' freak.no - Lærerike cannabis dokumentarer
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Rusmidler (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Lærerike cannabis dokumentarer (https://freak.no/forum/showthread.php?t=219650)

Door145 28. april 2012 02:31

Lærerike cannabis dokumentarer
 
Hei, jeg ønsker og vite så mye som mulig om cannabis, og lurte derfor om noen her vet om noen bra lærerike dokumentarer om denne planten. Har sett the union, og fikk mye bra ut av den

CatastrophicRoadKill 28. april 2012 02:35

"How weed won the west" er ganske bra.

glia 28. april 2012 03:46

Veldig fin dokumentar som er veldig lærerik ift. bruken av cannabis, og diverse lover.

http://topdocumentaryfilms.com/when-...hat-we-can-do/

Denne siden har ett drøss med andre dokumentarer om cannabis, så er bare å velge og vrake.

Tawon 28. april 2012 05:50

Sitat:

Sitat av Badapple (Innlegg 2549121)
Kan også legge til at The union: the business behind getting high.

Du legger ikke til så mye, i og med at trådstarter selv nevner den i åpningsinnlegget sitt ;)

Fin video glia henviser til. Her er en annen interessant video, selv om det er en del intervjuer med "trøtte typer". Følg med og lær noe nytt!

Chronic420 28. april 2012 10:25

Should I smoke dope (BBC) er interessant å se på. Super High Me illustrerer et drit bra poeng. Grass: The History of Marijuana gir deg innblikk i historien om cannabis. Reefer Madness og Hemp for victory gir deg to ulike synspunkt i form av myndighetenes propaganda. Run from the cure er ikke særlig god - tilnærmet elendig, men viser deg litt om cannabisolje. Kommer ikke på særlig fler i farten, men de neste jeg skal se er In pot we trust, How weed won the west og Marijuana Inc..

dolan_duck 28. april 2012 11:17

Vil slenge på Drugs Inc serien til National Geographic. Tror de fleste episodene ligger på YouTube og er om mange typer rusmidler. De er veldig lærerike og gir deg innblikk fra alle vinkler.

Drugs Inc S02E02 Hash 720p HDTV x264 DiVERGE

Fant ikke den om cannabis, men du finner den nok på torrent-sider.

Knask 19. mai 2012 19:08

Jeg kom over en meget interessant og lærerik dokumentarserie om cannabis her forleden dag mens jeg tullet rundt på Youtube.
Serien heter Strain Hunters.

Kort sagt handler serien om cannabisentusiaster som drar på ekspedisjoner rundt i verden for å studere cannabisplantene i naturlige omgivelser, men også for å dokumentere og vise frem hva cannabis betyr for forskjellige kulturer - rent kulturelt og økonomisk sett.
Her får vi se alt fra høsting til raffinering av plantematerialet.

Jeg vil også opplyse om at det også serveres det vanlige pisspratet om "alkohol dreper, cannabis gjør ikke" osv., men serien er uansett veldig lærerik.

Produsentenes egen beskrivelse av serien:

Sitat:

Strain Hunters is a series of documentaries aimed at informing the general public about the quest for the preservation of the cannabis plant in the form of particularly vulnerable landraces originating in the poorest areas of the planet.
The sole intent of Strain Hunters is to identify, locate and retrieve cannabis landraces that have not yet been studied, in order to give scientists and doctors the possibility to further enhance knowledge of the cannabis plant in the medicinal field. Many previously unknown cannabinoid profiles are contained in cannabis landraces originating from areas where there is no possibility of scientific research.
Strain Hunters India Expedition

Strain Hunters Morocco Expedition

Strain Hunters Malawi Expedition

Fluggu 19. mai 2012 19:11

"Super high me" er ganske interesant men kanskje ikke så lærerikt. Det skal være mersom "super size me". Han er 30 dager uten cannabis og 30 dager med cannabis + at han er stand up man.

CountDrugula 19. mai 2012 19:21

Kampen om hampen

marijuana a chronic history

Weed wars som gikk på Discovery for en tid tilbake er også ganske bra :)

random63339 20. mai 2012 21:29

Er det ikke en serie som heter "Weed wars"? Har sett reklame på det flere ganger, husker ikke hvilken kanal det gikk på, men jeg mener det går onsdager 21.30!
Tror det er på National Geographic, History Channel eller Max... det er ihvertfall de kanalene jeg ser mest på! :)


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 23:20.