' freak.no - DreamBox FAQ
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Generell forbrukerelektronikk (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=63)
-   -   DreamBox FAQ (https://freak.no/forum/showthread.php?t=42992)

Seigmansen 22. mai 2007 14:27

Flott, nå er jeg registrert bruker

seigalf 16. august 2007 10:41

Sitat:

Sitat av glenn
Det er med en dreambox som med ett smartkort; Det er ikke ulovlig før DU som bruker selv legger inn ulovlig programvare. Selve boksen (og kortene) i seg selv er ikke ulovlige. Det er som med brekkjern for eksempel, ett helt legitimt verktøy som også tilfeldigvis egner seg godt til andre ting ;)

Sjansen for å bli "tatt" er nærmest mikroskopiske. De som eventuellt blir straffeforfulgt er de som SELGER kort videre. Til eget bruk ser jeg neppe at det er noe man gidder å slå ned på.

så ifra en skala fra 1 til 10 så og bli tatt så er risken?

Thysanoptera 16. august 2007 11:30

seigalf: Jeg vet ikke, men vil gjette... 1.

seigalf 31. august 2007 17:57

jeg fikk høre av fattern at en fyr ble busta for og ha dreambox og fikk 500 000 kr i bot (WOW),stor sum ass hehe, hva søkte han etter a

dico 31. august 2007 18:05

Finnes en artikkel på nette om folk folk har blitt busta.. De fikk verken bot eller straff. Så at noen plutselig får 500 000,- i bot virker for meg urealistisk.

I så fall måtte han ha distubert et nettverk med flere servere. Kun for fortjeneste. Men om du har en server og deler med familiemedlemmer tviler jeg på at du vil få bot en gang om det merkes.

Haavard74 16. september 2007 23:39

Kabeltv
 
Har nå lest igjennom hele denne tråden og lest litt rundt på digsat.net for å finne svar, men jeg har ikke funnet noen enda.

Jeg vurderer å oppgradere min force dekoder med grunnpakken hos Canal digital til en Dreambox for PVR muligheter og muligens få tilgang på noen ekstra kanaler.

Jeg har fått med meg at jeg ved å flashe den orginale programvaren og sette inn PeterPan ol. programvare får man tilgang på Canal Digital sin programpakke som jeg jo har lovlig kort til.

Det jeg lurer på da er, kan jeg få inn Canal+ gratis ved hjelp av noen programvare som finnes på nettet? Det ligger jo tilgjengelig i kabelen fra før, men trnger bare ett kort for å låse opp krypteringen.

Om jeg kan få inn Canal+, kan dere gå meg igjennom stegene som trengs for å få tilgang. Jeg er veldig nybegynner på dette her.

På forhånd tusen takk!

Gubbe 17. september 2007 05:45

Du får ikke gratis C+, men du kan kjøre cardshare for å redusere dine utgifter på programkortet.

Haavard74 17. september 2007 10:06

Oki. Hvis jeg cardsharer. Hvordan gjør jeg det, og hvem deler jeg med? finnes det en side med slike cardshare grupper på som jeg kan få innpass på?

Edit: Hvorfor kan jeg ikke få inn Canal + gratis egentlig? ligger det ikke nøkler ute til nedlasting for nettopp dette formålet?

glenn 18. september 2007 07:20

Cardsharing er strengt "underground", du vil aldri finne noen seriøse aktører åpent på webben. Er du interessert i cs, så er det i praksis ingen vei utenom å lese, lære og forsøke å sette det opp selv.

Angående din edit: Nei. Og dette svarte Gubbe på allerede i posten over din.

Hackiz 30. oktober 2007 09:37

glenn, tar du på deg jobben å oppdatere førstesiden? :)
Btw, meget god FAQ!

Aquatran 8. oktober 2008 15:31

sorry vist jeg ikke har lest meg frem til svare, å den første posten følte jeg ikke helt var så lett å forstå, men Hva er en dreambox å hvordan fungerer denne her?

