' freak.no - DMT-tråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   DMT-tråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=93632)

skytouch 31. august 2011 10:52

Sitat:

Sitat av KingPill (Innlegg 2226076)
Lurer på om dmt vil være mere utbredt i norge om la oss si 10 år?
Altså flere brukere, eller om det rett og slett vil bli mindre.

Også bruken av det - Ser at det er mange folk som bruker rc kjemikalier sånn generelt, men heavy stuff som 5-meo-dmt og dmt? Forsåvidt finnes det masse annet heavy, men 5 meo og dmt er en gruppe for seg selv vil jeg si.

Det har jo vært en helt enorm oppgang for DMT på verdensbasis. Stoffet har gått fra å være et obskurt og mystisk stoff Terrence McKenna fortalte historier om, til et kjemikalie folk ekstraherer hjemme på sitt eget kjøkken.

Nå er guidene for ekstrahering blitt såpass enkle at hvem som helst kan få det til. Dette kan naturlig nok bringe med seg en del dårlig PR. Fordi det er strengt talt ikke alle som bør prøve DMT, det kan vi se bare i denne tråden.

Så lenge mimosa hostilis tilgangen holder seg tror jeg ikke vi vil se en spesiell nedgang i bruk, men nå ser man jo allerede at flere land har gjort planten ulovlig(UK, AUS).

Målet må være å finne planter med høyt innhold av DMT i alle kontinenter. Så lenge det finnes planter med DMT tilgjengelig vil det være tilnærmet umulig for staten å opprettholde et forbud.(ikke at det er mulig uansett, men risikoen på brukeren synker betraktelig om man slipper å gå inn i et kriminellt miljø)

Med tanke på oppgangen man ser av psychedelia i popkulturen om dagen spår jeg en økning i bruk et par år fremover hvor flere mennesker vil fatte sin interesse for stoffene. Dette vil komme til en metning, media vil spy ut farerapporter, staten vil vise sin nulltolleranse og psychedelia vil enten falle ned i undergrunnen nok en gang eller finne sitt bruksområde innen medisinen. Jeg håper og ber selvfølgelig for sistnevnte, og med tanke på den lovende forskningen som går rundt, den frie informasjonsutvekslingen på nettet og medias nedgang i makt over forbrukerne ser jeg ikke på det som helt utenkelig.

Omaha 31. august 2011 11:09

Til Ola Nordmann,

Mimosa hostilis er klassifisert som legemiddel i Norge.

Retningslinjer for inn- og utførsel av legemidler til personlig bruk:
http://www.legemiddelverket.no/templ...____29094.aspx
Innførsel av legemidler til personlig bruk - ved forsendelse:
http://www.legemiddelverket.no/templ...____29093.aspx

Som regelverket for innførsel av legemidler viser må legemidlet være lovlig ervervet i et EØS-land.

Med personlig bruk av legemidler menes: En persons medisinske bruk av legemidlet til seg selv, her kan
tollvesenet be om dokumentasjon ved for eksempel en legeerklæring.


Med vennlig hilsen | Best regards
Kristin Odlo
Rådgiver | Advisor
Statens legemiddelverk
Norwegian Medicines Agency
www.legemiddelverket.no | www.noma.no

M@_ 19. september 2011 16:49

Har fått tak i rundt 500mg med freebase dmt.

https://i.imgur.com/Up3F7m.jpg

har også kjøpt denne: http://americansmokeless.com/index2.htm

jeg har ingen vekt, men det burde vel ikke være noe verre enn å dele det opp i 10 omtrent like store deler?

Det er vel heller ingen problemer med å bare røyke pulveret alene uten noe annet?

harald25 20. september 2011 20:41

Sitat:

Sitat av M@_ (Innlegg 2261584)
Har fått tak i rundt 500mg med freebase dmt.

https://i.imgur.com/Up3F7m.jpg

har også kjøpt denne: http://americansmokeless.com/index2.htm

jeg har ingen vekt, men det burde vel ikke være noe verre enn å dele det opp i 10 omtrent like store deler?

Det er vel heller ingen problemer med å bare røyke pulveret alene uten noe annet?

Det beste er en vekt!

Det er ikke optimalt å røyke det alene fordi du ødelegger mye av stoffet ved å brenne det direkte med flammen fra en fyrstikk eller lighter.
Det ALLER beste er å bruke en vaporizer. Da ødelegges ikke noe av virkestoffet.

