' freak.no - Den store legemiddeltråden
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Utvalgte rusforumtråder (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Den store legemiddeltråden (https://freak.no/forum/showthread.php?t=72419)

Pablo_P 13. august 2008 19:45

Sitat:

Sitat av Sindre


Ellers går det i apedop kategorien, og er i guppen av benzodiazepiner (Valium(diazepam), Rohypnol(Flunitrazepam) osv). Virkestoffet heter forøvrig Clonazepam, og det brukes for å unngå diverse anfall som du kan lese under Indikasjoner på felleskatalogen.no. Det er altså STERKT sløvende..

Rivotril er ikke apedop. Piller som f.eks Nozinan og truxal er apedop.

DeMenT 13. august 2008 20:05

I min bok er det apedop hvertfall. Mulig andre setter grensa et annet sted.

mr.kilmister 15. august 2008 18:28

hei har noen peiling på stoffet dextropropoxyfen som finnes i piller som di-antalvic, wygesic, darvocet- N, "Di-gesic", "Capadex , paradex darvon. lurte bare på om dette er noe å ruse seg på (fås reseptfritt i tunisia, der jeg for tiden er) og hvordan man ekstrakterer vekk paracetamolen i det med 400 mg paracetamol og 35mg dextropropoxyfen så fu**er man levra ganske mye opp prøvd 2 ganger nå å legge det i et glass vann å latt det stå men det funker ikke:/

Dodecha 15. august 2008 18:55

Wikipedia nevner at det blir bruk rekreasjonellt ved å fjerne paracetamolen som du sier.

Det er et mildt smertestillende middel i opiat kategorien.

Pepsi-cola 16. august 2008 06:01

Sitat:

Sitat av eddy1337
lurer på om noen av dere har sett eller kan identifisere dem. Er littegranne større en Doble og ser ut som på bildet: og det står H3, fant plutselig mange av dem på rommet mitt.

Jeg trenger også og vite hva denne pillen er? er det noen som veit?


Bilde!
http://www.freakforum.nu/forum/attac...achmentid=4348

pidget 16. august 2008 10:25

Sitat:

Sitat av Sindre
I min bok er det apedop hvertfall. Mulig andre setter grensa et annet sted.

Apedoputrykket passer vel best på AntiPsykotiske midler, samt at det, ihvertfall for min del er medisiner som man blir APe av.. ;)

Dodecha 16. august 2008 14:20

Sitat:

Sitat av pidget
Apedoputrykket passer vel best på AntiPsykotiske midler, samt at det, ihvertfall for min del er medisiner som man blir APe av.. ;)

"Apedop" er et slangutrykk blandt folk som generellt sett betyr alle piller som sløver deg ned, helst til et punkt der du bare sikler og ikke er noe særlig god til å kommunisere.

Det har vel noen få variasjoner i mening ettersom det er et utrykk og ikke noe man finner i ordboka, end of discussion, dette er legemiddeltråden. Ikke diskuter-meningen-av-slangutrykk-tråden.

Lat 20. august 2008 23:21

imun mot benzodiazepiner?
 
Jeg har ved to anledninger spist benzodiazepiner uten å merke noen virkning. Den første gangen spiste jeg en og en halv 2mgXanor i løpet av en totimersperiode. Ved den andre anledingen tok jeg en 5mg vival. Ingen av gangene merket jeg så mye som en anntydning til noe som helst. Xanoren kan muligens være en forfalskning(hørt det finnes, men vet hvor vanlig det er i Norge), men vivalen ble kjøpt på apotek i Norge. skjønner ingenting! har jeg tatt for lite? eller er det noen som ikke responderer på slike piller?

Noen med erfaring og/eller peiling?

(merket heller ingen virkning av10mg baklofen)

Dodecha 20. august 2008 23:27

Spørsmålet er hva du forventer som "virkning", om tablettene brukes i medisinsk sammenheng kan lave doseringer ikke påvirke deg stort selv om det gjør jobben sin.

Ta en titt på felleskatalogen.no og søk opp tablettene, der står anbefalte doseringer og overdoseinformasjon, bruk dette som veiledning og prøv med høyere doser om det trengs.

Lat 20. august 2008 23:39

Takk for svar, men...
 
:) Med virkning så mener jeg ikke nødvendigvis rus, men jeg ble følte ikke anntydning hverken døsighet eller muskelrelakserende effekt. er det mulig å være imun mot slikt?

Dodecha 20. august 2008 23:42

Det går an å ha en høyere toleranse til noen stoffer i forhold til andre personer, men for å være totalt immun mot benzodiazepiner må du ha en hjerne uten GABA reseptorer, noe som ikke finnes.

OaaXia 20. august 2008 23:44

aporex bør føres opp

Dodecha 20. august 2008 23:55

Sitat:

Sitat av OaaXia
aporex bør føres opp

Huh? Virkestoffet dekstropropoksyfen er et mildt opiatbasert smertestillende for lave til moderate smerter, virkningene er omtrent som aspirin, ikke akkurat noe du kan ruse deg på.

OaaXia 21. august 2008 00:05

wikipedia sier det blir brukt til å dope seg, En kompis av meg fikk en opiat rus på det og det er a preparat. Såvidt jeg har fått med meg er det en del heftigere en paracet. Kanskje noen andre her som har noen erfaringer med aporex?

Dodecha 21. august 2008 00:08

Hvor mye tok kompisen din? Det er 400mg paracetamol i pillene, noe som gjør de veldig dårlig egnet til å ta mye av, paracetamolforgiftning kan føre til kvalme, leverskade, indre blødninger.

OaaXia 21. august 2008 00:13

Hvis jeg ikke husker helt feil var det seks stykker han tok. Skal også sies at han ikke er en "smart" rusmisbruker. Dessuten er det endel rene dekstropropoksyfen tabletter som blir lagd, endog ikke noe som er på det norske lovlige markedet. Det er også mulig å lage et ekstrakt av pillene for å få vekk paraceten men, jeg vet ikke hvordan det blir gjort.

Dodecha 21. august 2008 00:21

2,4 gram paracetamol er ikke dødelig, men jeg tviler sterkt på at det er sunt.
Dekstropropoksyfen er uansett ikke noe veldig ettertraktet, ettersom et godt antall andre opiater har mye kraftigere virkninger (kodein, oksykodon, fentanyl, listen fortsetter).

Ja det er mulig å ekstrahere paracetamolen fra pillene med en såkalt vannekstraherings teknikk

Jeg tok å oppførte aporex.
Det overrasker meg stadig hva slags merkelige (og upotente) legemidler folk pakker i seg for få den minste rus.

selveste77 21. august 2008 02:36

noen som vet hva dette er?
 
Min kone fant en klipspose med noen piller
Noen som vet hva det er?
http://bildr.no/thumb/243016.jpeg
blå med delekryss og ingen ting annet og hvit med delestrek og CL/D?

