' freak.no - Mister tilkobling pga uTorrent
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Internett (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=147)
-   -   Mister tilkobling pga uTorrent (https://freak.no/forum/showthread.php?t=300760)

rbk321 5. desember 2017 20:58

Mister tilkobling pga uTorrent
 
Hei.
Sitter her med et veldig kjedelig problem. Noen ganger når jeg laster ned med uTorrent så faller internett ut. Men det skjer kun på pcen, ikke på mobil eller andre ting. Nå ikveld har jeg hatt mye problem med dette, laster ned noen torrenter og plutselig faller nettet ut. Andre ganger går det helt fint. Noen som vet hvorfor dette skjer?

Fleff 5. desember 2017 22:19

Sikkert for mange tilkoblinger, sett ned til 20-30 pr torrent, du kan også prøve å binde hastigheten til nedlasting på rundt 70-80% av det du får på tester.

Upload dreper linjen, er ikke for leeching, men er forkjemper for å cappe denne også.

rbk321 6. desember 2017 00:24

Sitat:

Sitat av Fleff (Innlegg 3412179)
Sikkert for mange tilkoblinger, sett ned til 20-30 pr torrent, du kan også prøve å binde hastigheten til nedlasting på rundt 70-80% av det du får på tester.

Upload dreper linjen, er ikke for leeching, men er forkjemper for å cappe denne også.

Er det dette som gjøres under Båndbredde > Globalt maks antall tilkoblinger? Eller Båndbredde > Maks antall tilkoblede peers per torrent?

xyzzy 6. desember 2017 11:44

Zyxel router?

Hobby 6. desember 2017 12:15

Vi hadde Get-router tidligere med tilhørende routermodem. Konstant kødd og samme problemene som OP har. Prøvde en ASUS-router i tillegg, like ille. Nå har jeg Telenor, null problem. Zyxel-router.

rbk321 6. desember 2017 17:05

Sitat:

Sitat av xyzzy (Innlegg 3412234)
Zyxel router?

Jepp. Zyxel P8702N.

SpecialWeirdo10 6. desember 2017 17:31

Sitat:

Sitat av rbk321 (Innlegg 3412161)
Hei.
Sitter her med et veldig kjedelig problem. Noen ganger når jeg laster ned med uTorrent så faller internett ut. Men det skjer kun på pcen, ikke på mobil eller andre ting. Nå ikveld har jeg hatt mye problem med dette, laster ned noen torrenter og plutselig faller nettet ut. Andre ganger går det helt fint. Noen som vet hvorfor dette skjer?

Spørsmålet er; Faller ut?
Må du fysisk koble til internett på maskinen igjen?
Alt annet en internett forbindelsen virker 100%?
Maskinen henger seg ikke?

Jeg laster ned/opp mye via uTorrent og jeg har hatt problemer som i begynnelsen virket som tapt internet forbindelse men som ved nærmere undersøkelse var problemer med I/O operasjoner på HDD.
Når mengden data som forsøkes skrevet på disk overstiger hva systemet takler så blir det kø og du får problemer, selv når du surfer VG.
Hvis du i tilleg har gjort som meg og bruker forskjellige nedlastings og lagrings mapper, så vill dette forsterke problemene.

Bruskork1 6. desember 2017 19:20

Antageligvis må han restarte modem/router.

Dette er som nevnt ovenfor pågrunn av alt for mange tilkoblinger.
Reduserer dette under:
Båndbredde > Globalt maks antall tilkoblinger

DSlhm 6. desember 2017 20:21

utorrent ? gikk ikke de i samme sporene som azureus gjorde? kommersialisterte seg og ble full av reklame?
jeg gikk over til qbitorrent. ikke sett meg tilbake siden.

Bruskork1 6. desember 2017 21:33

Joda, stemmer det, uTorrent 2.2.1 var den siste uten ads.

Jeg har også gått over til qbittorrent, er som "gode gamle" uTorrent bare bedre!

rbk321 6. desember 2017 21:49

Sitat:

Sitat av SpecialWeirdo10 (Innlegg 3412302)
Spørsmålet er; Faller ut?
Må du fysisk koble til internett på maskinen igjen?
Alt annet en internett forbindelsen virker 100%?
Maskinen henger seg ikke?

Jeg laster ned/opp mye via uTorrent og jeg har hatt problemer som i begynnelsen virket som tapt internet forbindelse men som ved nærmere undersøkelse var problemer med I/O operasjoner på HDD.
Når mengden data som forsøkes skrevet på disk overstiger hva systemet takler så blir det kø og du får problemer, selv når du surfer VG.
Hvis du i tilleg har gjort som meg og bruker forskjellige nedlastings og lagrings mapper, så vill dette forsterke problemene.

Det faller ut ja, men altså kun på pcen, ikke på andre enheter. For å koble til igjen må jeg inn på Nettverks og delingssenter og deaktivere tilkoblingen for så å koble til igjen. Maskinen henger seg ikke.

Prøver å redusere antall tilkoblinger og ser om det hjelper. Er dette noe alle må gjøre? Om ikke, hvorfor funker det hos dem uten å måtte redusere?

SpecialWeirdo10 6. desember 2017 22:34

Jeg har ingen problemer med netverket og jeg kjører via en 4 år gammel Netgear router, 5000 global limit og 200 pr torrent. Har dog begrenset ned/opp link til 90/20 MBps.

Det kan selvfølgelig vøre nettverkskortet ditt som surver. Prøv å oppdatere driver og se om det hjelper.
Eventuelt bytte mellom 2,4Ghz og 5Ghz båndet...


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 04:32.