' freak.no - Så, du vil blande din egen e-juice?
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Rusmidler (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Så, du vil blande din egen e-juice? (https://freak.no/forum/showthread.php?t=286974)

Olympic 19. februar 2016 12:22

Så, du vil blande din egen e-juice?
 
Hei folkens, etter å ha sett meg lei av overprisede e-juicer, bestemte jeg meg for å begynne å blande mine egne. Det skulle vise seg å være lettere, bedre og billigere enn jeg forventet. Nå skal det sies at jeg på ingen måte er noen ekspert på dette området, men jeg kan nok til å gi andre freaks en lettvint guide, med ekstra trykk på lettvint. Det betyr at man kan blande e-juice på mye mer avanserte måter, for å få mer presisjon i blandingsforhold og sikkert bedre sluttprodukter.

Hva trenger jeg?
  • Ferdgiblandet nikotinbase
    • Det er her jeg "jukser" litt. Mer seriøse folk enn meg kjøper VG, PG og nikotin for seg selv. Fuck det. Jeg kjøper en ferdigblandet mix, med sånn ca. det blandingsforholdet av VG/PG jeg trenger, og sånn ca. den nikotinmengden jeg vil ha i sluttproduktet. 50/50 VG/PG med 6mg/ml niktoin funker fint for meg.
  • Aroma
    • Hvilken smak liker du? Prøv å finn en klone, eller bare noe som høres godt ut her. Sjekk oppskriften, der står det hvilke aromaer du trenger. De fleste får du kjøpt her.
    • Jeg anbefaler å ikke gå for de mest avanserte oppskriftene med 10 forskjellige smaker før du har prøvd de litt enklere. Mustard Milk er en god og enkel oppskrift, som bare trenger to aromaer.
    • Det anbefales å bruke samme aromaprodusent som er nevnt i oppskriften du vil bruke, for styrken og smaken på aromaene kan variere betydelig.
  • Flasker
    • Her står du fritt til å velge størrelse og materiale selv. Jeg bruker 30ml plast, som er greit for å teste smaker, men betyr også at du må blande litt oftere. Kjøp en del når du først er i gang.
  • Sprøyter :eek:
    • Jepp, men heldigvis trenger du ikke kanyler. Sprøyter er en genial måte å måle små mengder væske. For meg holder det med 2.5ml og 5ml. Du finner det her.

Okei, jeg har endelig fått alt i posten. Hva gjør jeg?
  1. Du finner frem alt du trenger og prøver å finne tilbake til oppskriften du ble inspirert av. Deretter trykker du deg inn på denne kalkulatoren. Og skriver inn hvor mange ml flasken din er på. Se bort fra innstillingene om PG/VG og styrke på e-juicen, siden du allerede har kjøpt ferdigblandet base.
  2. Skriv inn aromaene dine, og følg prosentene fra oppskriften din.
  3. Bruk sprøytene til å måle og fylle de gitte mengdene
  4. Skru på korken på flasken din, og rist ganske så mye, og ganske så lenge.
  5. Noen mener du skal la flaskene stå i dager/uker med korken av, for å få utvikle smakene. Hvis du vil det, fint for deg – du er ferdig. Hvis du derimot er like utålmodig som meg kan du jukse litt mer. Følg stegene videre.
  6. Har du mikroovn? Flott, fyll opp en liten kopp med ris. La koppen stå ca. 10 sekunder på full effekt inne i mikroovnen. Risen skal være varm, men ikke sånn at du brenner deg. Sett flasken med din nye favorittjuice ned i denne varme risen, ta av korken og la den stå til risen er kald.
  7. Skru på korken og rist litt til. Tror du smakene kan utvikle seg enda mer? Gjenta steg 6 så mange ganger du ønsker. Jeg pleier å gjøre det to ganger.