ZionRoad 21. august 2008 04:24

Ligner på Rohypnol/Roche/Flunipam/Kryssere/hyppere/roofies(samme medikament med mange navn), men tviler når det kommer til CL/D.

selveste77 21. august 2008 04:45

Sitat:

Sitat av ZionRoad
Ligner på Rohypnol/Roche/Flunipam/Kryssere/hyppere/roofies(samme medikament med mange navn), men tviler når det kommer til CL/D.


ok rohypnol,roche er vel grønne og ovale,flunipam er hvite? og "kryssere" er hvite? eller?

disse er lyseblå ingen skrift? de hvite føler jeg har sett før men husker ikke hva det kan være,det står CL over delestreken og D under?
men det var x-antall i en klipspose så jeg regner med at det er noe "gøy" :)

scavanger 21. august 2008 05:23

Er vel de hvite ZionRoad mener. om jeg ikke husker helt feil er de hvite vival

selveste77 21. august 2008 05:30

Sitat:

Sitat av scavanger
Er vel de hvite ZionRoad mener. om jeg ikke husker helt feil er de hvite vival

Ok ,ja vival kan nok stemme fikk det tidligere,takk:)

yakooza 26. august 2008 20:36

Er det noen her som har erfaing med seponering av xanor? Jeg selv bruker 2x3mg xanor depot tabletter hver dag, og jeg vurderer og slutte! Vet ikke helt hvorfor, de hjelper meg. Men jeg vet at jo lengre en bruker slike preperater jo vanskeligere er det og slutte, og at kroppen blir vant med dem og trenger mer for og fungere skikkelig. Er det noen som vet om det er noen preperater jeg kan spørre legen min om, som gjør nedtrappingsfasen min lettere?

Deci 26. august 2008 21:40

Den hvite pillen kona di fant er stesolid 5mg. Det samme som Valium bare et annet navn det markedsføres under.

busemann 28. august 2008 02:32

Sitat:

Sitat av yakooza
Er det noen her som har erfaing med seponering av xanor? Jeg selv bruker 2x3mg xanor depot tabletter hver dag, og jeg vurderer og slutte! Vet ikke helt hvorfor, de hjelper meg. Men jeg vet at jo lengre en bruker slike preperater jo vanskeligere er det og slutte, og at kroppen blir vant med dem og trenger mer for og fungere skikkelig. Er det noen som vet om det er noen preperater jeg kan spørre legen min om, som gjør nedtrappingsfasen min lettere?

Alprazolam(Xanor i ditt tilfelle) bør seponeres gradvis og forsiktig så slipper du de verste ubehagelighetene som kan forekomme.
Nå sier du ingenting om hvor lenge du har brukt medikamentet, noe som er avgjørende for seponeringsprosessen. Har du brukt det over lengre tid bør du vise
mer forsiktighet. Om du finner nedtrappingen vanskelig med Xanor kan du bytte til ett langtidsvirkende benzodiazepin, som valium.
Har selv erfaring med dette så er det noe mer konkret du lurer på så er det bare å spørre.

knott 29. august 2008 17:41

Hørt noe snakk i at det kanskje blir trekt fra markedet? Er det mest de som fikk rohypnol før som får xanor nå hos legen? Hvor lang tid tar det sånn ca før man skulle bli avhengig av dette?

De som blander dette med amf kan bli aggresive og voldelige uten grenser ?

zitomata 29. august 2008 23:59

Wellbutrin Retard og hasj
 
Hei, jeg går fortiden på 300 mg Wellbutrin Retard. Og lurer på om det er noen her som har erfaring med å bruke Wellbutrin Retard og røyke hasj samtidlig... Er det trygt eller er det noe jeg ikke bør gjøre?

Dodecha 30. august 2008 00:47

Det er ikke fysisk skadelig, men du bør tenke godt over om et hasjforbruk gagner deg om du går på antidepressiva. Folk kan peke så mye finger de vil til deg, men du bestemmer over deg selv, jeg prøver bare å si at det ikke akkurat forbedrer situasjonen din om du sliter fra før.

sneipen 30. august 2008 03:31

Er det navnet på medisinen?

Übermench 30. august 2008 03:37

Ja, ordet "retard" missbrukes mye fortiden. Det betyr noe sånt som nedsatt på latin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_disabilities

superytze 30. august 2008 04:51

Ut ifra det jeg kan lese på www.felleskatalogen.no så er Wellbutrin Retard antideppresiva.
Så kan jo si at ut ifra egen erfaring med å blande antideppressiva og hasj(var riktikgnok en viss mengde alkohol inne i bildet også). men det er faktisk noe av det verste jeg har kombinert, fikk en følelse av at jeg ikke kunne snakke eller bevege, som om jeg var lam eller noe. da det endelig begynte å klarne litt igjen endte det hele med at jeg satt alene på badet å alene å spydde resten av natta.. nå tok jeg kanskje en litt en større dose enn det man skal(men uansett, min erfaring med den balndingen der)

busemann 30. august 2008 12:21

Sitat:

Sitat av knott
Hørt noe snakk i at det kanskje blir trekt fra markedet? Er det mest de som fikk rohypnol før som får xanor nå hos legen? Hvor lang tid tar det sånn ca før man skulle bli avhengig av dette?

De som blander dette med amf kan bli aggresive og voldelige uten grenser ?

Leger har i årevis prøvd å påvirke legemiddelverket til å avregistrere Xanor/Alprazolam fra det Norske markdet uten at det har gitt noe resultater. Flere mener den terapeutiske verdien er lav og at vi har andre benzodiazepiner som kan benyttes effektivt til samme formål. Hvorvidt dette vil skje er det vel ingen som kan forutse. Vil nok tro at vi mer sannsynlig vil se Xanor bli flyttet til reseptgruppe A, som medfører strenger overvåkning av utskrivninger.

Vil nok være mest naturlig for de som fikk Rohypnol å bytte til Flunipam som er et synonympreparat(samme virkestoff, annen produsent). Xanor er et anxiolytikum uten de samme potente sedative egenskapene til Flunitrazepam.

Hvor fort man blir avhengig av Xanor eller et annet BZ kommer jo an på en del faktorer; dose, hvor ofte du tar medikamentet, osv.

Deci 31. august 2008 17:05

Jeg har prøvd Xanor en gang, fikk 2mg før en operasjon. Det er etter min mening det kraftigste benzodiazepinet jeg har prøvd. At flunitrazepam ble flyttet til A-respet og at alprazolam fremdeles er et B-preparat synes jeg er noe snodig.

yakooza 31. august 2008 20:17

Sitat:

Sitat av busemann
Alprazolam(Xanor i ditt tilfelle) bør seponeres gradvis og forsiktig så slipper du de verste ubehagelighetene som kan forekomme.
Nå sier du ingenting om hvor lenge du har brukt medikamentet, noe som er avgjørende for seponeringsprosessen. Har du brukt det over lengre tid bør du vise
mer forsiktighet. Om du finner nedtrappingen vanskelig med Xanor kan du bytte til ett langtidsvirkende benzodiazepin, som valium.
Har selv erfaring med dette så er det noe mer konkret du lurer på så er det bare å spørre.

jeg har brukt 2x3mg xanor i et år nå, før den tid har jeg brukt 3x25mg sobril daglig i noen mnd. sluttet med det da dette ikke ga meg noe effekt, deretter har jeg brukt stesolid 3x5mg daglig for en kort stund. Dette hjalp meg heller ikke noen ting, begynnte deretter med xanoren (2x3mg). Men nå har jeg brukt xanoren i så lang tid at virkningen avtar også her, har heller ikke lyst til og øke mg. I felleskatalogen står det at det er effektivt i 8 mnd. Begynner og bli litt frustret, sliter masse med angst. Hvordan kan da valium hjelpe meg med seponeringen da valium, stesolid etc. inneholder de samme virkestoffene? Hvor mye brukte du under nedtrappingsfasen? Sliter også med muskelspenninger pga. xanoren ikke virker så bra som den gjorde tidligere, er det mulig om det finnes noen medikamenter som kan hjelpe meg med dette? Fortvilet....

