' freak.no - Innstallere Installious? iPhone
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Mobil og Nettbrett (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=149)
-   -   Innstallere Installious? iPhone (https://freak.no/forum/showthread.php?t=215910)

Jungle 17. mars 2012 18:15

Innstallere Installious? iPhone
 
Hei. Har en onkel som har lasta ned en program som heter installous eller noe sånt, og han kan laste ned mange apps gratis. Han sa jeg måtte laste ned programmet via pc'en også overføre til iphonen, noen som vet hvordan man kan gjøre det og hvor jeg kan laste det ned? + hvordan jeg kan overføre den til iphone uten å bruke i tunes?

Må man jailbreake, isåfall har jeg noen spørsmål:

1. Hva er å jailbreake?
2. Hvordan fungerer det?
3. er det lett? Eller tar 20 min?
4. Kan man miste forsikring på mobilen/eller kan mobilen bli utsatt for skade? Kan jailbreak skade mobilen?

Lasse94 17. mars 2012 18:25

google! titegn

Jungle 17. mars 2012 18:26

Prøver å google, men finner ikke ut av spørsmålene jeg stilte

møkk 17. mars 2012 18:30

Det er relevant å vite hvilken telefon du har og hvilken versjon av programvaren du kjører. Her ser jeg at det er en tethered jailbreak tilgjengelig for iOS 5.1 på enheter som ikke har A5 chippen. Mao, er iPhone 4S og iPad 2 utelukket i dette tilfellet.

En tethered jailbreak betyr at en må koble telefonen til datamaskinen din hver gang du slår den av/går tom for strøm.

Jungle 17. mars 2012 18:31

Jeg har et iPhone 4s, 5,1 versjonen av iOS

Mister man forsikring på telefonen hvis man jailbreaker?

Må man ha mac for å jailbreake?

møkk 17. mars 2012 18:37

Det vet jeg ikke, det sies vel at man gjør det. Jeg har dog aldri hørt om noen som har fått problemer pga det. Kjenner til flere som har sendt jailbreakede telefoner inn på service uten å få problemer av den grunn.

Jungle 17. mars 2012 18:38

Sitat:

Sitat av møkk (Innlegg 2499357)
Det vet jeg ikke, det sies vel at man gjør det. Jeg har dog aldri hørt om noen som har fått problemer pga det. Kjenner til flere som har sendt jailbreakede telefoner inn på service uten å få problemer av den grunn.


Så ja, man mister ikke forsikning om man jailbreaker?

krJo 17. mars 2012 18:57

Kan klarne litt opp.

1. Hva er å jailbreake?
Å Jailbreake er å modifisere iEnheten din slik at du kan putte på tredjeparts programvare på den.

2. Hvordan fungerer det?
Du plugger telefonen (i ditt tilfelle) inn i pcen med usb, kjører et program og følger instruksjonene om hvordan du får telefonen inn i gjenopprettingsmodus, i det gjenopprettingsmoduset sniker programmet inn en modifisert utgave av iOS. (slik jeg har forstått det).
3. er det lett? Eller tar 20 min?
Alt dette er veldig lett hvis du har rett versjon av iOS fra før, man bruker kanskje 10-15 minutter på en jailbreak. Du trenger kun ett program, så det er ikke så mye å gjøre feil. Dog må du huske på å ta backup før du begynner og å sjekke at din versjon av iOS er mulig å jailbreake.

4. Kan man miste forsikring på mobilen/eller kan mobilen bli utsatt for skade? Kan jailbreak skade mobilen?
Du mister ikke forsikring av å jailbreake. Du kan bricke den, dvs. at du ikke kan bruke den og at skjermen bare er svart, men det ordner du ved å sette den tilbake til fabrikkinstillinger og gjenopprette fra sikkerhetskopien du tok før du satt i gang.

Må man ha mac for å jailbreake?
Nei, en PC funker helt fint.

EDIT: så først nå at du hadde en 4S, den er ikke mulig å jailbreake.

Jungle 17. mars 2012 19:03

Er det absolutt INGEN mulighet for å jailbreake? kan man ikke laste ned den forrige iOS greia? Jeg har den nyeste programvaren..

Ser på youtube dder folk jailbreaker iphone 4s osv.

ZombieShit 17. mars 2012 19:06

Facepalm* titegn

Jungle 17. mars 2012 19:10

når kan man jailbreake iphone 4s? aldri?

møkk 17. mars 2012 19:55

For å nedgradere (om mulig i det hele på 4S) antar jeg at du som før i tiden må ha gjort en del prossedyrer i forkant av oppdateringen for å bevare muligheten til å negradere. Lagret SHSHblobs f.eks.
Når kan man jailbreake iPhone 4S? Det kan man når det kommer ett program som lar deg gjøre det. I fremtiden, ikke oppdater til nyere versjoner av iOS om du vil øke sjangsen for å jailbreake. Om/når du omsider får jailbreaket den, og oppdaterer til nyeste versjon kan du risikere å gå lenge, før det kommer en ny versjon av jailbreaken.