Volcano vaporizer kan brukes hvis du setter i det medfølgende filteret som hindrer at væske faller gjennom gitteret og ned i selve maskinen.

Silver surfer har jeg selv brukt med bra resultater. Anbefaler å legge et filter tilsvarende det som følger med Volcano, eller legge litt aske under DMTen.

Glass Vapor Genie har jeg lest flere steder at skal være en av de beste røykeapparatene for DMT. Søk den opp på google.

Hvis du ikke har tilgjenglig noen av disse alternativene kan du fortsatt bruke en pipe eller bong.
Da bør du legge en lag med aske eller f.eks. weed over og under DMTen. Dette gjør at flammen ikke kommer i direkte kontakt med DMTen, og at DMTen ikke renner ut av bowlen når det blir varmt.
Hold flammen så langt unna som mulig, og bruk gjerne glørene fra aske/weed til å fordampe DMT istedenfor flammen.

Happy space travelling!

dydde 25. september 2011 19:58

Kanon tråd. Jeg har så vanvittig lyst å prøve dette. Men er det ikke et kaos å lage det selv?

Saint123 25. september 2011 20:06

Det er egentlig ganske lett. :)
Hvor rent produkt man får er jo opp til hvor lang tid du bruker, og hvor godt du filtrerer.

Gloss 22. oktober 2011 18:20

Hvor lenge i forkant og etterkant må man holde en MAOI diett,
og hva er konsekvensene om man ikke skulle følge den?

skytouch 22. oktober 2011 19:07

Det er svært individuellt. 3-5 så er du helt sikker. 1-2 for å skape god stemning i kroppen, men utifra rapporter på nettet så er det sannsynligvis nok å kun holde dietten fra morgenen av å så innta MAOI og DMT på kvelden. Det viktigste er å unngå legemidler som påvirker eller blir påvirket av MAOI.

Sitat:

The natives using ayahuasca for hundreds of years have never used MAOI diets and they are all fine. It's complete nonsense.

Harmala alkaloids are RIMAs not full MAOIs and RIMAs DO NOT REQUIRE MAOI DIETS AT ALL. SWIM has eaten all of the forbidden MAOI diet foods DURING THE EFFECT OF HAMRINE AND HARMALINE AND FELT NOTHING! Although coffee and chocolate are stronger when taken during the peak, but that's about it. However SWIM doesn't drink alcohol, so he can't say anything about that. But aged cheese, Chinese food, etc., its all fine to eat during the peak. You don't need to wait 6 hours. It's nonsense.
Men ta ikke mine ord for sannhet, les deg grundig opp før du begir deg ut på et oralt DMT eventyr.
Relevante linker:
http://deoxy.org/maoidiet.htm
http://www.psychonaut.com/post-39169.html?f=36
https://www.dmt-nexus.me/forum/defau...=posts&m=16121

Gloss 22. oktober 2011 23:06

Så hviss jeg bare unngår ost og soyasaus/ buljonger så skulle det gå fint

dalle 23. oktober 2011 21:52

Alt som er gjæra generelt sett. Ikke spis spekepølser heller. jeg har hørt det værste skal være gravfisk. Falafel må du IKKE spise
:)

Gloss 24. oktober 2011 12:42

Er plent umulig å finne oral dose N,N-DMT + MAOI
Noen som vet?

ulldott 24. oktober 2011 12:48

Sitat:

For pharmahuasca, 100 mg N,N-DMT and 50 mg harmaline is usually the recommended dosage per person. However, combinations of 50 mg harmaline, 50 mg harmine, and 50 mg, N,N-DMT have also been tested with success. As a rule, the fewer the β-carbolines, the less the nausea; the more DMT, the more spectacular the visions. The constituents are put into separate gelatin capsules. The capsules with harmaline/harmine is swallowed first and the capsule containing the DMT is taken some fifteen to twenty minutes later. The purely synthetic MAO inhibitor Marplan is also suitable in place of harmaline and harmine (Ott 1996, 34).
Fra erowid.

Gloss 24. oktober 2011 21:26

Thanks a bunch

Bearass 30. oktober 2011 22:41

Sitat:

Sitat av M@_ (Innlegg 2261584)
Har fått tak i rundt 500mg med freebase dmt.

https://i.imgur.com/Up3F7m.jpg

har også kjøpt denne: http://americansmokeless.com/index2.htm

jeg har ingen vekt, men det burde vel ikke være noe verre enn å dele det opp i 10 omtrent like store deler?

Det er vel heller ingen problemer med å bare røyke pulveret alene uten noe annet?