yakooza 31. august 2008 21:38

Sitat:

Sitat av busemann
Alprazolam(Xanor i ditt tilfelle) bør seponeres gradvis og forsiktig så slipper du de verste ubehagelighetene som kan forekomme.
Nå sier du ingenting om hvor lenge du har brukt medikamentet, noe som er avgjørende for seponeringsprosessen. Har du brukt det over lengre tid bør du vise
mer forsiktighet. Om du finner nedtrappingen vanskelig med Xanor kan du bytte til ett langtidsvirkende benzodiazepin, som valium.
Har selv erfaring med dette så er det noe mer konkret du lurer på så er det bare å spørre.

var et par ting til jeg lurte på kansje du kan fortelle litt om hvordan nedtrappingen gikk for deg, hvor mye xanor du hadde brukt, hvor lang tid osv? en annen ting jeg lurer på om det er noen medikamenter som forsteker virkningengen av xanonren? jeg vet det finnes men vet ikke hvilke, som nevnt tidligere så er jeg veldig usikker på om jeg vil trappe ned eller ei, da de fremdeles hjelper meg enda. kan også nevne at jeg bruker nozinan for og sove, hjelper meg også mot anspentheten min, kansje jeg kunne bytte disse ut mot noen andre. vis noen har noen erfaringer så er jeg takknemelig for svar!

Deci 31. august 2008 21:44

Min erfaring med seponering av diazepam:

5mg tre ganger daglig i over et år.

Gikk så over til å ta 3kvart pille, altså ca 3.7mg tre ganger daglig i to uker.
Etter dette gikk jeg over til å ta en halv pille tre ganger daglig i nye to uker.
Så gikk jeg over til å ta en kvart pille tra ganger daglig i nye to uker.
Etter dette tok jeg ca en halv pille til sammen om dagen i en uke, til jeg tok en kvart pille om dagen i en uke. Dette gjorde at jeg slapp mange nasty abstinenser selvom suget er der den dag i dag, over to år senere.

Slik regner jeg med at det er på xanor, selvom det er et sterkere benzodiazepin er det ikke så mye forskjell på nedtrappingen.

yakooza 2. september 2008 00:55

Er det noen som vet om mulig det er og si hvor mange feks. valium 5mg tilsvarer en 3mg xanor depottablett i styrke?

busemann 3. september 2008 21:57

Sitat:

Sitat av Deci
Jeg har prøvd Xanor en gang, fikk 2mg før en operasjon. Det er etter min mening det kraftigste benzodiazepinet jeg har prøvd. At flunitrazepam ble flyttet til A-respet og at alprazolam fremdeles er et B-preparat synes jeg er noe snodig.

Er nok ganske individuelt hva folk mener er det mest potente benzodiazepinet når det kommer til Flunitrazepam og Alprazolam, men de sedative egenskapene som de fleste opplever som selve rusen er mye kraftigere hos Flunitrazepam i forhold til Alprazolam.

Flunitrazepam ble omklassifisert til A reseptgruppen i hovedsak pga. økende antall overdoseofre med Flunitrazepam i blodet. Også den illegale/legale omsetningen var en faktor.

Sitat:

Sitat av yakooza
jeg har brukt 2x3mg xanor i et år nå, før den tid har jeg brukt 3x25mg sobril daglig i noen mnd. sluttet med det da dette ikke ga meg noe effekt, deretter har jeg brukt stesolid 3x5mg daglig for en kort stund. Dette hjalp meg heller ikke noen ting, begynnte deretter med xanoren (2x3mg). Men nå har jeg brukt xanoren i så lang tid at virkningen avtar også her, har heller ikke lyst til og øke mg. I felleskatalogen står det at det er effektivt i 8 mnd. Begynner og bli litt frustret, sliter masse med angst. Hvordan kan da valium hjelpe meg med seponeringen da valium, stesolid etc. inneholder de samme virkestoffene? Hvor mye brukte du under nedtrappingsfasen? Sliter også med muskelspenninger pga. xanoren ikke virker så bra som den gjorde tidligere, er det mulig om det finnes noen medikamenter som kan hjelpe meg med dette? Fortvilet....

Under nedtrappingen vil det være lurt å snakke med psykiater/psykolog, for den angsten du har nå vil selvfølgelig bli forverret under denne fasen. Dette sier jeg ikke for å skremme, men det er realiteten. Hvor lang tid du skal bruke på å seponere er det bare du og kroppen din som vet, veldig viktig at du gjør det rolig uten å forhaste deg, for det vil garantert ikke hjelpe deg.

Valium/Stesolid/Vival vil hjelpe deg pga. halveringstiden er mye lengre enn på Xanor, du vil slippe å ta medikamentet like ofte og konsetrasjonen i blodet vil lettere kunne holdes balansert.

Sitat:

Sitat av yakooza
Er det noen som vet om mulig det er og si hvor mange feks. valium 5mg tilsvarer en 3mg xanor depottablett i styrke?

http://www.bcnc.org.uk/equivalence.html

3mg Alprazolam tilsvarer sånn ca. 60mg Diazepam. +- så klart.

busemann 4. september 2008 00:50

Sitat:

Sitat av yakooza
var et par ting til jeg lurte på kansje du kan fortelle litt om hvordan nedtrappingen gikk for deg, hvor mye xanor du hadde brukt, hvor lang tid osv? en annen ting jeg lurer på om det er noen medikamenter som forsteker virkningengen av xanonren? jeg vet det finnes men vet ikke hvilke, som nevnt tidligere så er jeg veldig usikker på om jeg vil trappe ned eller ei, da de fremdeles hjelper meg enda. kan også nevne at jeg bruker nozinan for og sove, hjelper meg også mot anspentheten min, kansje jeg kunne bytte disse ut mot noen andre. vis noen har noen erfaringer så er jeg takknemelig for svar!

Brukte Xanor i en lengre periode(noe over 6 måneder), starta med 2mg daglig og var oppe i 8mg på slutten, før jeg selv bestemte for å trappe ned. Hadde selv avtale med psykiater om å bestemme tempoet på seponeringen selv, brukte noe over 3 måneder på redusere den daglige dosen med 50%, var da nede i 4mg før jeg byttet til et langtidsvirkende benzodiazepin, som i mitt tilfelle da ble Valium. Da dette er en stund siden kan jeg huske hvor mange mg Diazepam jeg begynte med, men husker jeg var fullstendig ferdig etter 4 måneder, så brukte totalt 7 måneder. Brukte ingen andre medikamenter ved siden av, og slapp unna det verste pga. lang seponeringstid. Så for meg gikk det mye bedre enn forventet.

Er flere medikamenter som kan forsterke virkningen av Xanor og andre BZ, men ingen av de vil du få skrevet ut så da er det vel ubetydelig.

djengo 5. september 2008 04:53

hei. har fått noen blåvalium jeg lurer på om er noe tess.

de er blå, står 10 på den ene siden, og bokstavene KH på den andre siden.

noen som kan si litt om disse?

yakooza 5. september 2008 23:52

Sitat:

Sitat av busemann
Er nok ganske individuelt hva folk mener er det mest potente benzodiazepinet når det kommer til Flunitrazepam og Alprazolam, men de sedative egenskapene som de fleste opplever som selve rusen er mye kraftigere hos Flunitrazepam i forhold til Alprazolam.

