

wicked 11. oktober 2004 18:51

vel, crazy-cato, tipper han ikke bryr seg om hvordan det ser ut når det bare er han og stjernehimmelen der, og du får myyye nikotin fra snus..

JRP 11. oktober 2004 22:18

Joa, hva med tyggetobakk? Hvis du noen gang skal prøve snuff, få tak i noe polsk eller tjekkisk..

Tias 11. oktober 2004 22:35

Ignorerer folk meg totalt? Nicotiana rustica er mye sterkere enn vanlig tobakk!

#Conex 11. oktober 2004 22:43

Litt off topic: Men hva er den sterkeste snusen man kan få? Det er noen kamerater av meg som driver og diskuterer det der, og jeg begynner og bli drit lei!:\

Pumpkin 11. oktober 2004 22:49

Sitat:

Opprinnelig postet av NataS
Neida, det føles bare litt uvandt. Gir en ganske god nikotinrus.

Jeg har prøvd snuff et par ganger... og kan ikke si at jeg har fått noe "nikotin rus" av det ... Får mer nikotin av røyk eller snus!


Det er hva jeg mener !!

eLto 11. oktober 2004 23:56

Conex: er ikke det "Hawken" da?

^V|per^^ 11. oktober 2004 23:56

promiscuous: Som rulletobakk finnest det enda ja, men har aldri sett det som ferdigrøyk... Var bare det jeg stusset litt på

Jeg merker ikke noe nikotin rus i det hele tatt av snuff, men det kan vel kansje ha noe med at jeg røyker i tillegg?

Edit: elto: Hawkens? Nei, det tviler jeg sterkt på...

pinnsvinet 12. oktober 2004 00:32

Sitat:

Opprinnelig postet av Tias
Ignorerer folk meg totalt? Nicotiana rustica er mye sterkere enn vanlig tobakk!
Jeg tror han mener tobakk man kan kjøpe i butikken, ikke hvilken som i realiteten er sterkest. Den som er sterkest på nikotin (har jeg hørt) er den de kaller bondetobakk eller noe lignende.

Zpawn og windoze: tviler på at han bryr seg noe om hva dere sier, og å oppføre seg som drittunger er ikke akkurat det beste dere kan gjøre. Det burde finnes regler mot dere. For faen, det er sikkert det også. Hva er det i hodene deres som sier automatisk "han gjør det for å tøffe seg" når det er snakk om en person som spør etter den sterkeste tobakken.Gjør verden en tjeneste og heng dere.

syko16 12. oktober 2004 01:07

Hvor får man tak i Rustica da? Plantasjen?

Tias 12. oktober 2004 06:21

pinnsvinet: Hehe, du har nok rett i dét, men uansett :p.

syko16: Diverse sjamanshopper som http://ethnogens.com/niru.html selger.

felix_poker 12. oktober 2004 10:18

syko16: Dyrk egen tobakk. Dyrk rustica hvis du er enda mer hardcore :)

zpn* 12. oktober 2004 11:35

Sitat:

Opprinnelig postet av pinnsvinet
Jeg tror han mener tobakk man kan kjøpe i butikken, ikke hvilken som i realiteten er sterkest. Den som er sterkest på nikotin (har jeg hørt) er den de kaller bondetobakk eller noe lignende.

Zpawn og windoze: tviler på at han bryr seg noe om hva dere sier, og å oppføre seg som drittunger er ikke akkurat det beste dere kan gjøre. Det burde finnes regler mot dere. For faen, det er sikkert det også. Hva er det i hodene deres som sier automatisk "han gjør det for å tøffe seg" når det er snakk om en person som spør etter den sterkeste tobakken.Gjør verden en tjeneste og heng dere.

ylol!?

Prøver ihvertfall ikke å oppfordre gutten til å avslutte sitt eget liv langsomt, tro meg, jeg vet hvor digg det er med røyk, og for all del, hadde det ikke vært så skadelig så hadde jeg nok røyka hver dag også, men geez da, å hjelpe gutten til å finne måter for å ødelegge lungene enda fortere, det vil jeg ikke si at er positivt, det burde finnes lover mot slikt.

Scha 12. oktober 2004 11:49

Hvorfor ikke bare få tak i flytende nichotin.. 1 stk dråpe gjør susen.. Sprøytes rett inn i blodet, og du blir SKIKKELIG rusa.. Er dog VELDIG farlig (veldig stor sjangse for å dø dersom du tar mer enn 1 dråpe)

Scha :D

zpn* 12. oktober 2004 11:55

Scha: mmmm....mja!;)

btw. bump post nr.300

IronJudas 12. oktober 2004 14:47

*kremt* hva er snuff?....
tias: hei! legger merke til deg jeg!
men det jeg skulle ha sagt har visst pinsvinet sagt ;)

[backtopic] men som sagt er nok karvet blad det sterkeste og som cha sier: bruk FLYTENDE nikotin eller littegrann hasj i rullingsen. [/backtopic]

#Conex 12. oktober 2004 16:52

Sitat:

Opprinnelig postet av eLto
Conex: er ikke det "Hawken" da?
Hm.. Trodde det ikke var nikotin i det jeg!? Det er desuten ikke snus tror jeg, tror det er skrå jeg..! Men det er digg da=) Gnager en del den barken!:rolleyes:

mad-dj. 12. oktober 2004 17:10

conex: skruf er vel en av de sterkeste snusene.

eatme 12. oktober 2004 17:11

Det er nikotin i hawken, sitter med en Pris under leppa nå, er ingen tvil, kjenner det godt;)

#Conex 12. oktober 2004 18:17

Ja Men Hawken er jo skrå! Er det ikke det a?:confused:

Laurentius 12. oktober 2004 18:25

#Conex: Hawken er babysnus. Når det gjelder snus er general (ikke portion) å foretrekke.

#Conex 12. oktober 2004 18:33

Sitat:

Opprinnelig postet av Laurentius
#Conex: Hawken er babysnus. Når det gjelder snus er general (ikke portion) å foretrekke.
Vet gerneral er best liker ikke det søte søle, men kan noen svare på spørsmåle mitt?? Hawken er ikke snus? det er skrå?

skaarj 12. oktober 2004 19:14

Sitat:

Opprinnelig postet av Zpawn
ylol!?

Prøver ihvertfall ikke å oppfordre gutten til å avslutte sitt eget liv langsomt, tro meg, jeg vet hvor digg det er med røyk, og for all del, hadde det ikke vært så skadelig så hadde jeg nok røyka hver dag også, men geez da, å hjelpe gutten til å finne måter for å ødelegge lungene enda fortere, det vil jeg ikke si at er positivt, det burde finnes lover mot slikt.

Denne poster handler ikke om hvorsåvidt røyk er skadelig eller ei, men hva som er den sterkeste han kan få tak i. Og av de fire-fem postene dine i denne threaden har faktisk ingen forholdt seg til selve saken, men bare vært syting om at han prøver å "tøffe" seg, noe han tydligvis gjør. Så shut up om du ikke har noe konstruktiv å tilføye.

RiZk 12. oktober 2004 19:22

Istedet for å jakte på den sterkeste tobakken (som forresten visstnok er Red Dragon, kinesisk og forbudt) lag deg en 1,5l flaskebong og røyk med, det river godt.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 05:34.