Jungle 17. mars 2012 20:27

Tror du det er lenge til eller bare noen dager.. eller kanskje 1 uke? når pleier de å lage nye programmer?

Ole2005 17. mars 2012 20:31

Sitat:

Sitat av Jungle (Innlegg 2499349)
Jeg har et iPhone 4s, 5,1 versjonen av iOS

Mister man forsikring på telefonen hvis man jailbreaker?

Må man ha mac for å jailbreake?

Hvordan skal noen finne ut om telefonen er jailbreaket? når du har knust den i tusen biter....

Popstickel 17. mars 2012 20:34

Sitat:

Sitat av krJo (Innlegg 2499376)
Kan klarne litt opp.

1. Hva er å jailbreake?
Å Jailbreake er å modifisere iEnheten din slik at du kan putte på tredjeparts programvare på den.

2. Hvordan fungerer det?
Du plugger telefonen (i ditt tilfelle) inn i pcen med usb, kjører et program og følger instruksjonene om hvordan du får telefonen inn i gjenopprettingsmodus, i det gjenopprettingsmoduset sniker programmet inn en modifisert utgave av iOS. (slik jeg har forstått det).
3. er det lett? Eller tar 20 min?
Alt dette er veldig lett hvis du har rett versjon av iOS fra før, man bruker kanskje 10-15 minutter på en jailbreak. Du trenger kun ett program, så det er ikke så mye å gjøre feil. Dog må du huske på å ta backup før du begynner og å sjekke at din versjon av iOS er mulig å jailbreake.

4. Kan man miste forsikring på mobilen/eller kan mobilen bli utsatt for skade? Kan jailbreak skade mobilen?
Du mister ikke forsikring av å jailbreake. Du kan bricke den, dvs. at du ikke kan bruke den og at skjermen bare er svart, men det ordner du ved å sette den tilbake til fabrikkinstillinger og gjenopprette fra sikkerhetskopien du tok før du satt i gang.

Må man ha mac for å jailbreake?
Nei, en PC funker helt fint.

EDIT: så først nå at du hadde en 4S, den er ikke mulig å jailbreake.



BS !
Sitter da her med jailbreak på min 4s :P

lambador 17. mars 2012 20:34

Sitat:

Sitat av Jungle (Innlegg 2499492)
Tror du det er lenge til eller bare noen dager.. eller kanskje 1 uke? når pleier de å lage nye programmer?

De lager jailbreaken timer etter de har funnet en exploit (eller bug om du vil) i ios5.1 som muliggjør jailbreak. Slik ståa er nå, har de ikke funnet noen exploits, og følgelig er det umulig å spekulere i når en jailbreak som passer deg kommer. Du får følge de ulike jailbreak-gutta på twitter eller http://www.redmondpie.com dersom du er gira på jailbreak. :)

Jungle 17. mars 2012 20:36

Sitat:

Sitat av Popstickel (Innlegg 2499498)
BS !
Sitter da her med jailbreak på min 4s :P



Har du en 5.1 iOS eller 5.0.1?

Er det heeelt sikkert at det kommer jailbreak til alle versjoner?

Popstickel 17. mars 2012 20:39

5.01. titegn

Jungle 17. mars 2012 20:43

ahhhhhhhhh... prøver å downgrade nå... har du link til en youtube video, der man kan downgrade 5.1 til 5.0.1 med iphone4s?

Carlo 17. mars 2012 22:00

iPhone 4S can’t be downgraded from 5.1 to 5.0.1 / 5.0 even you have the save SHSH blobs for them, here’s what iPhone Dev-team said in their blog:
If you have an iPhone 4S, the basic rule above is really the only rule: you cannot restore back to 5.0.1 once the 5.0.1 signing window is closed, no matter what (even if you saved your SHSH blobs).

Kilde: http://www.iphonworld.com/2012/03/do...one-4-3gs.html

toffer125 17. mars 2012 22:28

Det kommer jailbreak til 5.1. Bare vent og hold deg oppdatert :)

Jungle 17. mars 2012 22:34

Sitat:

Sitat av toffer125 (Innlegg 2499597)
Det kommer jailbreak til 5.1. Bare vent og hold deg oppdatert :)


Veit du om det er lenge til? :)

Begynte å lure på om Apple lagde en sikkerhet sånn at det IKKE gikk an å jailbreake

Tryllestav 17. mars 2012 22:36

De fikser jo hullene som skal til for å jailbreake etterhvert som de blir funnet, så sånn sett så prøver de å lage en sånn "sikkerhet".