Flunitrazepam ble omklassifisert til A reseptgruppen i hovedsak pga. økende antall overdoseofre med Flunitrazepam i blodet. Også den illegale/legale omsetningen var en faktor.



Under nedtrappingen vil det være lurt å snakke med psykiater/psykolog, for den angsten du har nå vil selvfølgelig bli forverret under denne fasen. Dette sier jeg ikke for å skremme, men det er realiteten. Hvor lang tid du skal bruke på å seponere er det bare du og kroppen din som vet, veldig viktig at du gjør det rolig uten å forhaste deg, for det vil garantert ikke hjelpe deg.

Valium/Stesolid/Vival vil hjelpe deg pga. halveringstiden er mye lengre enn på Xanor, du vil slippe å ta medikamentet like ofte og konsetrasjonen i blodet vil lettere kunne holdes balansert.



http://www.bcnc.org.uk/equivalence.html

3mg Alprazolam tilsvarer sånn ca. 60mg Diazepam. +- så klart.

Så det vil si at jeg tar sånn ca. 24 stk. 5 mg Diazepam daglig, viste at de var sterke men må si at jeg ble litt overasket men ok. Uansett så er jeg intressert i hvilke medikamenter som forsterker virkningen av Alprazolam, selv om du mener legen allikevel ikke vil skrive dem ut. Leger er en ting vet du! Men stemmer det at noen sorter mat kan gjøre dem mer effektive? Og ja er helt klar over at pillene er som skalkeskjul for angsten min, en sånn er livet mitt også.

Deci 6. september 2008 13:15

Poteter feks inneholder små mengder av et stoff som er veldig likt diazepam. Kanskje det å spise en god middag forsterker effekten? who knows.

busemann 6. september 2008 14:03

Sitat:

Sitat av yakooza
Så det vil si at jeg tar sånn ca. 24 stk. 5 mg Diazepam daglig, viste at de var sterke men må si at jeg ble litt overasket men ok. Uansett så er jeg intressert i hvilke medikamenter som forsterker virkningen av Alprazolam, selv om du mener legen allikevel ikke vil skrive dem ut. Leger er en ting vet du! Men stemmer det at noen sorter mat kan gjøre dem mer effektive? Og ja er helt klar over at pillene er som skalkeskjul for angsten min, en sånn er livet mitt også.

Om du starter med 24 à 5mg Diazepam vil du gå rundt som en zombie, Diazepam er et mer potent sedativum enn Alprazolam. Om du vil gjøre det enklere for deg selv bør du redusere Xanor dosen med 1-3mg før du bytter til et langtidsvirkende benzodiazepin, Diazepam og Flunitrazepam er de som er aktuelle med en aktiv metabolitt med lang halveringstid.

Medikamenter som hemmer CYP450 enzymet CYP3A4 vil øke effekten av Alprazolam og enkelte andre benzodiazepiner. Om du tror du finner de på gata, here goes; Erytromycin, Itrakonazol, Ketokonazol, Nefazodon og Ritonavir. Søk de opp på google og du finner preparatnavn. En noe potent CYP450-hemmer som du faktisk finner i butikken er grapefrukt(juice). Stjernefrukt, pomelo og bitterappelsin fungerer også i noen grad.

Andre stoffer som vil potensere benzodiazepiner er opioider/opiater, barbiturater, Carisoprodol, Etanol, andre benzodiazepiner osv.
Det sier seg selv hvor lurt det er å bruke noen av disse til å øke effekten av Xanor.

Sitat:

Sitat av Deci
Poteter feks inneholder små mengder av et stoff som er veldig likt diazepam. Kanskje det å spise en god middag forsterker effekten? who knows.

Hvilket stoff er det vi prater om da?

busemann 6. september 2008 19:47

I de fleste land markedsføres benzodiazepiner under forskjellige navn, under finner du en liten oversikt.

Alprazolam
Argentina: Alplax; Amziax; Ansielix; Becede; Bestrol; Calmol ; Emeral; Krama; Medronal; Prenadona; Prinox; Psicosedol; PTA; Retan; Tensium; Thiprazolan; Tranquinal; Xanax;
Australia: Alprax; Kalma ; Ralozam€; Xanax;
Austria: Alprastad; Alpratyrol€; Xanor;
Belgium: Alpraz; Alprazomed; Docalprazo; Topazolam; Xanax;
Brazil: Altrox; Apraz; Frontal; Tranquinal;
Canada: Apo-Alpraz; Novo-Alprazol; Nu-Alpraz; Xanax;
Chile: Adax; Grifoalpram; Prazam; Sanerva; Tricalma; Zotran;
Czech Republic: Frontin; Helex; Neurol ; Xanax;
Denmark: Alprox; Tafil;
Finland: Alprox; Xanor;
France: Xanax;
Germany: Cassadan; Esparon€; Tafil; Xanax;
Greece: Antanax€; Saturnil; Xanax;
Hong Kong: Nalion ; Renax; Xanax;
Hungary: Frontin; Xanax;
India: Alprax; Alprocontin; Anzilum; Pacyl; Restyl; Tranax; Xycalm; Zolam;
Ireland: Alprox; Calmax; Gerax; Xanax;
Israel: Alpralid; Alprox; Apox€; Xanagis; Xanax;
Italy: Alpravecs; Alprazig; Frontal; Ibizolam€; Mialin; Valeans; Xanax;
Malaysia: Apo-Alpraz; Xanax;
Mexico: Alzam; Farmapram; Neupax; Tafil;
Netherlands: Xanax;
Norway: Xanor;
New Zealand: Xanax;
Portugal: Alpronax; Pazolam; Prazam; Unilan; Xanax;
Russia: Alzolam (Алзолам); Helex (Хелекс); Xanax (Ксанакс);
South Africa: Alzam; Anxirid; Azor; Drimpam€; Panix€; Xanolam€; Xanor; Zopax;
Singapore: Alzolam€; Apo-Alpraz; Dizolam€; Xanax; Zacetin;
Spain: Trankimazin;
Sweden: Alpralid€; Xanor;
Switzerland: Xanax;
Thailand: Alcelam; Alnax; Alprax; Anax; Anpress; Anzion€; Dizolam; Marzolam; Mitranax€; Pharnax; Siampraxol; Xanacine; Xanax; Xiemed;
Turkey: Xanax;
United Kingdom: Xanax;
United States: Niravam; Xanax; Venezuela: Ansilan; Danox; Tafil;

Bromazepam
Argentina: Angular€; Atemperator; Benedorm; Bromatanil; Creosedin; Equisedin; Estomina; Fabozepam; Finaten; Gasmol ; Lexotanil; Molival€; Neurozepam; Nulastres; Octanyl; Sedatus €; Sipcar; Tritopan;
Australia: Lexotan;
Austria: Lexotanil;
Belgium: Bromatop; Bromidem; Docbromaze; Kelalexan; Lexotan;
Brazil: Bromazepan; Bromoxon; Brozepax; Calmex €; Deptran€; Lexotan; Lucitan€; Nervium; Neurilan; Novazepam€; Relaxil; Somalium; Uni Bromazepax;
Canada: Lectopam;
Chile: Lexotanil; Totasedan;
Czech Republic: Lexaurin;
Denmark: Bromam; Lexotan;
France: Anxyrex; Lexomil; Quietiline;
Germany: BromaLich€; Bromaz€; Bromazanil; Bromazep; durazanil; Gityl; Lexostad; Lexotanil; neo OPT; Normoc;
Greece: Anconevron€; Evagelin; Lexotanil; Libronil-R; Notorium; Pascalium;
Hong Kong: Akamon; Lexilium; Lexotan;
Ireland: Lexotan;
Israel: Lenitin;
Italy: Brixopan; Compendium; Lexotan;
Malaysia: Akamon;
Mexico: Bropamil€; Lexotan€; Otedram;
Netherlands: Lexotanil;
Portugal: Bromalex; Lexotan; Ultramidol;
South Africa: Brazepam; Bromaze; Brozam€; Lexotan;
Singapore: Lexotan;
Spain: Lexatin;
Switzerland: Lexotanil;
Thailand: Lexotan;
United Kingdom: Lexotan€;
Venezuela: Lexotanil; Nervan;