Baxter 7. november 2008 12:51

En Dreambox er en satellit, kabel eller bakkenett tuner som kan bruke forskjellige pirat-løsninger til å dekode signaler. Den har et Linux opperativsystem(image) som der finnes 100 av tredjeparts alternativer av.
Dette er fryktlig forenklet, der er mye fler muligheter enn dette med en DM, men det gir deg en start.

locked65 7. november 2008 13:06

Her er en butikk til:http://www.dreambox.as

kåreklarlakk 12. juli 2010 15:10

Dreambox til svært hyggelig pris eller bare fjas?
 
Dealextreme selger en dreambox for 75 dollar mens en kompis av meg kjøpte en for 3-4 tusen kr. Er det noen som vet om den som selges der er noe tess? Dream DM-Box DM500 V8 DVB-S Standalone Linux Digital Satellite Receiver with LAN Port heter den.

Teigen 14. juli 2010 00:07

Det kryr av Dreambox kopier om dagen, spesielt 500 boksene. Jeg hadde heller bestilt fra en ordentlig side, da er du sikker på å få ekte vare. 3-4 000 for en 500 boks hørtes forresten latterlig dyrt ut.

kåreklarlakk 15. juli 2010 01:26

Ja det har du nok rett er nok jeg som blanda type dreambox dvs. det er ikke 500 han kompisen min har. Kjøpte forresten den til 75 dollar, er spent på om jeg får den til å virke. Trenger man ikke software til disse? Kan man laste ned slikt no sted?

Spenol 2 4. august 2011 17:16

Har en satnux som er en eksakt replika av dm 800 hva må jeg gjøre for å få tv tilgang? Om noen har bra peiling så setter jeg stor pris på tilbakemeldinger. Gjerne på PM om noen gidder.

knivibaguet 5. august 2011 13:31

Hvor enkelt er det å sette opp DreamBox?
Det hørtes ut som masse styr og kode og legge til de pakkene...... :/
Er det programvare som kan gjøre det for deg?
Hva slags smart-card trenger man? vanlig canal digital?

Max_Minus 5. august 2011 15:16

Sitat:

Sitat av knivibaguet (Innlegg 2201179)
Hvor enkelt er det å sette opp DreamBox?
Det hørtes ut som masse styr og kode og legge til de pakkene...... :/
Er det programvare som kan gjøre det for deg?
Hva slags smart-card trenger man? vanlig canal digital?

Hei
Det er ikke SÅ veldig vansklig å "sette opp" en DM. Det meste downloader du fra fjernkontrollen din;) Telemark:bergenser:

Max:)

knutazz 5. august 2011 16:59

veldig bar og informativ FAQ på dreambox, dette er noe jeg har lett etter da jeg er interessert i og sette opp dette selv. KP fra meg

UncleAndy 5. august 2011 17:06

Lurer veeldig på en dreambox nå gitt. Lurer litt på ett dual oppsett med Altibox og DM. Noen som har erfaringer med dual oppsett?

knivibaguet 8. august 2011 21:15

Sitat:

Sitat av Max_Minus (Innlegg 2201311)
Hei
Det er ikke SÅ veldig vansklig å "sette opp" en DM. Det meste downloader du fra fjernkontrollen din;) Telemark:bergenser:

Max:)

så man kjøper en dreambox du kopler den til tv'n, går inn på dreambox og laster ned noen programmer og så har du alle kanalene og pvr?

ja Telemark ! :D

btw, hva er dual oppsett og hva er vitsen trenger jo bare en til tv? eller......

Max_Minus 15. august 2011 18:53

Linux Box
 
Hei
Du kjøper den dreambox´en du trenger(cabel,satelitt,terestial) Bytter ut orginal OS med ett tredje part OS(Image). Du laster ned det du trenger via fjernkontrollen. Program du trenger (Dream-Up)(DCC) Jeg lærte en del på digsat.net anbefaler denne forum sida. Mye how to for dreambox:p Skjønner ikke helt hva du mener med dual oppsett:confused:

Max:)


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 01:27.