Så lettvint er det. Hvis det er noen spørsmål, fyr i vei.

xx_Narkoman_xx 21. april 2017 01:22

jeg har tenkt på dette selv, og på den nettsiden jeg har tenkt å bestille fra så selger de nikotinbase vg/pg 70/30 på 250ml flasker ettersom blandings forholdene med smak skal være 20-10% så tenkte jeg at det kunne være lurt å kjøpe tre flasker aroma (10ml hver) og helle alle disse i nikotinbasen (større beholder) som får blandingsforholdet rundt 12% smak og 88% nikotinbase. blir ikke dette mye lettere enn å holde på med alle målesprøytene.. har aldri hørt om mikroovn trikset men det høres kjekt ut hahah. bruker nå 6mg/ml juice, men vurderer å kjøpe juice med 28mg/ml bare for å få nikotinsjokk av ett drag, er dette lurt? jeg vet jo at nikotin er skadelig for leveren, men har ikke satt meg så veldig inn i det.

xacto 21. april 2017 18:09

Man får 1 liter ferdigblandet PG/VG base med nikotin til 120 kroner + frakt på Ebay. Sendes fra Tyskland.

Jens1 7. august 2017 02:41

Ja, har nå kommet så langt at jeg tenkte å teste ut dette. Var inne på tanken å blande alt selv. Kjøpe PG,VG og nikotin... Men nikotin er ingenting å spøke med og med småttiser i hus.. Nei, da må jeg gå for en ferdigblandet PG/VG med nikotin.. I alle fall i første omgang. Skal blande alt selv med tid og stunder, når jeg føler meg litt tryggere på omgivelsene. Blander etter vekt (gram), noe som er mye enklere enn ml. Da kan en bare helle rett opp i flasken. Sprøyter blir for mye tull :p Vekten jeg da skal bruke er LB 501 (som er underveis i posten). Oppbevaring av vesken tenkte jeg å gjøre på flere små mørke glassflasker. Så får en tilsette essensen etter hvert som en trenger det.

Tenkte jeg skulle prøve meg på en blanding mellom jordbær og eple. For så kanskje å legge til noe mer etterhvert. Men holder det enkelt i begynnelsen. Dette skal bli knall :)

https://i.imgur.com/WpY5EWu.jpg

Jens1 27. august 2017 18:31

Da har en vært i det store utland og fått handlet inn litt :D

https://i.imgur.com/4qYAa2b.jpg

420master 27. august 2017 19:21

Har testet ut litt forskjellige essenser osv nå, personlig liker jeg essensene til MountBaker Vaper (MBV) pluss 20/80 blandingen PG/VG 6-3 mg nikotin.

MBV essensene koster litt mer men kommer i 20ml flasker, de har alt fra stevia sweetener til skikkelige essenser som det er veldig lett å jobbe med, finne smaksprofiler etc.

Jeg har mye fra FA, FW osv det meste kjøpt fra ismokeking, jeg er ikke noe fornøyd med de essensene deres. Blir fort veldig bitre på smak etc.

Shamrock1924 22. januar 2018 12:54

Hei jeg har nettopp forsøkt å blande selv. Jeg bruker en 70/30 vg/pg base med 6mg nikotin. Bruker cappella essens men jeg får voldsomt troathit har blandet med 4-7% essens hvorfor skjer dette

frtoretang 22. januar 2018 15:41

Min erfaring er at vg > 60% blir smooth og creamy uten særlig throat hit. Nå damper jeg uten nikotin stort sett alltid da. Men selv med lett nikotin så gir vg > 60% ikke særlig throat hit

Kan det være at du har kjørt på med stor mengde nikotin? Nikotin gir throat hit. Eller kan det være at du har blingset på mål i oppskrift? Feks har du blinkset og brukt % heller enn ml? Hva skjer om du blander svakere mengde essens?

Om du ikke finner feil, forsøk å bytte coil, kanskje er det litt brent coil du smaker?

wormhole 15. februar 2019 00:10

Har begynt å eksperimentere litt litt nå selv, men som jeg har skjønt skal blandingen helst lagres/steepes i noen uker for at smakene skal blande binde seg ordentlig til basevæsken. Det jeg lurer på er; hvis du blander ut hver aroma/konsentrat hver for seg, og lar dem steepes ferdig, kan du da begynne å eksperimentere med å mixe, eller vil en miks av ferdigsteepet juice også trenge like mye tid for at smakene skal blande seg? Er kjipt å måtte vente så lenge før en finner ut om en mix er vellykket eller ikke :P


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 11:13.