Brotizolam
Austria: Lendorm;
Belgium: Lendormin;
Chile: Dormex; Noctilan;
Denmark: Lendorm€;
Germany: Lendormin;
Hungary: Lendormin;
Israel: Bondormin;
Italy: Lendormin; Nimbisan;
Japan: Lendormin;
Mexico: Lindormin;
Netherlands: Lendormin;
Portugal: Lendormin;
South Africa: Lendormin;
Spain: Sintonal;
Switzerland: Lendormine€;

Chlordiazepoxide
Argentina: OCM;
Australia: Librium€;
Belgium: Librium€;
Brazil: Psicosedin; Tensil€;
Canada: Librium€; Medilium€; Novo-Poxide€; Solium€;
Czech Republic: Defobin; Elenium;
Denmark: Klopoxid; Risolid; Finland: Risolid;
France: Librium€;
Germany: Librium; Multum; Radepur;
Greece: Oasil;
Hong Kong: Librium;
Hungary: Elenium; Librium;
India: Equilibrium ; Librium;
Ireland: Librium;
Israel: Servium€;
Italy: Benzodiapin€; Librium; Psicofar€; Psicoterina€; Reliberan€; Seren Vita€; Seren€;
Malaysia: Benpine; Klorpo€;
Mexico: Kalmocaps€;
Netherlands: Librium€;
New Zealand: Novapam;
Portugal: Paxium;
Russia: Elenium (Елениум);
South Africa: Librium;
Singapore: Benpine; Klorpo;
Spain: Huberplex; Librium€; Normide€; Omnalio; Paliatin€;
Sweden: Librium€;
Switzerland: Librium€;
Thailand: Benpine; Cozep; Epoxide€;
United Kingdom: Librium; Tropium;
United States: Libritabs€; Librium; Mitran€; Reposans€;
Venezuela: Eposal;

Clobazam
Argentina: Karidium ;
Australia: Frisium;
Austria: Frisium;
Belgium: Frisium;
Brazil: Frisium; Urbanil;
Canada: Frisium;
Chile: Frisin€; Grifoclobam;
Czech Republic: Frisium;
Denmark: Frisium;
Finland: Frisium;
France: Urbanyl;
Germany: Frisium;
Greece: Frisium;
Hong Kong: Frisium;
Hungary: Frisium;
India: Frisium;
Ireland: Frisium;
Israel: Frisium;
Italy: Frisium;
Malaysia: Frisium;
Mexico: Frisium€; Urbadan€;
Netherlands: Frisium; Urbadan€;
New Zealand: Frisium;
Portugal: Castilium; Urbanil;
South Africa: Urbanol;
Singapore: Frisium€;
Spain: Clarmyl€; Clopax€; Noiafren; Sederlona€;
Switzerland: Urbanyl;
Thailand: Frisium;
United Kingdom: Frisium;
United States: Frisium;
Venezuela: Frisium;

Clonazepam
Argentina: Alerion; Ciclox; Clonagin; Clonax; Cloner; Diocam; Edictum; Felanor; Induzepam; Leptic; Neuryl; Olimer; Riuclonaz; Rivotril; Sedovanon; Sensaton; Solfidin;
Australia: Paxam; Rivotril;
Austria: Rivotril;
Belgium: Rivotril;
Brazil: Clonotril; Rivotril;
Canada: Clonapam€; Rivotril;
Chile: Acepran; Clonapam; Clonex; Clozanil; Crismol; Neuryl; Ravotril; Ropsil; Valpax;
Czech Republic: Antelepsin; Rivotril;
Denmark: Rivotril;
Finland: Rivatril;
France: Rivotril;
Germany: Antelepsin; Rivotril;
Greece: Rivotril;
Hong Kong: Rivotril;
Hungary: Clonapam; Clonogal; Rivotril;
India: Epitril; Epizam; Ozepam;
Ireland: Rivotril;
Israel: Clonex; Rivotril;
Italy: Rivotril;
Mexico: Kenoket; Kriadex; Rivotril;
Netherlands: Rivotril;
Norway: Rivotril;
New Zealand: Paxam; Rivotril;
Portugal: Rivotril;
South Africa: Rivotril;
Singapore: Rivotril€;
Spain: Rivotril;
Sweden: Iktorivil;
Switzerland: Rivotril;
Thailand: Povanil; Rivotril;
Turkey: Rivotril;
United Kingdom: Rivotril;
United States: Klonopin;
Venezuela: Rivotril;

Clorazepate
Argentina: Justum; Tencilan; Tranxilium;
Australia: Tranxene€;
Austria: Tranxilium;
Belgium: Tranxene; Uni-Tranxene;
Brazil: Tranxilene;
Canada: Novo-Clopate; Tranxene€;
Chile: Calner; Modival€; Tranxilium;
Czech Republic: Tranxene;
Denmark: Tranxen€;
France: Tranxene;
Germany: Tranxilium;
Greece: Tranxene;
Hong Kong: Tranxene;
Ireland: Tranxene€;
Israel: Tranxal;
Italy: Transene;
Malaysia: Sanor;
Mexico: Tranxene;
Netherlands: Tranxene; Tranxilium;
Portugal: Medipax ; Tranxene;
South Africa: Tranxene;
Singapore: Tranxene€;
Spain: Nansius€; Tranxilium;
Sweden: Tranxilen€;
Switzerland: Tranxilium;
Thailand: Anxielax; Cloramed; Cloraxene; Diposef€; Dipot; Flulium ; Manotran; Polizep; Pomadom; Posene; Sanor€; Serene; Trancap; Tranclor; Trancon; Tranxene; Zetran;
Turkey: Anksen; Tranxilene;
United Kingdom: Tranxene€;
United States: Clorazecaps€; Clorazetabs€; Gen-Xene€; Tranxene;
Venezuela: Tranxen;

Clotiazepam
Belgium: Clozan;
Chile: Rize;
France: Veratran;
Germany: Trecalmo€;
Italy: Rizen; Tienor;
Japan: Rize;
Spain: Distensan;