Ser at mange erfarne DMT-psykonauter (blant annet på DMT-nexus) anbefaler "the machine" til røyking av DMT-freebase. Den er vistnok overlegen alle andre røykemetoder inkludert kommersielle vaporizers.

Jeg har personlig ingen preferanser da jeg ikke har prøvd annet enn "the machine" - men dog med så tilfredsstillende resultater at jeg ikke er friset til å prøve noe annet. Den "harske" dmt røyken det går gjetord om har jeg ikke merket noenting til.

Tenkte det kunne være grei informasjon for dem som er på jakt etter DMT-piper e.l. Alt du trenger er "the machine" - og den er vistnok superb sammenlignet med alle andre røykemetoder. Svært billig og enkelt å lage også. :)

Link til fremgangsmåte for å lage "the machine":

The Machine

Revbatim 4. november 2011 21:35

Hvordan får jeg fjernet rester av DMT fra en pipe?

Har en pipe jeg røkte DMT med i sommer, som jeg av og til røyker hasj i de gangene jeg ikke orker å rulle eller ta et bongtrekk.

Hver eneste gang jeg har brukt denne har jeg fått et DMT rush, noe som er litt skummelt når man ikke er forberedt. Dette rushet har riktignok blitt mindre intenst opp gjennom månedene(har brukt pipa 5-6 ganger siden jeg røyket DMT på den). Har aldri blitt en full-blown DMT-trip, men.

Så, hvordan får jeg fjernet dette? Pipa er en maispipe forresten :)

Grix 4. november 2011 22:02

Sitat:

Sitat av Revbatim (Innlegg 2324436)
Hvordan får jeg fjernet rester av DMT fra en pipe?

Har en pipe jeg røkte DMT med i sommer, som jeg av og til røyker hasj i de gangene jeg ikke orker å rulle eller ta et bongtrekk.

Hver eneste gang jeg har brukt denne har jeg fått et DMT rush, noe som er litt skummelt når man ikke er forberedt. Dette rushet har riktignok blitt mindre intenst opp gjennom månedene(har brukt pipa 5-6 ganger siden jeg røyket DMT på den). Har aldri blitt en full-blown DMT-trip, men.

Så, hvordan får jeg fjernet dette? Pipa er en maispipe forresten :)

Prøvd å vaske med litt aceton eller lignende?

balta 6. november 2011 17:52

Har fått muligheten til å skaffe meg veldig mye dmt hvis jeg føler for det, men er litt usikker. Har tatt LSD, LSA, Salvia en rekke ganger, men DMT føles litt mer "far out". Burde jeg vente litt? Har veldig lyst, men samtidig litt usikker or redd for det.

Saint123 7. november 2011 10:07

Hadde jeg følt meg redd for å innta dmt hadde jeg nok ventet litt. Dog er det jo sånn ofte at man blir redd iforkant av første gangen man skal innta et visst stoff som folk sier er "Sinnsykt". Noe det er.
Har du muligheten til å skaffe dmt er det vel ikke noe i veien for å faktisk kjøpe mye av dette som du sier du får tak i, og bare lagre det i en god stund (Til du måtte føle deg trygg) og er du ikke trygg så kanskje noen andre er det.
Utifra hva du har prøvd er det ingenting som kan si meg om du er klar til å prøve dmt eller ikke, dog er det sånn at dmt er way more enn alle disse stoffene mener nå jeg. Uansett Salvia er vel det som kan komme nærmest uten jeg kan gi en nærmere forklaring (Lar hellere enn annen forklare det her).

Kjenner mange som bare har spist syre en eneste gang og inntatt dmt i etterkant, dette klarte de helt fint. Dog er det noen jeg kjenner også som har hatt litt mindre heldige utfall av å innta dmt med bare lsd i fortid. Jeg svarte vel kanskje ikke helt på spørsmålet ditt men jeg ville nok aldri intatt et stoff før jeg var mer eller mindre 100% sikker på at dette vil "Jeg" . Samt være trygg på det. (Joda jeg har vært uforsvarlig før, men dette kunne gått dårlig)

M@_ 8. november 2011 22:51

Fikk denne i dag:

http://www.storz-bickel.com/shop_eur...VALVE-Set.html

Verdt hver eneste krone.

merket nesten ikke noe når jeg prøvde dmt de første gangene, når jeg kun hadde en glass pipe.

og jeg kom nettopp ned fra en helt fantastisk tripp med min nye volcano, har egentlig ikke ord for å beskrive det :)

M@_ 10. november 2011 13:25

Har noen av dere noen gang vært her, eller lignende steder?

