' freak.no - Forhold til mat etter rusbruk
freak.no

freak.no (https://freak.no/forum/index.php)
-   Rusdebatt (https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Forhold til mat etter rusbruk (https://freak.no/forum/showthread.php?t=294351)

pernille123 13. desember 2016 23:33

Forhold til mat etter rusbruk
 
Har deres forhold til mat endret seg etter rusbruk? Har dere gått ned i vekt osv?

seroto9n 13. desember 2016 23:40

Gikk en del ned i vekt da jeg hadde en kort periode hvor jeg tok amfetamin. Deretter gikk jeg veldig fort opp igjen, og veide mer enn til å begynne med, før det stabiliserte seg etter en god stund. Utenom dette er forholdet mitt til mat uendret som følge av rus

Kloroplast 13. desember 2016 23:43

Spiser mer enn jeg har plass til når jeg røyker. Spiser som en gærning når det gjelder snacks osv.

seroto9n 13. desember 2016 23:47

En liten edit til forrige innlegget mitt:

Fikk typiske "wow har du begynt å trene? Du ser bra ut"

Det motiverer meg ikke akkurat til å ikke ta amfetamin, så kanskje det har endret meg litt i form av at jeg blir litt mer angrende etter å ha spist junk food osv nå, enn før jeg viste folk at jeg kunne gå ned i vekt.

Edit: Amfetamin er det eneste stoffet jeg har vært borti som har endret matvanene mine i flere dager i ettertid. Weed og alkohol gir ofte matlyst, men weed gir meg dyrisk matlyst, og jeg spiser til jeg spyr, eller skulle ønske jeg spydde, men dette er kun under rusen, ikke i ettertid

Susa 13. desember 2016 23:49

Jeg gikk ned i vekt de årene jeg røyka hasj og det samme da jeg brukte relativt mye amfetamin.

Da jeg brukte kokain gikk jeg opp flere kilo på bare noen måneder, ble utrolig fysen og sulten i dagene etter at jeg hadde inntatt kokain. Skjønte plutselig hvorfor så mange colatryner er feite.. Merker at mdma har den samme effekten på matlysten min.

Men ingen av endringene er varige heldigvis.

PurFaen 14. desember 2016 13:31

Før jeg begynte å ruse meg var jeg syltynn, likeså mens jeg ruste meg, men nå, 5 år siden jeg roet meg har jeg gått opp ca 30 kilo,heldigvis ikke bare fett da.

Cybergasm 14. desember 2016 14:43

Jeg hadde først 3-4 år hvor jeg røykte hasj daglig og gikk ganske mye ned i vekt, matkicket forsvinner som regel etter en liten uke eller to.
Etter jeg sluttet la jeg fort på meg igjen, men jeg begynte å røyke igjen etter ett snaut år og raste igjen ned i vekt.

Nå har jeg ikke røykt fast på 4-5 år og vekten er stabil, men jeg har litt problemer med å holde vekten oppe selv i nykter tilstand selv om jeg spiser ganske mye i løpet av en dag.

subscribe 14. desember 2016 14:52

Jeg har nesten halvert matinntaket pga misbruk, noe som er svært lite ønskelig da jeg alltid har vært tynn som en strek. De periodene hvor jeg har tatt kampen for å slutte med flere års rivotril-misbruk har vært verst, i nedtrapping- og sluttfasene har jeg spist så lite som 1 dags normalt inntak fordelt over 3-4. Disse periodene har gjerne vart i 2-3 mnd før jeg har sprukket, da gjerne pga at jeg ikke har taklet perioden med dårlig matlyst. Matlysten kom først tilbake da jeg kuttet hasjen samtidig som rivotril. Nå har det gått 3-4 mnd, jeg har gått opp 7 kilo og skal aldri fakke med piller igjen.

Slæsken 14. desember 2016 15:57

Etter jeg startet å røyke hasj (samt prøvd en del annet) har vekta mi egentlig ligget ganske så stabilt.
Veide rundt 68kg før jeg startet og gikk ned til 64kg hvor jeg lå i 5-6 år. (+- 2-3 kg opp og ned)
Tok en pause og mistet matlysta så nå ligger jeg på 55kg.