Diazepam
rgentina: Cuadel; Daiv; Dezepan; Diactal; Dipezona; Fabotranil; Glutasedan€; Lembrol; Plidan; Rupediz€; Saromet; Timab; Valium;
Australia: Antenex; Diazemuls€; Ducene; Pro-Pam€; Valium; Valpam;
Austria: Gewacalm; Psychopax; Stesolid; Umbrium; Valium;
Belgium: Valium;
Brazil: Ansilive; Calmociteno; Compaz; Diazefast; Diazelong€; Diazepan; Dienpax; Kiatrium; Letansil; Noan; Pazolini; Somaplus; Uni Diazepax; Valium; Valix€; Vetansil;
Canada: Diastat; Diazemuls; Meval€; Novo-Dipam€; Valium; Vivol€;
Chile: Cardiosedantol; Elongal€; Pacinax;
Czech Republic: Apaurin; Seduxen; Stesolid;
Denmark: Apozepam; Hexalid; Stesolid; Valaxona; Valium;
Finland: Diapam; Medipam; Stesolid;
France: Novazam; Valium;
Germany: Diazemuls€; Diazep; duradiazepam€; Faustan; Lamra; Mandro-Zep€; Neurolytril€; Stesolid; Tranquase€; Tranquo €; Valaxona€; Valiquid; Valium; Valocordin-Diazepam;
Greece: Apollonset; Atarviton; Stedon; Stesolid;
Hong Kong: Diazemuls€; Kratium; Stesolid;
Hungary: Seduxen; Stesolid;
India: Anxol; Calmpose; Elcion; Paxum; Placidox; Rec-DZ; Valium; Zepose;
Ireland: Anxicalm; Atensine€; Calmigen€; Diazemuls; Stesolid; Valium;
Israel: Assival; Diaz; Disopam€; Stesolid; Valium€;
Italy: Aliseum; Ansiolin; Diazemuls; Eridan€; Micronoan; Noan; Tranquirit; Valitran€; Valium; Vatran;
Malaysia: Diapine; Diapo;
Mexico: Alboral; Arzepam; AT-V€; Benzyme; Diacepam; Diapanil; Diatex€; Farmin€; Freudal€; Imepas€; Laxyl; Nerolid€; Onapan; Ortopsique; Paxate€; Prizem; Rayne€; Relasan€; Relazepam€; Sediver€; Seredyn€; Tandial€; Valium; Vanzor€; Zepan; Zeprat;
Netherlands: Diazemuls; Stesolid; Valium;
Norway: Stesolid; Valium; Vival;
New Zealand: D-Pam; Diazemuls; Propam; Stesolid;
Portugal: Bialzepam; Metamidol; Stesolid; Unisedil; Valium;
Russia: Apaurin (Апаурин); Relanium (Реланиум); Relium (Релиум); Seduxen (Седуксен);
South Africa: Benzopin; Betapam; Calmpose; Diaquel€; Doval; Dynapam€; Ethipam€; Pax; Scriptopam€; Valium;
Singapore: Diapine; Stesolid; Valium€;
Spain: Aneurol ; Calmaven€; Complutine; Diaceplex Simple€; Diaceplex€; Dicepin B6€; Drenian€; Gobanal; Neurocefal Tranqui€; Pacium; Podium€; Sedonervil Complex€; Sico Relax€; Stesolid; Valium; Vincosedan;
Sweden: Apozepam€; Stesolid; Valium€;
Switzerland: Paceum; Psychopax; Stesolid; Valium;
Thailand: Azepam; Diano; Diapam; Diapine; Dizan; Dizepam€; Sipam; Stesolid€; V Day Zepam€; Valenium€; Valium; Zopam;
Turkey: Diapam ; Diazem ; Lizan; Nervium ;
United Kingdom: Alupram€; Atensine€; Dialar; Diazemuls; Evacalm€; Rimapam; Solis€; Stesolid; Tensium; Valclair; Valium€;
United States: Diastat ; Dizac€; T-Quil€; Valium; Valrelease€; Zetran €;
Venezuela: Talema; Telsomet; Valium;

Estazolam
Argentina: Somnatrol€;
Brazil: Noctal;
Canada: Prosom€;
Denmark: Domnamid€;
France: Nuctalon;
Italy: Esilgan;
Japan: Eurodin;
Mexico: Tasedan;
Portugal: Kainever;
United States: Prosom;

busemann 6. september 2008 19:48

Fortsettelse...


Flunitrazepam
Argentina: Nervocuril; Parsimonil€; Primum; Rohypnol;
Australia: Hypnodorm; Rohypnol€;
Austria: Guttanotte; Rohypnol; Somnubene;
Belgium: Hypnocalm€; Rohypnol;
Brazil: Fluserin€; Rohydorm; Rohypnol;
Chile: Ipnopen; Rohypnol€;
Czech Republic: Rohypnol;
Denmark: Flunipam; Rohypnol€; Ronal ;
France: Narcozep; Noriel€; Rohypnol;
Germany: Fluni€; Flunibeta; Flunimerck€; Fluninoc; Rohypnol;
Greece: Hipnosedon; Ilman; Neo Nifalium; Nilium€; Vulbegal;
Hong Kong: Absint€; Flunita; Rohypnol;
Ireland: Rohypnol;
Israel: Hypnodorm; Rohypnol€;
Italy: Darkene; Roipnol; Valsera;
Mexico: Rohypnol;
Netherlands: Rohypnol;
Norway: Flunipam; Flutraz€; Rohypnol€;
Portugal: Rohypnol; Sedex;
South Africa: Hypnor€; Insom; Rohypnol;
Spain: Rohipnol;
Sweden: Flupam€; Fluscand; Rohypnol€;
Switzerland: Rohypnol;
Thailand: Rohypnol;
United Kingdom: Rohypnol€;

Flurazepam
Argentina: Fordrim€;
Australia: Dalmane€;
Austria: Staurodorm;
Belgium: Staurodorm;
Brazil: Dalmadorm;
Canada: Dalmane; Novo-Flupam€; Somnol€;
Germany: Dalmadorm; Staurodorm Neu;
Hong Kong: Dalmadorm;
India: Fluraz;
Ireland: Dalmane; Irdal€;
Italy: Dalmadorm; Felison; Flunox; Midorm AR€; Remdue; Valdorm;
Netherlands: Dalmadorm;
Portugal: Dalmadorm; Morfex;
South Africa: Dalmadorm;
Singapore: Dalmadorm;
Spain: Dormodor;
Switzerland: Dalmadorm;
Thailand: Dalmadorm;
United Kingdom: Dalmane; Paxane€;
United States: Dalmane;
Venezuela: Fluralema;

Ketazolam
Argentina: Ansieten;
Belgium: Solatran€; Unakalm€;
Canada: Loftran€;
Chile: Ansietil; Sedatival;
Germany: Contamex€;
Italy: Anseren;
Netherlands: Unakalm€;
Portugal: Unakalm;
South Africa: Solatran;
Spain: Marcen; Sedotime;
Switzerland: Solatran;
United Kingdom: Anxon€;

Loprazolam
Argentina: Dormonoct;
Belgium: Dormonoct;
France: Havlane;
Germany: Sonin;
Ireland: Dormonoct€;
Netherlands: Dormonoct;
Portugal: Dormonoct;
South Africa: Dormonoct;
Spain: Somnovit;
United Kingdom: Dormonoct€;