Ser ekstremt interessant ut

http://www.refugioaltiplano.org/index.html

kn^tte 24. november 2011 23:34

Kort spørsmål, gidder ikke lese gjennom hele tråden, men hva er vanlig brukerdose. Tenker spesielt første gangen man skal ta dette? Noen sier 50-100mg, mens andre jeg kjenner sier 30mg i forhold til vitenskapelige tester hvor det har vært 99,9 % rent.

Juliaan 24. november 2011 23:37

Sitat:

Sitat av kn^tte (Innlegg 2351397)
Kort spørsmål, gidder ikke lese gjennom hele tråden, men hva er vanlig brukerdose. Tenker spesielt første gangen man skal ta dette? Noen sier 50-100mg, mens andre jeg kjenner sier 30mg i forhold til vitenskapelige tester hvor det har vært 99,9 % rent.

Erowid, der finner man alt man trenger å vite om slikt :)

kn^tte 24. november 2011 23:44

Sitat:

Sitat av Juliaan (Innlegg 2351402)
Erowid, der finner man alt man trenger å vite om slikt :)

Javel. Det varier like mye der som i mitt innlegg her.
Hva er vanlig, eller hva anbefaler freaks?
Hvor store forskjeller utgjør feks 30mg kontra 60mg?

Awareness 24. november 2011 23:50

Har fått for meg det at du kan røyke 30mg og slå igjennom og røyke 150mg og slå igjennom, slår du igjennom så trenger du ikke røyke mere og du blir ikke noe mere rusa hvis du røyker mere.

kn^tte 24. november 2011 23:53

Sitat:

Sitat av Awareness (Innlegg 2351430)
Har fått for meg det at du kan røyke 30mg og slå igjennom og røyke 150mg og slå igjennom, slår du igjennom så trenger du ikke røyke mere og du blir ikke noe mere rusa hvis du røyker mere.

Interessant. Men om jeg da røyker 30mg og ikke "slår igjennom", hvor mye mer bør jeg da røyke?

skytouch 24. november 2011 23:57

Hvorfor gjøre det vanskelig? Selvfølgelig begynner man lavt ved første inntak av et nytt stoff. Begynn med 10-20mg. Kjenn på effektene. Sannsynligvis vil dette være en fin, men kanskje litt skremmende opplevelse avhengig av hvor mye tidligere erfaring du har fra psykoaktive stoffer. Neste gang prøver du 30mg, så 40mg osv. dette gjør du frem til du finner dosen du "bryter gjennom" på. Du vil merke ganske godt når dette skjer. Det er en ganske anderledes følelse.

Dose avhenger også veldig av pipe. Med rett pipe er det ikke umulig å bryte gjennom på 20-30mg, med en dårligere pipe må man kanskje opp i 40-60mg eller til og med enda høyere om du har høy toleranse.

Lucy In The Sky 28. november 2011 14:44

Har røyket Changa to ganger hittil. Fikk ikke ordentlig effekt før jeg brukte bong den siste gangen. Dessverre husker jeg lite at de 10 minuttene det varte. Det var omtrent bare den siste delen av "turen" jeg kan beskrive detaljert. Er det vanlig? Forøvrig er dette noe av det mest spennende og intense jeg har prøvd hittil! Gleder meg som en unge til å kjøre på en gang til etterhvert.

Fawkes 28. november 2011 15:28

Folkens, "rus" og "tur". DMT er ikke noe jævla rusmiddel. DMT er mye mer verdifullt. Det sender deg langt faenivold inn i andre dimensjoner. DMT tar man for å møte "Gud". For å se The Elf Machinery. For å se The Fabric of Time. For å møte lysvesener eller kall det hva du vil. Når DMT smeller så er du ikke lenger her blant oss, og du husker heller ikke hvor du var.

somnium 28. november 2011 15:43

Sitat:

Sitat av Fawkes (Innlegg 2355920)
Folkens, "rus" og "tur". DMT er ikke noe jævla rusmiddel. DMT er mye mer verdifullt. Det sender deg langt faenivold inn i andre dimensjoner. DMT tar man for å møte "Gud". For å se The Elf Machinery. For å se The Fabric of Time. For å møte lysvesener eller kall det hva du vil. Når DMT smeller så er du ikke lenger her blant oss, og du husker heller ikke hvor du var.

med andre ord, DMT er et rusmiddel.

kn^tte 28. november 2011 15:44

Sitat:

Sitat av Lucy In The Sky (Innlegg 2355884)
Har røyket Changa to ganger hittil. Fikk ikke ordentlig effekt før jeg brukte bong den siste gangen. Dessverre husker jeg lite at de 10 minuttene det varte. Det var omtrent bare den siste delen av "turen" jeg kan beskrive detaljert. Er det vanlig? Forøvrig er dette noe av det mest spennende og intense jeg har prøvd hittil! Gleder meg som en unge til å kjøre på en gang til etterhvert.

