' freak.no - Road trip fra Trondheim
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Reise og ferie (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=197)
-   -   Road trip fra Trondheim (https://freak.no/forum/showthread.php?t=295509)

Mr.Oxford 10. februar 2017 10:05

Road trip fra Trondheim
 
Hei, jeg og en kompis har bestemt oss for å ta en liten road trip denne lørdagen.
Men vi er veldig usikker på hvilken retning det vil være best for oss å kjøre?
Vi vil helst komme til en plass der det er bra med uteliv! :)

BeatN 10. februar 2017 11:06

Nord-Norge! :)


Bra uteliv, og et fantastisk landskap på veien oppover!

moret 10. februar 2017 11:18

Åre i Sverige. Ganske brukbar afterski der. Tar 2,5time i bil fra Trondheim.

Mr.Oxford 10. februar 2017 11:48

Sitat:

Sitat av moret (Innlegg 3363168)
Åre i Sverige. Ganske brukbar afterski der. Tar 2,5time i bil fra Trondheim.

Et veldig godt tips! Dumt det ikke er så lenge siden jeg og en annen kompis tok oss en roadtrip dit :)

Kommer et lite tilleggsspørsmål.
Vi tenker å starte å kjøre i kveld, sånn at vi mest sannsynlig vil ankomme et eller annet hotell midt på natten (må passe på at den retningen vi kjører har døgnåpne resepsjoner)
Så om vi leier oss et hotellrom 03.00 lørdag natt vi vil fortsatt kunne disponere dette rommet frem til søndagen? :) Da rommet ble bestilt på en lørdag.

Cybergasm 10. februar 2017 12:21

Sitat:

Sitat av Mr.Oxford (Innlegg 3363169)
Et veldig godt tips! Dumt det ikke er så lenge siden jeg og en annen kompis tok oss en roadtrip dit :)

Kommer et lite tilleggsspørsmål.
Vi tenker å starte å kjøre i kveld, sånn at vi mest sannsynlig vil ankomme et eller annet hotell midt på natten (må passe på at den retningen vi kjører har døgnåpne resepsjoner)
Så om vi leier oss et hotellrom 03.00 lørdag natt vi vil fortsatt kunne disponere dette rommet frem til søndagen? :) Da rommet ble bestilt på en lørdag.

Vanligvis vil det telle som 2 netter siden rommet blir holdt av hele lørdagen.

Mr.Oxford 10. februar 2017 12:50

Sitat:

Sitat av Cybergasm (Innlegg 3363187)
Vanligvis vil det telle som 2 netter siden rommet blir holdt av hele lørdagen.

Men om jeg hadde forhåndsbooket rommet ville det også vært opptatt hele den lørdagn før jeg kom.

awt 10. februar 2017 12:59

Innsjekk på et hotell er normalt 14:00 - 15:00 og utsjekk normalt 12:00. Utover dette må man vanligvis betale for en ekstra natt.

Man har riktignok tjenester som "tidlig innsjekk" og "sen utsjekk" (gjerne i forbindelse med fordelsprogrammer o.l.), men selv da er det gjerne bare 2-3 timer man får i hver ende.

Om du hadde forhåndsbooket et rom i tidsrommet ditt hadde du booket det fra fredag til søndag, altså to netter.

Mr.Oxford 10. februar 2017 13:10

Sitat:

Sitat av awt (Innlegg 3363195)
Innsjekk på et hotell er normalt 14:00 - 15:00 og utsjekk normalt 12:00. Utover dette må man vanligvis betale for en ekstra natt.

Man har riktignok tjenester som "tidlig innsjekk" og "sen utsjekk" (gjerne i forbindelse med fordelsprogrammer o.l.), men selv da er det gjerne bare 2-3 timer man får i hver ende.

Om du hadde forhåndsbooket et rom i tidsrommet ditt hadde du booket det fra fredag til søndag, altså to netter.

Ja okei, da forstår jeg bedre :)
Har gjort dette en gang tidligere, men da kom hjem klokken 8 om morgenen, uten å ha forhåndsbesstilt, fikk dette rommet til mandagsmorgen, selv om jeg kom søndags morgen.

puppetwar 10. februar 2017 17:34

Går alltids an og komme på natten, på holiday club som er det største og da mest populære hotellet i Åre har jeg selv møtt opp kl.1 på natta, er også det jeg vil anbefale da du har spa, badebasseng med sauna, bar, kiosk og garderobe for ski og skiutstyr er også gratis. :)
Åre er da et veldig populært reisemål på denne tiden så sjangsen for hotell der er liten, jeg skal dit neste helg og fant et hotell med et rom ledig i en dag haha.
Ha en fin tur og kos dere kjempe :D


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 19:11.