Lorazepam
Argentina: Aplacasse; Calmatron; Emotival; Kalmalin; Lorezan; Microzepam; Nervistop L; Sedatival; Sidenar; Trapax; Tratenamin€;
Australia: Ativan;
Austria: Ergocalm€; Merlit; Punktyl€; Temesta;
Belgium: Docloraze; Lauracalm; Lorazemed; Lorazetop; Loridem; Optisedine; Serenase; Temesta; Vigiten€;
Brazil: Anosedil€; Calmogenol; Lorax ; Lorazepan; Lorium€; Max-Pax; Mesmerin€;
Canada: Ativan; Novo-Lorazem; Nu-Loraz;
Chile: Abinol; Amparax;
Czech Republic: Loram; Tavor;
Denmark: Lorabenz; Temesta;
Finland: Temesta;
France: Equitam €; Temesta;
Germany: duralozam€; Laubeel; Pro Dorm€; Punktyl€; Somagerol; Tavor ; Tolid;
Greece: Aripax; Ativan; Cicletan€; Dorm; Modium; Nifalin; Novhepar; Proneurit€; Tavor; Titus; Trankilium;
Hong Kong: Ativan€; LAtiwen; Lorans; Lorivan;
India: Ativan; Calmese; Larpose;
Ireland: Ativan;
Israel: Lorivan;
Italy: Control; Loralin; Lorans; Quait€; Tavor; Zeloram;
Malaysia: Ativan; Lorans;
Mexico: Ativan; Sinestron€;
Netherlands: Temesta;
New Zealand: Ativan; Lorapam; Lorzem€;
Portugal: Ansilor; Lorenin; Lorsedal;
Russia: Lorafen (Лорафен);
South Africa: Ativan; Tran-Qil€; Tranqipam;
Singapore: Ativan; Lorans;
Spain: Divial€; Donix; Idalprem; Orfidal; Piralone€; Placinoral; Sedicepan; Sedizepan€;
Sweden: Temesta;
Switzerland: Lorasifar; Sedazin; Temesta;
Thailand: Anta; Anxira; Ativan€; Lonza; Lora; Loramed; Lorapam; Lorazene€; Lorazep; Ora; Razepam€; Tranavan€;
Turkey: Ativan;
United Kingdom: Almazine€; Ativan;
United States: Ativan; Loraz€;
Venezuela: Ativan;

Lormetazepam
Argentina: Dilamet;
Austria: Noctamid;
Belgium: Doclormeta; Keladormet; Loramet; Loranka; Lormetamed; Metatop; Noctacalm; Noctamid; Octonox; Sedaben; Stilaze;
Chile: Nocton;
Denmark: Pronoctan;
France: Noctamide;
Germany: Ergocalm; Loretam; Noctamid; Repocal€;
Greece: Loramet;
Hong Kong: Loramet€;
Ireland: Loramet€; Noctamid;
Italy: Axilium; Ipnolor; Luzul; Mexylor; Minias; Noctamid€;
Netherlands: Loramet€; Noctamid;
New Zealand: Noctamid;
Portugal: Noctamid;
South Africa: Loramet; Noctamid;
Singapore: Loramet;
Spain: Aldosomnil; Lembrol€; Loramet; Noctamid; Sedobrina€;
Switzerland: Loramet; Noctamid;
Thailand: Loramet€;

Midazolam
Argentina: Dalam; Dormicum; Dormid; Drimnorth; Gobbizolam; Ormir€; Rem; Ukel;
Australia: Hypnovel;
Austria: Dormicum;
Belgium: Dormicum;
Brazil: Dormire; Dormium; Dormonid; Zolidan€;
Canada: Versed€;
Chile: Dormonid; Noctura; Terap; Zolmid;
Czech Republic: Dormicum; Fulsed;
Denmark: Dormicum;
Finland: Dormicum;
France: Hypnovel; Versed;
Germany: Dormicum; Midaselect€;
Greece: Dormicum;
Hong Kong: Dormicum;
Hungary: Dormicum;
India: Fulsed;
Ireland: Hypnovel;
Israel: Dormicum; Midazol; Midolam;
Italy: Ipnovel;
Malaysia: Fulsed;
Mexico: Dormicum;
Netherlands: Dormicum;
Norway: Dormicum;
New Zealand: Hypnovel;
Portugal: Dormicum; Zolamid;
South Africa: Dormicum; Midacum;
Singapore: Dormicum; Fulsed;
Spain: Dormicum;
Sweden: Dormicum;
Switzerland: Dormicum;
Thailand: Dormicum; Midazol€;
Turkey: Dormicum;
United Kingdom: Hypnovel;
United States: Versed€;
Venezuela: Doricum;

Nitrazepam
Australia: Alodorm; Insoma€; Mogadon;
Austria: Mogadon;
Belgium: Mogadon;
Brazil: Nitrapan; Nitrazepan€; Nitrazepol; Sonebon€; Sonotrat€;
Canada: Mogadon; Nitrazadon;
Denmark: Apodorm; Dumolid€; Mogadon; Pacisyn;
Finland: Insomin;
France: Mogadon;
Germany: Dormalon; Dormo-Puren; Eatan N; Imeson; Mogadan; Nitrazep€; Novanox; Radedorm; Somnibel N€;
Hong Kong: Mogadon;
Hungary: Eunoctin;
India: Hypnotex; Nitavan; Nitravet;
Ireland: Dormigen€; Mogadon; Nitrados€; Somnite€;
Israel: Numbon;
Italy: Ipersed€; Mitidin€; Mogadon; Tri€;
Malaysia: Mogadon;
Netherlands: Mogadon;
Norway: Apodorm; Mogadon;
New Zealand: Insoma; Nitrados;
Russia: Eunoctin (Еуноктин); Nitrosun (Нитросан); Radedorm (Радедорм);
South Africa: Arem; Mogadon; Ormodon; Paxadorm; Protraz€; Somnipar€;
Singapore: Dima; Nitrados;
Spain: Mogadon€; Nitrazepan€; Pelson€; Serenade€;
Sweden: Apodorm; Mogadon;
Switzerland: Imeson€; Mogadon;
Thailand: Alodorm€; Nitrados€;
United Kingdom: Mogadon; Remnos; Somnite; Surem €; Unisomnia€;
Venezuela: Onirema;

Nordazepam
Austria: Stilny€;
Belgium: Calmday; Stilny€;
France: Nordaz; Praxadium€;
Germany: Tranxilium N;
Italy: Madar;
Netherlands: Calmday€;
Portugal: Sopax;
Singapore: Nordaz;
Switzerland: Vegesan€;

Oxazepam
Argentina: Pausafren T;
Australia: Alepam; Benzotran€; Murelax; Serepax;
Austria: Adumbran; Anxiolit; Oxahexal; Praxiten;
Belgium: Seresta; Tranquo;
Canada: Novoxapam€; Serax€; Zapex€;
Chile: Serepax€;
Denmark: Alopam; Oxabenz; Oxapax; Serepax;
Finland: Alopam€; Opamox; Oxamin; Oxepam€;
France: Seresta;
Germany: Adumbran; Antoderin€; Azutranquil€; Constantonin€; Durazepam; Mirfudorm; Noctazepam€; Norkotral N€; Oxa ; Oxa-Puren€; Praxiten; Sigacalm€; Uskan;
India: Serepax;
Israel: Vaben;
Italy: Adumbran€; Limbial; Oxapam€; Quilibrex€; Serpax;
Netherlands: Seresta;
Norway: Alopam; Serepax€; Sobril;
New Zealand: Benzotran€; Ox-Pam; Serepax€;
Portugal: Serenal;
Russia: Tazepam (Тазепам);
South Africa: Medopam; Noripam; Oxaline€; Purata; Serepax;
Spain: Adumbran€; Aplakil€; Psiquiwas€; Sobile€;
Sweden: Alopam€; Oxascand; Serepax€; Sobril;
Switzerland: Anxiolit; Seresta; Uskan€;
United Kingdom: Oxanid€;
United States: Serax; Zaxopam€;
Venezuela: Anastil;

Pinazepam
Hong Kong: Domar;
Italy: Domar;
Singapore: Domar;
Spain: Duna;
Thailand: Domar;