Har hørt at det eneste/beste som fungerer for å røyke DMT er VaporGenie.

Er det noen som har andre ting å anbefale/ikke anbefaler i det hele tatt? Etc.

Fawkes 28. november 2011 15:48

Sitat:

Sitat av somnium (Innlegg 2355934)
med andre ord, DMT er et rusmiddel.

Selvfølgelig er det et rusmiddel. Men når folk snakker om å få rus av det, kick, bli høy osv. så viser man at man har misforstått poenget med DMT. Man tar ikke DMT for å få "rus". DMT skal ikke tas fordi det er gøy. Det finnes ikke gøy.

For å få noe ut av det bør man ha en mer vitenskaplig og spirituell tilnærmelse.

Sitat:

Sitat av kn^tte (Innlegg 2355937)
Har hørt at det eneste/beste som fungerer for å røyke DMT er VaporGenie.

Er det noen som har andre ting å anbefale/ikke anbefaler i det hele tatt? Etc.

Det kan være ganske tramt i lungene, så det er kurant å bufre opp en mengde røyk i en behold før du trekker alt i ett. Finnes jo diverse piper til sånt. Eller du kan skjære bunnen av en 1,5l flaske, holde truten på tuten, mens du eller noen andre damper opp krystallene fra en skje eller sølvfolie. Når flasken er full av tykk røyk trekker du alt i et stort drag og holder. Før du vet ordet av det er du blant stjernene.

somnium 28. november 2011 16:20

Sitat:

Sitat av Fawkes (Innlegg 2355942)
..så viser man at man har misforstått poenget med DMT..
..Man tar ikke DMT for å få "rus"..
..DMT skal ikke tas fordi det er gøy..

For å få noe ut av det bør man ha en mer vitenskaplig og spirituell tilnærmelse.

hehe, hvem er du til å bestemme hvilke omtendigheter man skal ta DMT i?
folk har forskjellige grunner til å ruse seg.

i din verden er kanskje noen årsaker mer noble eller ærverdige enn andre, men det betyr ikke at det er en ultimat, universal sannhet å gjøre ting på.

kom ned fra hesten din.

Lucy In The Sky 28. november 2011 16:56

Jeg har på ingen måte tenkt til å forsvare bruken av dette tryptaminet. Om man vil drive med søramerikanske sjamanistiske praksiser er det opp til enhver. Jeg for min del syns settingen og stemningen jeg og vennene mine hadde var helt perfekt. Og det at DMT ikke finnes gøy er bare tull, etter min mening. Jeg kom ut av det med en veldig behagelig og god følelse i kroppen. Selv da jeg så de sykeste tingene jeg noen sinne har opplevd med rusmidler var jeg ikke en smule ukomfortabel, engang. Faktisk var det mer slik at jeg ikke klarte å tenke i det hele tatt. Det var mer enn nok å bare observere. Og slik hadde de andre det også.

Fawkes 28. november 2011 17:01

Sitat:

Sitat av somnium (Innlegg 2355985)
hehe, hvem er du til å bestemme hvilke omtendigheter man skal ta DMT i?
folk har forskjellige grunner til å ruse seg.

i din verden er kanskje noen årsaker mer noble eller ærverdige enn andre, men det betyr ikke at det er en ultimat, universal sannhet å gjøre ting på.

kom ned fra hesten din.

Du snakker om hest, ingen grunn til å være arrogant her. Dette er velmenende og det er også et faktum, ikke den universelle sannhet, men et etablert faktum.

Eller mener du kanskje at DMT er et rekreasjonsmiddel? Prinsipiell kverulanse blir overflødig om du er i besittelse av litt fornuft.