Hvem vet når det kommer? Følg med rundt omkring på forumer osv. så skal du nok se at det kommer en ny jailbreak.

Jungle 17. mars 2012 22:47

Men er det 100% sikker på at det kommer ny jailbreak til iphone 4s iOS 5.1?
For som du sier så tetter de igjen alle hullene, tenk om det ikke er noen hull igjen.
Jeg orker ikke å vente 1 måned osv.. Hvor lenge er normalt å vente etter at en ny programvare har blitt lasta ned?

Har du noen link til forumer jeg kan følge med på?


litt offtopic:
Jeg har fulgt en tutorial på youtube, gjorde eksakt det samme som han.. Og når jeg trykker på restore to 5.0.1 / 5.0 så sier det bare error 2005, 1338 osv.. Noen som vet?

http://modmyi.com/forums/3g-s-downgrading/801287-

Er på akkurat samme problem som han fyren her.

Har fått svar på min sak da:

That is correct. Basically iTunes has to check with Apple whenever you try to restore and if Apple no longer signs the firmware it gets rejected. This was added because of jail breaking back at 4.0.

Betyr dette da, jeg skal aldri få jailbreake med min iPhone 4S iOS 5.1, eller at jeg må vente på en jailbreak til iPhone 4S 5.1 iOS? Er det usannsynlig at det kommer en jailbreak til 5.1?

lambador 18. mars 2012 01:49

Jungle,

Vi har allerede sagt flere ganger til deg at det ikke går an å downgrade telefonen din. Tror du vi bløffer?

Videre har vi fortalt at de må finne et utnyttbart hull. Hvordan kan vi gi deg en omtrentelig dato på når det skjer? Hold deg oppdatert på siden jeg allerede har lenket deg til, og du vil være like oppdatert som oss alle.
Ut fra ryktene i jailbreak-kretsene, er det vage hint om at man har ventet med å publisere en eventuell iOS5.1 jailbreak til iPad 3 kommer, men dette er bare rykter.

100% sikkert er det aldri, men mye tyder på at det kommer en jailbreak om ikke så alt for lenge. Noe mer info enn det kan ingen her gi deg.

Jungle 18. mars 2012 01:51

Joa, hvis du ser her: http://www.youtube.com/watch?v=V_NZd...eature=related
se på kommentarene, en spørr om det er mulig på iphone 4s, og han svarer "ja". det er mange slike videoer..

krJo 18. mars 2012 03:01

Sitat:

Sitat av Popstickel (Innlegg 2499498)
BS !
Sitter da her med jailbreak på min 4s :P

Refererte til en 4S med 5.1. ;)

Jungle 18. mars 2012 03:09

ahhhh.. jeg klarer ikke å vente.. tanken på at onkel kan laste ned 100 gratis app og kose seg 24/7 får meg til å gå å henge meg selv.. fyfaen..

faen te så mye styr å bare downgrade noe

sh0rtie 18. mars 2012 03:19

Sitat:

Sitat av Jungle (Innlegg 2499866)
ahhhh.. jeg klarer ikke å vente.. tanken på at onkel kan laste ned 100 gratis app og kose seg 24/7 får meg til å gå å henge meg selv.. fyfaen..

faen te så mye styr å bare downgrade noe


Hva vil du fram til? Skal noen her på forumet lage en jailbreak til deg? Skal noen her på forumet gjøre magi for at de som faktisk kan dette, kan trylle fram en dato for når alt er klart? Skal vi trosse det tusenvis av datakyndige har sagt før oss, å downgrade iPhonen din?

Alt ovenfor er umulig, og det vil ikke skje noe uansett hvor mye du syter for at du ikke kan få ting som koster penger gratis.

En utvikler skal tjene penger, så om du støtter et par stykker, mens du venter på å få bli gjerrigknark, og kjøre utviklingsselskapene konk, så ville ikke det drept deg.

krJo 18. mars 2012 04:16

Sitat:

Sitat av Jungle (Innlegg 2499866)
ahhhh.. jeg klarer ikke å vente.. tanken på at onkel kan laste ned 100 gratis app og kose seg 24/7 får meg til å gå å henge meg selv.. fyfaen..

faen te så mye styr å bare downgrade noe

Er du overrasket? Vi snakker jo om Apple.

R0flcopter 23. mars 2012 13:26

Jailbreak kom ut 6. mars... ser vi har oppdaterte folk her :P


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 10:51.