Prazepam
Austria: Demetrin;
Belgium: Lysanxia;
France: Lysanxia;
Germany: Demetrin; Mono Demetrin;
Greece: Centrac;
Ireland: Centrax;
Italy: Prazene; Trepidan;
Netherlands: Reapam;
Portugal: Demetrin;
South Africa: Demetrin;
Spain: Demetrin€;
Switzerland: Demetrin;
Thailand: Pozapam; Prasepine;
United States: Centrax€;

Quazepam
Italy: Oniria€; Quazium€;
Japan: Doral;
Netherlands: Selepam€;
Portugal: Prosedar;
South Africa: Dorme;
Spain: Quiedorm;
United States: Doral;

Temazepam
Australia: Euhypnos; Nocturne€; Nomapam€; Normison; Temaze; Temtabs;
Austria: Levanxol; Remestan€;
Belgium: Euhypnos€; Levanxol€; Normison€; Temador€;
Canada: Restori ;
Denmark: Normison€;
Finland: Normison; Tenox;
France: Normison;
Germany: Neodorm SP€; Norkotral Tema; Planum ; Pronervon T; Remestan; Temazep;
Greece: Normison;
Hungary: Signopam;
Ireland: Euhypnos€; Insomniger; Normison€; Nortem; Temazine€; Tenox;
Italy: Euipnos; Normison;
Netherlands: Normison;
New Zealand: Euhypnos; Normison; Somapam€;
Portugal: Normison;
Russia: Signopam (Сигнопам);
South Africa: Euhypnos€; Levanxol€; Normison; Z-Pam€;
Spain: Dasuen€; Tenso€;
Switzerland: Normison; Planum€;
Thailand: Euhypnos;
United Kingdom: Euhypnos€; Normison€;
United States: Restoril ; Temaz€;

Tetrazepam
Austria: Myolastan;
Belgium: Epsipam; Myolastan;
Czech Republic: Myolastan;
France: Megavix; Myolastan; Panos;
Germany: Mobiforton; Musapam; Musaril; Muskelat€; Myospasmal; Rilex; Spasmorelax; Tepam€; Tethexal€; Tetra-saar; Tetramdura; Tetrazep;
Mexico: Miolastan;
Spain: Myolastan;

Tofisopam
Czech Republic: Grandaxin;
France: Seriel€;
Hungary: Grandaxin;
Japan: Grandaxin;
Russia: Grandaxin (Грандаксин);
Thailand: Grandaxin;

Triazolam
Australia: Halcion;
Austria: Halcion;
Belgium: Halcion;
Brazil: Halcion€;
Canada: Apo-Triazo;
Halcion; Novo-Triolam€; Nu-Triazo€;
Chile: Balidon; Somese;
Czech Republic: Halcion;
Denmark: Halcion; Rilamir;
Finland: Halcion; France: Halcion;
Germany: Halcion;
Greece: Halcion;
Hong Kong: Halcion;
Ireland: Halcion; Trilam;
Israel: Halcion;
Italy: Halcion; Songar;
Malaysia: Somese;
Mexico: Halcion;
Netherlands: Halcion€;
New Zealand: Halcion; Hypam; Trycam€; Portugal: Halcion;
South Africa: Halcion;
Singapore: Somese€;
Spain: Halcion; Novodorm€;
Sweden: Dumozolam€; Halcion;
Switzerland: Halcion;
Thailand: Halcion; Trycam€;
United Kingdom: Halcion€;
United States: Halcion;
Venezuela: Somese;

djengo 6. september 2008 19:53

huff. god morgen folkens.

spiste de valiumene jeg nevnte over i tråden. joa, hadde langt ifra noe ubehag, men så fort jeg røyka et mekk med hasj så sovna jeg momentant , og nå våkna jeg. dette var vel i 24 tiden igår kveld, det ble spist 10 blå piller av merket 10 HK over et par timer.

faens waste of money sier nå jeg. får holde valium ol. til folk som trenger det.

Dodecha 6. september 2008 21:56

Sitat:

Sitat av Deci
Poteter feks inneholder små mengder av et stoff som er veldig likt diazepam. Kanskje det å spise en god middag forsterker effekten? who knows.

Benzodiazepin lignende? Kilder?

Poteter inneholder glykylalkaloider, de mest prominante er Solanin og Chakorin.
3-6mg av Solanin og/eller Chakonin per kg kroppsvekt kan føre til død.
I en vanlig diett får man i seg 12.5mg (amerikanske tall, wikipedia), noe som er langt under den dødelige dosen.
Forgiftningen skjer mellom 2-5mg per kroppsvekt, altså er det ikke mye rom for feil når det gjelder en eventuell dosering.

Symptomene skjer etter 8 til 12 timer skal man tro food-info.net.

Stoffene ligner overhodet ikke på noen benzodiazepiner i det hele tatt, den kjemiske strukturen på Solanin er:
C45H73NO15 mens diazepam er C16H13ClN2O, og man trenger ikke akkurat kjemikerutdanning for å se hvor forskjellige de er.

Deci 7. september 2008 15:06

Ehm, jeg tar ikke så feil at jeg blander de stoffene du snakker om (Solanin og Chakorin) med benzodiazepiner.


http://biopsychiatry.com/natural-benzos.htm

http://encyclopedia.thefreedictionary.com/diazepam
-Diazepam is also found in nature. Several plants, such as potato and wheat, contain trace amounts of naturally occurring diazepam and other benzodiazepines.[8]


Edit: Kan hende det er feil info, men tviler ettersom flere kilder sier det samme. Poteter for angst? Yeah....... Kanskje derfor jeg blir søvnig etter et godt måltid med potet(er) :D

Dodecha 7. september 2008 16:22

Dette var faktisk nytt for meg, interessant, men, mengene er jo mikroskopiske:
I abstrakten fra forsøket du linket til ( pubmed link ) står det at stoffene ble funnet ved veldig sensitive massespektografiapparater. Mengdene er 0.002-0.05ng/g, dvs at om vi går ut i fra at potetende har den høyeste konsentrasjonen funnet: 0.05ng/g, så ville du alikevel måtte spise 75Kg poteter for å få i deg 3.75mg av Nordazepam.

Jeg fant veldig lite om dosering av Nordazepam (Er vist en aktiv metabolitt av Diazepam), men om vi antar det er samme dosering som Diazepam (vival: 2mg), så er det jo høyst upraktisk å få i seg.
I tillegg til at selv om koking av poteter ødelegger mesteparten Solaninet og Chakorinet i potetene, er små mengder (12.5 mg som jeg skrev i innlegget mitt over) en vanlig mengde å få i seg i en standard diett, om man skulle begynne å spise nok poteter for å få effekt av nordazepamet, ville man få i seg mangfoldige ganger mer solanin/chakorin som definitivt ikke er bra for kroppen.

Det blir litt som DMT saken, et potent hallusinogent tryptamin som er aktivt fra 2mg.
Det finnes i så og si alle planter og dyr, men det er få vekster som har høye nok konsentrasjoner av det til at det skal være noe vits å ekstrahere det effektivt.
En forskjell er vel verdt å nevne: DMT er ikke oralt aktivt, så det bare passerer igjennom oss, med mindre man har i seg en MAO-hemmer som da gjør at fordøyelsesystemet vårt kan ta opp DMT.

Deci 7. september 2008 22:36

Dodecha:

Alltid spennede å få litt nye kunnskaper, right? Men som du omtrent sier, man må jo spise til man dør før man får noen effekt.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 23:55.