Fawkes 28. november 2011 17:05

Sitat:

Sitat av Lucy In The Sky (Innlegg 2356041)
Jeg har på ingen måte tenkt til å forsvare bruken av dette tryptaminet. Om man vil drive med søramerikanske sjamanistiske praksiser er det opp til enhver. Jeg for min del syns settingen og stemningen jeg og vennene mine hadde var helt perfekt. Og det at DMT ikke finnes gøy er bare tull, etter min mening. Jeg kom ut av det med en veldig behagelig og god følelse i kroppen. Selv da jeg så de sykeste tingene jeg noen sinne har opplevd med rusmidler var jeg ikke en smule ukomfortabel, engang. Faktisk var det mer slik at jeg ikke klarte å tenke i det hele tatt. Det var mer enn nok å bare observere. Og slik hadde de andre det også.

"Gøy bare tull" blir en selvmotsigelse når du definerer opplevelsen som behagelig. Gøy og behagelig er ikke det samme. Jeg har til gode å oppleve én eneste referanse til at DMT er GØY, og det tror jeg faktisk de fleste andre her inne har også.

Spirituelt, interessant, deilig, behagelig, skremmende, religiøst, vekkende osv., men ikke gøy. Noen synes det er gøy å røyke på seg lættis, noen synes det er gøy å stuke, men det er respektløst mot stoffet i seg selv å kalle det gøy. Da har man misforstått noe.

Ok begynn å whine...

Bearass 28. november 2011 18:03

Sitat:

Sitat av kn^tte (Innlegg 2355937)
Har hørt at det eneste/beste som fungerer for å røyke DMT er VaporGenie.

Er det noen som har andre ting å anbefale/ikke anbefaler i det hele tatt? Etc.

Har vel nevnt det før. Men kan godt nevne det igjen. Ifølge de fleste DMT-freaks på DMT-nexus er denne uslåelig The machine. Den banker vistnok selv dem dyreste kommersielle vaporizerne.. Koster vel den nette sum av en tier i utstyr og 3 minutt med borring for å lage. Men til å røyke changa er nok bong det som er å foretrekke.

Sitat:

Sitat av somnium (Innlegg 2355985)
hehe, hvem er du til å bestemme hvilke omtendigheter man skal ta DMT i?
folk har forskjellige grunner til å ruse seg.

i din verden er kanskje noen årsaker mer noble eller ærverdige enn andre, men det betyr ikke at det er en ultimat, universal sannhet å gjøre ting på.

kom ned fra hesten din.

Selvsagt er det noen måter å ta potensiellt livsforandrende substanser som er mere noble enn andre. Psykedeliske substanser kan brukes til noe nobelt, noe som kan være oppbyggelig. Eller man kan bruke det destruktivt. Noen måter er direkte respektløse (ovenfor seg selv og ens egen psyke ikke minst).

Så kan man spørre seg hvor mye potensial ett kort DMT-flash har for å for positive livsforandringer. Jeg er noe usikker. Men tror muligens at det korte DMT-flashet der det skjer en masse ting - fort blir vanskelig å integrere og å få fullt utbytte av. Skal man virkelig inn i DMT land av spirituelle årsaker tenker jeg ayahuasca eller pharayahuasca er mere veien å gå. Dr Rick Strassmann synes å komme med lignende tanker i boka si DMT-the spirit molecule.

twisted shroom 8. desember 2011 21:04

Noen som vet hvor lenge DMT og andre tryptaminer har vært i naturen? Er det sannsynlig at det er på andre planeter som ligner vår egen?

fanteri 9. desember 2011 17:11

Sitat:

Sitat av twisted shroom (Innlegg 2370851)
Noen som vet hvor lenge DMT og andre tryptaminer har vært i naturen? Er det sannsynlig at det er på andre planeter som ligner vår egen?

Det er ikke sannsynlig at DMT og andre typaminer er på andre planeter. Jeg prøvde fort å google meg frem til noen tall på sannsynligheten for evolusjonen av en plante, men havnet i stedet på sider som dette. Så jeg stiller desverre uten kilder i dag.

Saape 29. desember 2011 20:24

Kan man innta n,n dmt oralt på noen måte?

VinumSabbathi 29. desember 2011 20:26

Hvis du tar deg tid til å lese førsteposten så vil du få med deg at du trenger en MAO-hemmer for at man skal få noen effekt av DMT.

Saint123 29. desember 2011 20:27

Sitat:

Sitat av Saape (Innlegg 2395949)
Kan man innta n,n dmt oralt på noen måte?