For de fleste jeg kjenner som røyker så har vekta egentlig liggi ganske så stabilt.
Noen har gått litt opp, noen har gått litt ned og noen ligger på det samme de har gjort hele veien så jeg kan tro det er ganske så inviduelt og at det kommer ann på litt andre faktorer også.

dazezone 14. desember 2016 16:30

Har hatt ganske stabil vekt. Får fortsatt munchies fra cannabis, så kan trykke en del i meg da. Aldri dratt annen rusbruk så veldig langt. Er naturlig tynn fra før, veldig vanskelig å gå opp i vekt. Har kunnet miste vekt i perioder pga. dårlig matlyst, men det har ikke med rusbruken å gjøre.
Så en studie om vekt blant cannabisbrukere som viste at de var tynnere enn den generelle befolkningen. Bedre insulin, midjer og sunne kolesterol-nivåer for å nevne noe.

subscribe 14. desember 2016 16:34

Dere som fortsatt får munchies, hvor lenge har dere røyka? Jeg fikk kun munchies de første årene jeg røyket, nå blir matlysten kun helt på bånn når jeg har perioder med mye røyking. Når jeg er innrøyka må jeg liksom ha et blås før matlysten blir nogen lunde normal.

MasterOfNone 14. desember 2016 16:38

Sitat:

Sitat av subscribe (Innlegg 3352589)
Dere som fortsatt får munchies, hvor lenge har dere røyka? Jeg fikk kun munchies de første årene jeg røyket, nå blir matlysten kun helt på bånn når jeg har perioder med mye røyking. Når jeg er innrøyka må jeg liksom ha et blås før matlysten blir nogen lunde normal.

Av personlig erfaring så er det slik at much finnes ikke, med mindre jeg har noe godt liggendes for da skyter det fart i munchen. Men når jeg ikke har noe liggende som er godt og spise så blir det heller ikke noen antydning til matlyst :)

dazezone 14. desember 2016 16:55

Sitat:

Sitat av subscribe (Innlegg 3352589)
Dere som fortsatt får munchies, hvor lenge har dere røyka? Jeg fikk kun munchies de første årene jeg røyket, nå blir matlysten kun helt på bånn når jeg har perioder med mye røyking. Når jeg er innrøyka må jeg liksom ha et blås før matlysten blir nogen lunde normal.

Røykt regelmessig i snart 5 år nå (3 dager i uken rent gjennomsnittlig kanskje), men kjenner folk som har røyket i flere år og oftere (hver dag) enn meg og ikke får munchies lengre og gjerne har dårlig matlyst sånn generelt. Jeg er kun plaget med dårlig matlyst i perioder med nedstemt humør, sånn ellers spiser jeg noe mer enn man skulle trodd fra vekten min.

TheBean 19. mars 2017 00:23

Har vel røyka i 6 år nå, noen mnd har det vært hver dag, andre bare noen. Når jeg røyker hver dag kjenner jeg at matlysten er fryktelig lite tilstedeværende nykter. Men går fort opp igjen etter litt røking. Munch går litt opp og ned, men får som regel lyst på noe godt, spesielt på natta når jeg helst ikke bør ta noe

xtuV 19. mars 2017 03:10

Vet noen om røyking av hasj øker forbrenning eller lignende? Jeg spiser hvertfall 4-5 måltider daglig, men går ikke opp en kilo. Pleide nesten å være lubben før jeg begynte å røyke for noen år siden og da spiste jeg kanskje bare frokost og middag iløpet av en dag.

PurFaen 19. mars 2017 09:51

Sitat:

Sitat av Röyksopp (Innlegg 3370902)
Vet noen om røyking av hasj øker forbrenning eller lignende? Jeg spiser hvertfall 4-5 måltider daglig, men går ikke opp en kilo. Pleide nesten å være lubben før jeg begynte å røyke for noen år siden og da spiste jeg kanskje bare frokost og middag iløpet av en dag.

Det å spise flere måltider pr dag øker metabolismen, altså forbrenningen din, og spiser man bare 2 måltider hver dag har man en tendens til å spise større mengder mat.

travaxa 19. mars 2017 11:50

Cannabis har bare vart til hjelp når det gelder mat, og samme med bensodiazepiner - når jeg junker disse spiser jeg mer en nok.

Problemen kommer med ulike typer opiater/opioider for meg.

Hadde en period på ca to uker i midt desember, når jeg slutta med Rivotril, som jeg ikke kunde spise en dritt. Tok jevlig mye Tramadol i tillegg, som ikke er til noen hjelp på den fronten.
Trur jeg tappa ca 8-10 kg, og da var jeg tynn fra for. Er 184 cm lang, vekten låg på ca 45-50.
Det var skummelt som faen, trodde fan jeg skulle trilla av pinn..

Batabusa 19. mars 2017 12:37

Muncher hardt til tider, men har aldri hatt noe rusrelatert problem til mat. Brukte å være ganske så overvektig, i dag normalvektig uavhengig av røykings (ingen annen rusbruk i stor nok grad til å påvirke matinntaket)

Og til dem som sier de slutter å ha munchies etterhvert, er dette ekte?
Klart blir mindre når man blir mindre fjern, men for å bli kvitt munchies må jeg bli kvitt rusen og da må man jo røyke 24/7.
Snart på tiende året med daglig, fremdeles munchies.


Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 10:51.