Sitat:

Oral ingestion

DMT is broken down by the digestive enzyme monoamine oxidase and is practically inactive if taken orally, unless combined with an MAOI. The traditional South American ayahuasca, or yage, is a tea mixture containing DMT and a MAOI.[6] There are a variety of recipes to this brew, but most commonly it is simply the leaves of Psychotria viridis (the source of DMT) and the vine Banisteriopsis caapi (the source of MAOI). Other DMT containing plants, including Diplopterys cabrerana, are sometimes used in ayahuasca in different areas of South America. Two common sources in the western US are Reed canary grass (Phalaris arundinacea) and Harding grass (Phalaris aquatica). These invasive grasses contain low levels of DMT and other alkaloids. In addition, Jurema (Mimosa tenuiflora) shows evidence of DMT content: the pink layer in the bark of this vine contains a high concentration of N,N-DMT.

Taken orally with an appropriate MAOI, DMT produces a long lasting (over 3 hour), slow, deep metaphysical experience similar to that of psilocybin mushrooms, but more intense.[6] MAOIs should be used with extreme caution as they can have lethal complications with some prescription drugs such as SSRI antidepressants, some over-the-counter drugs,[89] and many common foods.[90]

Induced DMT experiences can include profound time-dilation, visual and auditory illusions, and other experiences that, by most firsthand accounts, defy verbal or visual description. Some users report intense erotic imagery and sensations and utilize the drug in a ritual sexual context.[6][91][92]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethy...Oral_ingestion

Saape 30. desember 2011 22:44

Sitat:

Sitat av VinumSabbathi (Innlegg 2395953)
Hvis du tar deg tid til å lese førsteposten så vil du få med deg at du trenger en MAO-hemmer for at man skal få noen effekt av DMT.

Jeg er selvfølgelig klar over dette. jeg lurte mer i retning oppskrifter og sånt. Kan man bare bytte ut planten med dmt i med ren dmt?

Grix 30. desember 2011 23:16

Sitat:

Sitat av Saape (Innlegg 2397244)
Jeg er selvfølgelig klar over dette. jeg lurte mer i retning oppskrifter og sånt. Kan man bare bytte ut planten med dmt i med ren dmt?

Ja. Du kan også bytte ut MAOI planten med rent harmine/harmaline. Da får du noe som ofte kalles pharmahuasca, som er oralt aktivt DMT uten de syke bieffektene til ayahuasca, slik som kvalme, etc. Er mye mer rekreasjonelt, men det blir sett på som en slags blasfemi av tradisjonelle sjamaner.

skytouch 31. desember 2011 01:06

Sitat:

Sitat av twisted shroom (Innlegg 2370851)
Noen som vet hvor lenge DMT og andre tryptaminer har vært i naturen? Er det sannsynlig at det er på andre planeter som ligner vår egen?

Ikke akkurat relatert til DMT, men Terrence Mckenna har jo lagt frem en teori om hvordan psilocybin innholdig sopp kan ha utviklet seg fra sporer som har reist gjennom store deler av universet. Det er ganske far-fetched, men en morsom tanke å leke med.

Sitat:

What the mushroom says about itself is this: that it is an extraterrestrial organism, that spores can survive the conditions of interstellar space. They are deep, deep purple - the color that they would have to be to absorb the deep ultraviolet end of the spectrum. The casing of a spore is one of the hardest organic substances known. The electron density approaches that of a metal.
Is it possible that these mushrooms never evolved on earth? That is what the Stropharia cubensis itself suggests. Global currents may form on the outside of the spore. The spores are very light and by Brownian motion are capable of percolation to the edge of the planet's atmosphere. Then, through interaction with energetic particles, some small number could actually escape into space. Understand that this is an evolutionary strategy where only one in many billions of spores actually makes the transition between the stars - a biological strategy for radiating throughout the galaxy without a technology. Of course this happens over very long periods of time. But if you think that the galaxy is roughly 100,000 light-years from edge to edge, if something were moving only one one-hundredth the speed of light - now that's not a tremendous speed that presents problems to any advanced technology - it could cross the galaxy in one hundred million years. There's life on this planet 1.8 billion years old; that's eighteen times longer than one hundred million years. So, looking at the galaxy on those time scales, one sees that the percolation of spores between the stars is a perfectly viable strategy for biology. It might take millions of years, but it's the same principle by which plants migrate into a desert or across an ocean.

I couldn't figure out whether the mushroom is the alien or the mushroom is some kind of technological artifact allowing me to hear the alien when the alien is actually light-years aways, using some kind of Bell non-locality principle to communicate. The mushroom states its own position very clearly. It says, "I require the nervous system of a mammal. Do you have one handy?"

Duggie123 10. januar 2012 21:22

Takk harald25 det oppklarte en del av det jeg lurte på, meget bra.
Vel det er jo lett og si ikke bli tatt for man vet jo aldri. Uansett så tror jeg ikke at det vil skje.
(spørsmålet var vel heller hvis det skulle skje)
Jeg er forresten 100 % sikker kildene mine. Bestiller det fra andre verdensdeler - får det testet i labratorier før det ankommer. Ayahuasca såvidt jeg har forstått er en brygg shamaner lager, finner vel sikkert noe informasjon om det. men er det mulig å f.eks røyke ayahuasca? og forskjellen på vanlig og pharmahuasca?

Moreagain 10. januar 2012 21:34

Duggie123: Om jeg har forstått det riktig så er forskjellen på freebase og fumarat kun en rekke egenskaper som ikke er videre betydelige for oss som ikke er kjemikere, annet enn kanskje det at fumarat har en betydelig lengre holdbarhetstid sammenliknet med freebase, ikke at freebase ikke kan vare lenge under de rette forholdene da. Altså kan du administrere dosen slik du vil uavhengig av hvilken form du får DMT-en. Leser på DMT-Nexus sin wiki at DMT fumarat har en molekylvekt på 76% av freebase, så f.eks 46 mg fumarat tilsvarer 60 mg freebase.

PS 2: Hvor ble det av det første innlegget ditt og harald25 sitt? :confused:

Dodecha 10. januar 2012 21:59

Sitat:

Sitat av Moreagain (Innlegg 2413280)
PS 2: Hvor ble det av det første innlegget ditt og harald25 sitt? :confused:

Fordi innleggene diskuterte pris samt risiko involvert i innførsel av illegale rusmidler.
Førstnevnte er det regler mot, noe poster så ut til å vite men prøvde fremdeles å diskutere, sistnevnte er et umulig spørsmål. Ingen kan gi et konkret svar på risikoen involvert og dette er noe brukeren selv må vurdere. Vi orker rett å slett ikke å ha slike diskusjoner her ettersom de ikke bringer noe konstruktivt med seg og er rene spekulasjoner.

Duggie123 10. januar 2012 22:05

Beklager dette dodecha. Skal ikke skje igjen.

harald25 10. januar 2012 22:25

Sitat:

Sitat av Duggie123 (Innlegg 2413247)
Takk harald25 det oppklarte en del av det jeg lurte på, meget bra.
Vel det er jo lett og si ikke bli tatt for man vet jo aldri. Uansett så tror jeg ikke at det vil skje.
(spørsmålet var vel heller hvis det skulle skje)
Jeg er forresten 100 % sikker kildene mine. Bestiller det fra andre verdensdeler - får det testet i labratorier før det ankommer. Ayahuasca såvidt jeg har forstått er en brygg shamaner lager, finner vel sikkert noe informasjon om det. men er det mulig å f.eks røyke ayahuasca? og forskjellen på vanlig og pharmahuasca?

Tradisjonell ayahuasca lages ved å koke slyngplanten Banisteriopsis Caapi og Psychotria Viridis i vann i mange timer.
Til slutt sitter man igjen med en veldig konsentrert plante-"te".
Denne guffa er brun, lukter litt som overgjæret saft, og smaker ganske forferdelig.
Pharamahuasca kalles det når du bruker en farmakologisk fremstilt MAOI sammen med ekstrahert DMT. Jeg har aldri prøvd dette så kan ikke si noe om effektene. Det skal være ganske likt tradisjonell ayahuasca, men med en egen vri. Med pharmahuasca slipper du også den ubehagelige smaken som ayahuasca har, men jeg er usikker på om du får den samme kroppslige renselsen som man får med tradisjonell ayahuasca.
Denne renselsen er en veldig viktig del av ayahuasca-opplevelsen.

Du kan ikke røyke ayahuasca. Det er en væske som skal drikkes. Man drikker ca et shotglass, men styrken på brygget varierer mye, så dette var bare tommelfingerregelen jeg brukte i Peru.

Jeg vil forøvrig på det sterkeste anbefale deg å oppsøke en shaman eller annen person med erfaring hvis du skal prøve ayahuasca.

Saint123 22. januar 2012 17:18

Som oftest er det ganske uforklarlig, da å gi ord til en sånn opplevelse blir veldig vanskelig. :) Var det forresten changa som du røyket sist, eller vanlig nn-dmt i freebase?


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 10:36.